خبرگزاری کار ایران

محجوب:

فدراسیون فوتبال به اشتباه خود اقرار کند

عضو فراکسیون ورزش مجلس درمورد اختلافات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی گفت: جزییات این مسئله باید در سطوح تخصصی با اسناد و مدارک بررسی شود اما به فدراسیون فوتبال توصیه می‌شود به اشتباه خود اقرار کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب با اشاره به این‌که وظیفه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی به فسادهاست و باید احکام آن اجرا شود، بر بررسی اختلاف این کمیته با کی‌روش سرمربی تیم ملی از سوی کارشناسان تأکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فوتبال به عنوان ورزشی که پول زیادی در آن موجود است، مفاسد بزرگی هم دارد؛ اما با توجه به اینکه تخصص مجلس قانون‌نویسی است اما این تأکید از سوی مجلس وجود دارد که چنین جزییاتی در سطوح تخصصی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد چراکه هر تلاشی که دقت و نظارت را بالا ببرد قطعاً مورد استقبال واقع خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خانه ملت اضافه کرد: تشکیل کمیته اخلاق بسیار پسندیده است و باید به رأی و تصمیم این کمیته احترام گذاشت؛ از طرفی امیدواریم تمام نهادهایی که تشکیل می‌شوند منشور اخلاقی خود را رعایت کنند و بعد حامی و دنبال‌کننده اخلاق باشند زیرا مسلم است باید قوانین بین‌المللی و ملی  رعایت شوند.

 وی تصریح کرد: متأسفانه بی اخلاقی باب شده یکی از دلایل خالی شدن استادیوم‌ها به خاطر شکل گرفتن تحرکات غیراخلاقی در ورزش است؛ ورزش فوتبال باید اعلام آماتوری کند تا فتنه فساد بخوابد و بعد با حضور باشگاه‌های حرفه‌ای وارد شود.

این نماینده تصریح کرد: اگر قرار است ورزش جاذب جوانان باشد باید هر روز حرفه‌ای‌تر شود و بنابراین ورزشی که نتواند حرفه‌ای رفتار کند بهتر است به حالت آماتوری برگردد؛ لذا کسانی که فدراسیون را اداره می‌کنند باید در حد منابع هزینه کنند تا مبالغ بیهوده صرف نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تأکید براین‌که کشور در ورزش گروهی مشکل دارد٬ گفت: علت هم این است که ایران هنوز جامعه صنعتی نشده و در کار جمعی قوی نیست؛ فوتبال نیز یکی از پایه‌های اصلی مبانی اجتماعی است و اهمیت بالایی دارد از این رو نباید اداره آن با شیوه‌های ناجوانمردانه همراه شود؛ این کار نه شایسته ورزش است و نه شایسته ورزشکاران .

محجوب اضافه کرد: باید ورزش فوتبال یک بار دیگر آماتوری اعلام شود تا بتواند در فرصت مناسب با چند باشگاه حرفه‌ای شروع کند٬ فوتبال ایران الان فقط  ادای حرفه‌ای‌گری را در می‌آورد ورزشکاران تمام وجود خود را در اختیار ورزش قرار نداده‌اند در ورزش حرفه‌ای معنی ندارد همه باید مسیر حرفه‌ای‌گری طی کنند و بدرخشند ولی بستر آن فراهم نیست٬همه تیم‌های فوتبال باید از مدرسه فوتبال بیرون آمده باشند اما در کشور ما فوتبال به صورت سنتی و بازی در محلات شروع می‌شود بنابراین شاهد چنین مشکلات و فسادهایی هستیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: مناسب نیست که این ورزش را حرفه‌ای بشناسیم ولی آماتوری رفتار کنیم٬ زمینه و موضوعیت فساد پول است در گذشته هم چنین فسادهایی هم وجود داشته ولی بسیار کوچک بوده است، باید بناهای اخلاقی جدیدی چید و هرکس اشتباه کرده باید به اشتباه خود اقرار کند بنابراین به فدراسیون فوتبال توصیه می‌شود به کل اشتباه خود اقرار کند.

اعضای سابق کمیته اخلاق در روزهای گذشته عنوان کردند که بررسی پرونده تخلف کارلوس کی‌روش در  زمینه قراردادش با شرکت آل اشپورت باعث موافقت علی کفاشیان رئیس فدراسیون با استعفای آنها شد.

البته سرمربی تیم ملی هم عنوان کرد که اگر اعضای سابق کمیته اخلاق به صورت عمومی از او عذرخواهی نکنند و اتهام‌های فساد علیه وی را  پس نگیرند کی‌روش هم بعد از بازی مقدماتی جام جهانی برابر عمان به صورت کامل در خدمت اهالی رسانه و افکار عمومی خواهد بود تا در این مورد شفاف سازی کند.

کد خبر : ۳۱۱۴۲۲