خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های فدراسیون جهانی نتیجه داد؛

مهرعلیزاده: نتایج بد کشتی پهلوانی به دلیل بی‌دقتی فدراسیون ملی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۵۳۹

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: نتایج بد تیم زورخانه ای و پهلوانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به دلیل بی‌دقتی فدراسیون ملی در خصوص انتخاب ورزشکاران بود .

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده در ارزیابی از پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تبریز افزود: نتایج تیم ایران و دیگر کشورها، نشانه آن است که فعالیت‌های 11 ساله فدراسیون بین المللی در دنیا به نتیجه رسیده و هم اکنون ثمرات کار و برنامه ریزی این فدراسیون جهانی را می‌بینیم .

نمایندگان ایران در رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا در هیچ کدام از 5 وزن (60، 70، 80، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم) نتوانستند عنوان قهرمانی را کسب کند. این در حالی است که از ایران به عنوان مهد کشتی پهلوانی در دنیا یاد می شود.

وی اظهار داشت: از حیث تعداد تیم های شرکت کننده باید به این مسابقات نمره عالی داد . استقبال کشورهای مختلف از این مسابقات بسیار خوب بود و 19 کشور آسیایی در تبریز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مهرعلیزاده در مورد عملکرد ورزشکاران ایران گفت: به هر حال ورزشکاران ما هم تلاش‌شان را کردند اما در برخی مواد از جمله کباده و کشتی پهلوانی تیم ملی ایران نتوانست نتایج خوبی را کسب کند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش­‌های زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خوش‌بینانه با نتایج تیم ملی ایران برخورد کنیم باید بگوییم که عدم توجه و بی دقتی فدراسیون ملی درباره انتخاب ورزشکاران باعث رقم خوردن این نتایج شد.

وی افزود: اما اگر بخواهیم نگاه کارشناسی و دقیق به این موضوع داشته باشیم باید بگوییم که ورزشکاران ایرانی باید همزمان بایکی از رشته­‌های ورزش­‌های زورخانه­‌ای، در کشتی پهلوانی هم تخصص داشته باشند. ورزشکاران کشورمان تک بعدی بودند به همین خاطر در کشتی پهلوانی خوب عمل نکردند.

وی تاکید کرد: ورزش­‌های زورخانه ­ای مقدمه­‌ای برای کشتی پهلوانی است. یعنی ورزشکاری که می خواهد در رشته کشتی پهلوانی فعالیت کند، مسیرش گود زورخانه است و با ضرب مرشد مفاهیمی مثل نیکی، درستی، عشق به میهن و ایثار و فداکاری و گذشت را یاد می­‌گیرد و در عین حال جسم خودش را هم قوی می­‌کند و با فنون کشتی آشنا می­‌شود. نهایتاً کشتی‌گیری می‌شود متعلق به اخلاق پهلوانی، بدین ترتیب پهلوان یعنی کشتی­‌گیری با اخلاق و رفتار نیک انسان دوستانه که هم از بعد حجم قوی است و هم از بعد اخلاق و معنویات.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: در این مسابقات مشاهده شد که فدراسیون داخلی به مقوله تربیت ورزشکارانی که بتوانند همزمان در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی رقابت کنند، نپرداخته­ است. ورزشکاران ایرانی که در مسابقات تبریز شرکت کردند اغلب فقط در حرکات زورخانه­‌ای آزموده بودند که بعضی از آنها حتی رکوردهای قبلی خود را هم شکستند ولی به هر حال این نوع آموزش ناقص است.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به مسوولیتش در فدراسیون بین‌المللی خاطرنشان کرد: فدراسیون بین‌المللی با برنامه ریزی درست تلاش کرده وظیفه خودش را به نحو احسن انجام دهد و ورزش زورخانه‌ای را به جهان بشناساند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک ایرانی که مسوولیت فدراسیون بین‌المللی را دارم از این حیث که چرا ایران با قدمت سه تا چهار هزار ساله در کشتی پهلوانی در رقابت با کشورهایی که تازه این رشته را شروع کرده ­اند به موفقیت نرسد، متاثر می­‌شوم. این برای من جدا از جایگاه جهانی­‌ام در این رشته به عنوان یک ایرانی، ناراحت کننده­ است.

مهرعلیزاده یادآور شد: اما خوشحالم توانسته‌ام کارم را به خوبی انجام بدهم. ما در فدراسیون بین المللی توانسته­ ایم این مفهوم را به نحو مطلوبی عملیاتی کنیم که ورزش زورخانه­ ای و کشتی پهلوانی با هم عجین هستند و این دو رشته را همسو و هماهنگ توسعه داده­ ایم.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ­ای با ارایه راه­ حلی برای بهترشدن شرایط این ورزش در داخل کشور گفت: فدراسیون ملی باید هر دو رشته را همسو و با هم پیش ببرد. باید همان جایی که ورزش زورخانه­ ای انجام می­شود، کشتی پهلوانی هم باشد و از رشد تک بعدی ورزش­های زورخانه­ ای بپرهیزیم .

مهرعلیزاده گفت: فدراسیون ملی نباید مایوس شود. سرمایه اصلی این رشته در ایران و در نزد ورزشکاران و پیشکسوتان ایرانی است . اصل اینجاست و باید کارشناسانه عملکرد خود را بازبینی کنند و از این مسابقات تجربه لازم را کسب کند .

پنجمین دوره رقابت‌های ورزش‌های زورخانه ای و پهلوانی قهرمانی آسیا هفته گذشته در شهر تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز