خبرگزاری کار ایران

از خدا می‌خواهم "بنا" برگردد؛

نوربخش: "سر"سوریان سکوی‌جهانی را از ایران گرفت/ فدراسیون‌کشتی براساس جو حرکت می‌کند!

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۰۰۸

مربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی می‌گوید "کله‌زدن" سوریان سکوی‌جهانی را از ایران گرفت ولی عده‌ای مغرضانه فقط از کادر فنی انتقاد می‌کنند تا خود به تیم‌ملی برگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌ملی کشتی‌فرنگی ایران با عنوان چهارمی به کار خود در رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس آمریکا پایان داد و این نتایج انتقادات بسیاری از کارشناسان و منتقدان از کادر فنی تیم ملی را برانگیخت و حتی عده‌ای آن را زنگ خطری برای کشتی فرنگی ایران در آستانه المپیک دانستند.

فرنگی‌کاران کشورمان با یک نقره(رضایی) و 2 برنز(قادریان و اخلاقی) در حالی به عنوان چهارمی جهان دست یافتند که سال‌گذشته با اقتدار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده بودند و این نتیجه در آستانه بازی المپیک ریو نگرانی‌ها را برای آینده کشتی‌فرنگی برانگیخت.

پیرامون نتایج اخیر تیم‌ملی کشتی‌فرنگی، عملکرد ملی‌پوشان، انتقادات از کادر فنی، رویکرد فدراسیون کشتی و بحث این روزهای کشتی‌فرنگی مبنی بر بازگشت محمد بنا به تیم ملی پای صحبت‌های ناصر نوربخش یکی از مربیان پرسابقه و بادانش کشتی‌فرنگی نشستیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

*بعضی‌ها مغرضانه انتقاد می‌کنند

مردم و برخی کارشناسان در جریان جزییات کار نیستند و بدون اطلاعات قضاوت می‌کنند. متاسفانه این میان بعضی ناکارشناسان هم تنها می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و سعی می‌کنند کادر فنی را تخریب کنند.

کارشناسانی که متاسفانه شرایط لازم را برای کارشناسی ندارند و فقط نام کارشناس را یدک می‌کشد . متاسفانه این فرهنگ جا افتاده و آنهایی که بیرون هستند سعی می‌کنند مربیان رأس‌کار را تخریب کنند تا شاید خودشان رأس کار بیایند. این جو باعث شده پیش از همه کشتی ما لطمه ببیند.

*شرایط جهانی آمریکا مثل المپیک لندن نبود

واقعیت این است تیمی که امسال به مسابقات‌جهانی اعزام شد شباهتی به تیم المپیک‌لندن نداشت که بخواهیم همان نتایج تکرار شود و 3مدال طلا بگیریم و قهرمان جهان شویم. در مسابقات لاس‌وگاس تغییر قوانین، اوزان و انگیزه کشتی‌گیرانی که 4 سال سن‌شان بالا رفته بود، تغییر داشت، ضمن اینکه امکانات و تدارکات ما در حد تیم قهرمان جهان نبود و متاسفانه شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم شده اجازه نداد تیم با تدارکات کامل در مسابقات جهانی حاضر شود.

* قهرمان جهان شدیم چه گلی سر ما زدند!

آنهایی که انتقاد می‌کنند تا به حال از خودشان پرسیده‌اند با یک میلیون حقوق چکار می‌شود کرد؟ پارسال قهرمان جهان شدیم و فقط به کشتی‌گیران ماشین جایزه دادند و ما که مربی تیم بودیم و زحمات اصلی را متحمل شدیم هیچ سهمی از این پاداش‌ها نداشتیم. با این شرایط چطور می‌خواهید یک مربی با عشق و علاقه بماند و کار کند؟

نوربخش: "سر"سوریان سکوی‌جهانی را از ایران گرفت/ فدراسیون‌کشتی براساس جو حرکت می‌کند!

* "کله‌زدن" سوریان تیم را از هم پاشید

با همه این سختی‌ها تیم را برای مسابقات‌جهانی آماده کردیم و انصافا هم تیم جوان و خوبی داشتیم که بعضی از ملی‌پوشان برای اولین بار در ترکیب تیم‌ملی قرار گرفته بودند اما کله‌زدن یک کشتی با تجربه تیم ما را به هم ریخت و باعث شد حداقل سکوی سومی جهان را از دست بدهیم. اگر به جای سوریان  یک کشتی‌گیر 59 کیلوی دیگر اعزام می‌شد حداقل می‌توانست با قرار گرفتن در جایگاه‌هفتم برای تیم کشتی فرنگی  4 امتیاز کسب کنند و با همین 4 امتیاز می‌توانستیم روی سکوی سوم بایستیم اما "دیسکالیفه" شدن سوریان باعث شد هیچ امتیازی نگیریم و تیم لطمه ببیند.

*دنبال فرصت می‌گشتند تا ما را بکوبند

22 سال است در کشتی هستم و رده‌های مختلف تیم‌های ملی را طی کردم و و تحصیل کرده ورزش هستم ولی متاسفانه عده ای که بیرون نشسته اند مسابقات جهانی را فرصتی پیدا کردند تا من را بکوبند، درحالیکه همین افراد عامل اصلی ضعف روانی کشتی‌گیران بودند و باعث شدند تیم با روحیه ضعیفی در آمریکا به میدان برود در واقع می‌خواهم بگویم تیم ما قبل از اعزام به مسابقات جهانی از نظر روحی تخریب شد و حتی برخی از کارشناسان مدعی شدند که تیم نتیجه نمی‌گیرد.

 

* تست‌دوپینگ کشتی‌گیران 130 کیلوگرم مثبت درآمده!

متاسفانه تیم‌ملی پشتوانه خوبی ندارد و سال‌های گذشته نتوانستیم پشتوانه‌سازی کنیم. خیلی‌ها می‌گویند تمرینات تیم‌ملی غلط بوده؛ پس چطور می‌شود کشتی‌گیرانی نظیر حبیب‌الله اخلاقی و یا قادریان تا پای فینال می‌روند و مدال می‌گیرند؟ در سنگین وزن هم باید اعتراف کنیم کشتی‌گیر واجد الشرایط نداریم. متاسفانه باید بگویم تست دوپینگ کشتی‌گیران 130 کیلوگرم مثبت درآمده است!

* از خدا می‌خواهم "بنا" بیاید

خیلی‌ها از عملکرد تیم کشتی‌فرنگی در مسابقات جهانی آمریکا انتقاد می‌کنند در حالیکه کسی نیست از این آقایان منتقد بپرسد تیم سال‌گذشته را چه کسی قهرمان جهان کرد؟ از من کارشناس‌تر و خبره‌تر  و فنی‌تر در کشتی‌فرنگی چه کسی را سراغ دارید که تمام زندگی‌اش را وقف کشتی‌فرنگی کرده؟ بعضی‌ها می‌خواهند باخت‌ها را گردن ما بیاندازند در حالی که ما زحمت مان را کشیدیم و برخی اتفاقات در کشتی دیگر دست مربی نیست . من امروز از خدا می‌خواهم "بنا" بیاید و تیم را تحویل بگیرد. خوشبختانه الان حسن بابک هم نیست که بخواهند بهانه بیاورند که نمی‌گذارند کار کنیم. ان‌شاء‌الله هم که موفق می شوند.

* کشتی‌فرنگی پشتوانه ندارد

کشتی‌فرنگی ما پشتوانه ندارد و نتوانستیم نفرات خوبی در سال‌های گذشته برای تیم ملی آماده کنیم. شما ببنید بعد از المپیک‌لندن تیم ما چه جایگاهی در جهان پیدا کرد. ما بعد از المپیک در جهانی آخر شدیم و یا تیمی که ما تحویل گرفتیم سوم آسیا بود ولی ما این تیم را قهرمان آسیا کردیم، ضمن اینکه در جهانی هم اول شدیم. اما اینها را کسی نمی‌بینند. ما هم که کار می‌کنیم، سعی می‌کنند به هر طریقی شده چوب لای چرخ بگذارند. پشتوانه‌سازی امری زمان‌بر است. ما تیم فرنگی را برای چند سال آینده آماده کردیم اما همه می‌گویند قهرمان نشدید و مدال نگرفتید.

نوربخش: "سر"سوریان سکوی‌جهانی را از ایران گرفت/ فدراسیون‌کشتی براساس جو حرکت می‌کند!

* تیم المپیک‌لندن را من ساختم

تیمی که در المپیک لندن 3 مدال طلا گرفت فقط حاصل کار یک نفر نبود. آن تیم را من از نونهالان پایه‌گذاری کردم و تا تیم بزرگسالان بالا آوردم ولی در آستانه المپیک مربیان دیگر آمدند و کشتی‌گیران آماده را تحویل گرفتند. می‌خواهم بگویم دیگران هم در موفقیت المپیک‌لندن سهیم بود و این‌طور نبود که بگوییم فقط یک نفر در این موفقیت نقش داشت.

* می‌خواهند بار انتقادات مردم را کم کنند

فدراسیون‌کشتی بر اساس جو حرکت می‌کند و با تغییرات اخیر فقط می‌خواهد بار انتقادات مردم و مسئولان را کم کند در حالیکه این تغییرات به هیچ‌وجه کارشناسی شده نیست. در واقع فدراسیون دارد سیاستمدارانه عمل می‌کند و می‌خواهد با این تغییرات صدای منتقدان را خاموش کند.

* قید 20 هزار دلار آذربایجان را زدم

قرارداد من با فدراسیون 6 ماهه و تا پایان جام جهانی بود. البته 6 ماه از قرارداد ما را ندادند و صدای‌مان هم به جایی نرسید. با ما یک میلیون تومان قرار بستند و می‌خواهند آن‌وقت قهرمان جهان هم بشویم. من حقوق ماهیانه 20 هزار دلاری آذربایجان را رد کردم که بیایم به تیم ملی خدمت کنم اما اینجا حداقل حقوقی که به یک متخصص و مربی کارکشته کشتی می‌دهند، ماهی یک میلیون تومان است. آیا واقعا حق یک مربی خاک ورزش خورده این است؟ ما در مسابقه آسیایی و جهانی حتی پول توجیبی هم نداشتیم. اینها درد و دل‌هایی است که ما قدیمی ها را اذیت می‌کند. ما با حداقل‌ها می‌سوزیم و می‌سازیم وتازه باید پاسخ منتقدان را هم بدهیم در حالی که ما تمام تلاش مان را کردیم و اگر تیم جوان‌مان نتیجه نگرفته نباید همه چیز را به حساب کادر فنی گذاشت. آقایان حالا هر کسی را می‌خواهند بیاورند. ما که بخیل نیستیم.

نوربخش: "سر"سوریان سکوی‌جهانی را از ایران گرفت/ فدراسیون‌کشتی براساس جو حرکت می‌کند!* در المپیک‌ریو احتمال هر اتفاقی وجود دارد

نوربخش در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این سئوال که اگر محمد بنا بیاید و با تیم کشتی‌فرنگی نتایج المپیک‌لندن را تکرار کند، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: هر احتمالی در المپیک ریو وجود دارد. من هم دوست دارم تیم ما در المپیک حتی بیشتر از لندن مدال بگیرد اما با شرایطی که امروز در کشتی‌فرنگی می‌بینم این کار خیلی سخت است. امیدوارم بنا بیاید و کار کند و نشان دهد فرد توانمندی است و می‌تواند برای کشتی‌فرنگی مثمرثمر باشد.

گفت‌وگو: ناصر تقی‌پور

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز