خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست‌توجیهی لیگ برتر والیبال؛

افشاردوست: تخلفات‌انضباطی بازیکنان کمتر شده/ درخشنده: قضاوت و نظارت در مشهد و ورامین سخت است

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۳۹۷

گردهمایی توجیهی داوران و ناظران لیگ‌برتر والیبال امروز با حضور 50 داور و ناظر برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون والیبال، بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه 29 مهرماه آغاز می‌شود.

کمیته داوران فدراسیون والیبال برای هماهنگی بیشتر داوران و ناظران، گردهمایی توجیهی لیگ‌برتر مردان را امروز چهارشنبه با حضور 50 داور و ناظر برگزار کرد.

هدف برگزاری این نشست که با حضور محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون، امیدوار حاتمی رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال و سعید درخشنده برگزار شد، همسان‌سازی امر قضاوت و نظارت در لیگ برتر والیبال سال 94 است و داوران و ناظران نیز با آخرین قوانین داوری و آیین نامه سازمان لیگ آشنا شدند.

دبیرکل فدراسیون والیبال در ابتدای این گردهمایی گفت: هماهنگی بین ناظران و داوران اهمیت زیادی برای فدراسیون والیبال دارد و باید برای بهتر شدن شرایط موجود تلاش کنیم.

افشاردوست با بیان اینکه امیدوارم امسال لیگ خوبی برگزار کنیم، گفت: نظم در برگزاری مسابقات اولویت نخست است و هر چه نظم مسابقات بالاتر باشد، به مراتب مشکلات کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: ناظران باید کوچکترین، کم اهمیت‌ترین و یا به قول معروف بی‌ارزش‌ترین نکات را نیز گزارش کنند. اینگونه نباشد یک ناظر مشکلاتی برای سالن یک شهر گزارش کند اما هفته بعد یک ناظر دیگر هیچ موردی را درباره همان سالن گزارش نمی‌کند. فدراسیون و سازمان لیگ در این‌گونه موارد دچار تردید برای پیگیری مشکلات می‌شوند.

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: ارائه گزارش کامل و صحیح یکی از راهکارهای کمک به والیبال است و ناظران نباید از آن غافل شوند.

افشاردوست با بیان اینکه سال‌گذشته تخلفات انضباطی بازیکنان نسبت به ادوار گذشته کمتر شد، گفت: امیدوارم با کمک ناظران و داوران، مسابقات لیگ‌برتر بدون حاشیه‌ای داشته باشیم.

وی اهمیت مدیریت در مسابقه را به داوران یادآوری کرد و گفت: فدراسیون‌والیبال تاکید بر اجرای کامل قوانین دارد اما این اجرا می‌تواند با راهکارهای مختلف باشد، نیازی به برخورد قهری نیست. بازیکنان در هنگام شکست تیم‌شان در شرایط نرمان نیستند و در این موارد باید برخورد داوران به گونه‌ای باشد که وضعیت روحی آنان را تشدید نکند. باید با مهربانی نکات را یادآوری کنید.

درخشنده نیز در این گردهمایی گفت: قضاوت و نظارت دیدارهای والیبال در ایران نسبت به خیلی از کشورهای جهان سخت است زیرا سالن‌های موجود استاندارد نیست.

وی با بیان اینکه برخی از تیم‌های میزبان به هر طریقی می‌خواهند پیروز دیدار خانگی باشند، گفت: در خیلی از کشورها دیدارهای لیگ‌برتر والیبال بدون پرتاب اشیاء و حضور تماشاگران در فاصله نزدیک به بازیکنان و زمین مسابقه برگزار می‌شود. این موارد می‌تواند در کار داور و ناظر نیز تاثیر منفی بگذارد.

درخشنده تاکید کرد: قضاوت و نظارت در سالن‌هایی مانند مهران مشهد و یا ورامین کار بسیار سختی است چون شرایط به گونه‌ای است که حتی به ناظران و داوران هم در این سالن‌ها بی‌حرمتی می‌شود اما سالن‌هایی هم داریم مانند غدیر ارومیه که از استاندارد خوبی برخوردار است.

حاتمی رییس کمیته داوران نیز آخرین تغییرات قوانین والیبال در فدراسیون جهانی را به داوران و ناظران یادآور شد و درباره دقت عمل داوران نکاتی را گوشزد کرد.

گردهمایی توجیهی داوران و ناظران لیگ برتر والیبال مردان سال 94 «یادواره 200 شهید والیبال» امروز در حالی برگزار شد که اندوه درگذشت زنده یاد علی ستوده‌روان در آن کاملا محسوس بود و شرکت‌کنندگان در ابتدای صحبت‌های خود یادی از وی می‌کردند. در ادامه این نشست شرکت‌کنندگان سوال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

گردهمایی توجیهی داوران و ناظران لیگ برتر والیبال زنان نیز روز گذشته در فدراسیون والیبال برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز