خبرگزاری کار ایران

ایتالیا روی حمله بهتر بود و برد؛

کارخانه: کواچ که نمی‌تواند وارد زمین شده و بازی کند/ دیواری کوتاه‌تر از مربی نیست!

کارشناس والیبال کشورمان گفت: ایتالیا بهتر از ما بود و تمرکز بالایی داشت و بازی را برد.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ایتالیا مقابل ما خوب بود و بهتر از ما کار کرد و تمرکز خیلی‌خوبی داشت و برد. ما قبل از این بازی 3 باخت داشتیم و ایتالیا امتیازات بیشتری قبل از این بازی گرفته بود و از نظر روحی و روانی بهتر از ما بود و همین مساله به آنها کمک کرد.

وی ادامه داد: وقتی شما به لحاظ روانی در شرایط خوبی باشید، از نظر فنی هم بهتر و راحت‌تر کار می‌کنید. برتری آنها مقابل تیم ما روی حمله بود چون در دفاع خوب کار کردیم و فقط روی حمله ما را بردند.

کارشناس والیبال کشورمان درباره انتقادات مطرح شده از تیم‌ملی گفت: باید این موضوع را در نظر بگیریم که مسابقات جهانی است و تیم‌ها سطح بسیار بالایی دارند. همه تیم‌ها برای امتیاز گرفتن تلاش می‌کنند و دنبال سهمیه‌المپیک هستند. از اول هم مشخص بود کار سختی داریم و شانس 20 درصدی داشتیم. این بازی‌ها برای کسب تجربه است و تجربه گرانبهایی برای ما است.

وی ادامه داد: باخت به آرژانتین کار ما را سخت کرد و از اول مسابقات روان تیم ما به هم ریخت. ما در این مسابقات شروع‌خوبی نداشتیم و اگر خوب شروع کرده بودیم الان شرایط ما فرق می‌کرد. ما به لهستان، روسیه و ایتالیا که قدرت‌های والیبال جهان هستند باختیم و تیم‌هایی که باید می‌بردیم را بردیم.

این مربی والیبال درباره مصدومیت شهرام محمودی اظهار داشت: مصدومیت شهرام روی عملکرد تیم ما خیلی تاثیر داشت. امیر غفور خیلی‌خوب بود اما دست مربی بسته است و نمی‌تواند تعویض کند. ما بدشانسی آوردیم اما بچه‌ها زحمت خود را کشیدند و در دفاع بهتر از ایتالیا بودیم و فقط روی حمله ضعیف‌تر از حریف بودیم. قدرتی‌زن‌های ما زحمت خود را کشیدند اما توپ‌های ما نخوابید.

کارخانه در پایان گفت: من اعتقاد ندارم فقط کواچ را مقصر بدانیم چون نفر به تنهایی مقصر نیست بلکه والیبال یک بازی تیمی است و بیشترین تاثیر را بازیکنان در زمین دارند و نباید همه گناه‌ها را گردن مربی انداخت. کواچ که نمی‌تواند وارد زمین شود و بازی کند. مقابل ایتالیا توپ‌های بازیکنان قدرتی ما نخوابید وگرنه در دفاع، سرویس و دریافت خوب بودیم و کواچ دیگر کاری نمی‌توانست بکند اما انگار دیواری کوتاه‌تر از مربی نیست.

کد خبر : ۳۰۵۵۸۹