خبرگزاری کار ایران

امکانات و انتظارات متناسب نیست

افتخاری: برخی رسانه‌ها به مسائلی می‌پردازند که در شأن ورزش نیست/ سوسک را می‌بینند ولی بازی‌ها را نه!

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۰۳۶

رییس کمیته فوتسال در نشست‌خبری تیم ملی فوتسال گفت: همان حمایتی که از خسوس کردم از ناظم‌ااشریعه هم خواهم کردم.

به گزارش ایلنا، سید رضا افتخاری در ابتدا گفت: در ابتدا لازم می ‌انم مصیبت تاسف بار حجاج محترم را تسلیت بگویم.

وی ادامه داد: در اصفهان مذاکراتی با خسوس داشتیم به همین دلیل تصور می‌کردیم امکان ادامه کار با وی فراهم است و حتی طی صحبت‌ها تقویم کاری‌اش را به ما داد و در تهران هم پیش نویس قرارداد را برای او فرستادیم. قبول دارم فرصتی را از ما گرفت اما ارزش داشت تکلیف حضور وی روشن شود.

افتخاری ادامه داد: در حال حاضر فقط به آینده فکر می‌کنیم و امیدواریم تیم نتیجه بگیرد. در ابتدا 25 بازیکن را انتخاب می‌کنیم و در پایان 14 بازیکن برای مسابقات انتخاب می‌شوند. البته این مسئله دلیلی بر این نیست که آنهایی که انتخاب نشدند شایسته نیستند که البته در گزینش سرمربی تیم ملی هم همین مورد صادق است.

رییس کمیته فوتسال افزود: انتظارات باید به اندازه امکانات و شرایطی موجود باشد. بدون‌شک امکانات سایر کشورها را نداریم و صرفا باید به جوانان‌مان تکیه کنیم. البته رسانه‌ها بسیار تاثیر گذار هستند و اگر با تیم ملی فوتسال یک دل و همدل نباشند نتیجه نخواهیم گرفت. ایمان به این موضوع که تیم ملی نه برای من است نه برای شما رسانه، بلکه برای کشورمان است، می‌تواند بسیاری از حواشی را کم کند. صدا و سیما و رسانه‌ها به عنوان یار دوازدهم به ما خیلی کمک می‌کنند. فرصت خوبی است که در ازبکستان بتوانیم قهرمانی را بار دیگر به دست بیاوریم و ما به عنوان کمیته فوتسال تا جایی که از دستمان بربیاد به بازیکنان و مربیان روحیه خواهیم داد و سعی می‌کنیم همه شرایط مورد نیاز را فراهم کنیم.

افتخاری به سوالی مبنی بر اینکه آیا قبول دارد خسوس ایران را معطل کرد، این‌گونه پاسخ داد: به اندازه کافی درباره خسوس صحبت کرده‌ام. اگر در داخل یکرنگی بین مربیان وجود داشت تاکنون سرمربی تیم ملی را معرفی کرده بودم و منتظر خسوس نمی‌شدم.

وی درباره صحبت خود مبنی بر اینکه 70 درصد موفقیت تیم ملی را بازیکنان تشکیل می‌دهند، گفت: مثلا در بارسلونا مسی و نیمار را بیرون بیاورید آیا این تیم نتیجه می‌گیرد؟ در تیم ملی ما هم تکیه به برخی بازیکنان است. مربیان کار خود را می کنند اما به جایی می رسد که بازیکن کار تکنیکی خود را انجام می دهد و در زمین مسابقه بازیکن فعالیت می‌کند. بحث من این بوده که نمی‌خواستم مربی را تضعیف کنم، بلکه واقعیتی است که خودتان می دانید. بازیکنان تاسیسات را به هر تیمی بدهند آن تیم نتیجه می‌گیرد. من نمی‌خواهم عملکرد شمسایی را زیر سوال ببرم اما در مورد بازیکنان نظرم این است که تاثیرگذار هستند.

افتخاری درخصوص کمبود امکانات حال حاضر بیان کرد: متاسفانه فدراسیون تمام خواسته های ما را نمی تواند برآورده کند و از سازمان لیگ فوتسال کمک گرفتیم. سال گذشته در خصوص لباس تیم ملی مشکلی نداشتیم بلکه برای ما سخت بود که لباس ها را در دبی تحویل بگیریم. البته چندین بار این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: اول سال اعتبارمان صفر است در حالی که در سایر جاهای دیگر این گونه نیست. این مسئله کار ما را سخت می کند چراکه یک مدیر نباید دنبال درآمدزایی باشد. کمیته بازاریابی یکی از وظایفش همین است. ما بازی‌های سال گذشته را برگزار کردیم به غیر از اردوی پرتغال که دعوت نامه آنها دیر ارسال شد و نتوانستیم ویزای بازیکنان را دریافت کنیم.

افتخاری افزود: بازی با تیم های ملی فوتسال روسیه و ایتالیا را پیش رو داریم که برای این دو بازی نمی‌توانیم گرمکن متفاوت داشته باشیم و باید صرفه جویی کنیم. با توجه به سابقه ایران، همه طور دیگری به ایران نگاه می‌کنند. بازی با روسیه که قرار است در ارومیه برگزار شود از طریق تلویزیون شبکه سوم صدا سیما پخش خواهد شد. در واقع اسپانسر پس از چند ماه پیگیری این کار را خواهد کرد و بخشی از کار را هم خودمان پیش می‌بریم. شرایط فدراسیون به گونه ای است که شرایط لازم برای تبلیغات مهیا نیست. در فوتبال هم می بینید که قراردادی که بسته شده با مشکل روبرو شده است. هزینه‌های ما از فوتبال کمتر است و سعی می‌کنیم از اعتبار خودمان استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه ایا صانعی را وی پیشنهاد داده گفت: صانعی را خودم پیشنهاد کردم. من و ناظم‌الشریعه جلساتی با صانعی داشتیم و در نهایت وی اعلام آمادگی کرد با ما همکاری کند. از انتخاب صانعی برای این پست به شخصه بسیار راضی هستم و به نظرم  بهترین مربی را برای این پست انتخاب کرده‌ایم.

افتخاری درباره اینکه آیا قرارداد ناظم‌الشریعه مانند خسوس کوتاه‌مدت خواهد بود گفت: خسوس مربی حرفه‌ای بود و ما هم مجبور بودیم حرفه‌ای با او کار کنیم. همان حمایتی که از خسوس کردم از ناظم‌الشریعه هم خواهم کردم. در داستان خسوس من تنها بودم وحالا که مربی ایرانی است همه و حتی رسانه‌ها هم باید به تیم ملی کمک کنند. کادرفنی انتخاب شده شخصیت نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند. نباید فراموش کرد که فوتسال همه کشورها بسیار پیشرفت کرده و حتی تیم های عربی هم خیلی پیشرفت کرده‌اند.

رییس کمیته فوتسال درباره ساختمان جدید فوتسال گفت: ساختمان آماده است و تجهیزات مورد نیاز آن را سفارش داده‌ایم و در حال نصب است. به نظرم کمیته‌فوتسال تا یکی دو هفته آینده به ساختمان جدید نقل انتقال خواهد کرد. البته در این مورد یک ریال از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده‌ایم و هزینه‌های آن بطور کامل از سوی درآمدهای خودمان بوده است.

وی در مورد اینکه مشاور اقتصادی وزارت‌ورزش است گفت: من دبیر کمسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت‌ورزش هستم که کارهای بزرگی در وزارت انجام می‌دهیم. ما از طریق مزایده عمومی پروژه های ناتمام را به اتمام می‌رسانیم. نمی‌خواهم بگویم یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه خرید ساختمان را من آورده‌ام اما نباید فراموش کرد در گذشته چنین کاری برای فوتسال انجام نشده است. این مسئله لازم و واجب بود که فوتسال ما پایگاهی داشته باشد. چندین جلسه با بانک‌های مختلف داشته‌ام که اسپانسر تیم و لیگ ما بشوند. نمی‌خواهم بگویم کلاس فوتسال ما پایین است اما آنها جرات نکردند بیایند بلکه حواشی باعث شد که آنها رغبتی نداشته باشند. خیلی تلاش کردیم مقابل حاشیه را بگیریم و تبانی نباشد.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات ما برگزاری لیگ به طور منظم است. در مسابقات جوانان در ملایر 56 تیم از سراسر کشور آمده بودند. بالای 500 میلیون هزینه داوری شد که فدراسیون پرداخت کرد با پشتوانه‌‌ای که فوتسال ما دارد باید همیشه قهرمان آسیا بماند. باید خوب برنامه‌ریزی کنیم. متاسفم برخی رسانه‌ها به مسائلی می‌پردازند که در شان ورزش ما نیست. روزنامه‌ای به حضور سوسک در اتاق مدیر اشاره می‌کند اما به مسابقاتی که برگزار می‌کنیم اشاره‌ای نمی‌کند. این چه شیوه‌ای است که دائم به سمت حاشیه می‌رویم. انتظار داریم در این فضای مسموم همه هم درست کار کنند.

رئیس کمیته فوتسال تاکید کرد: به هر حال با توجه به اینکه ما یک کمیته هستیم نمی‌توانیم همه کار کنیم اما وقتی با 4 بانک مذاکره کردم و  متاسفانه هیچ‌کدام نیامدند، دست روی دست نگذاشتیم. بدون‌شک اگر درآمدهای لیگ را مقایسه کنیم خواهید دید که پیشرفت داشته‌ایم.

افتخاری درباره اینکه 4 سال گذشته صانعی جوان تجربه ناموفقی در تیم ملی داشت و آیا نگران تکرار این مسئله نیست، توضیح داد: دوست دارم خودش پاسخ بدهد. این‌گونه نیست که تجربه بین‌المللی هم نداشته باشد. در 2سال گذشته 4 بار با ژاپن مسابقه دادیم که 3 بار پیروز شدین و یک بار هم در ضربات پنالتی باختیم. صانعی هنوز به فرودگاه نرسیده بود او را به باد انتقاد گرفتند اما با سرمربی ژاپن این کار را نمی‌کنند. معتقدم باید به صانعی فرصت می‌دادند. شخصا به صانعی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را دادم اما او روحیه ‌اش را از دست داده بود به خاطر اینکه از بس به او حمله شد. صانعی تجربه ‌اش زیاد شده و صد در صد آن صانعی 4 سال پیش نیست و تجربیات زیادی کسب کرده است.

وی درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها و اینکه برخی مسائل را در مورد امکانات مطرح کرده گفت: بهانه نیاوردیم بلکه واقعیت را مطرح کردیم. اگر ژاپن را مثال زدم بحث امکانات این کشور بوده است. ما با همان امکانات همیشگی آنها را شکست دادیم. تکیه ما به موارد دیگر است که آنها ندارند یکی بازیکنانمان است، یکی حمایت رسانه‌ها است و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم.

افتخاری درباره شرایط تیم امید و سرپرست تیم ملی یادآور شد: تا سال 2017 امید برنامه‌ای ندارد و دلیلی ندارد تا آن سال به گروهی پول بدهیم. شاید تا آن سال بازیکنان اصلا به درد تیم ملی امید نخورند زیرا سن‌شان بالا رفته باشد. کار را شروع کرده‌ایم و استعدادیابی صورت می‌گیرد. یک‌سال مانده به بازی‌ها کار را آغاز خواهیم کرد. سرپرست تیم ملی را هم معرفی خواهیم کرد.

رئیس کمیته فوتسال در پایان گفت: این تیم نه چشم داشتی دارد و نه دنبال پول است. فقط این نفرات می‌خواهند که تیم را قهرمان آسیا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز