خبرگزاری کار ایران

با ورزش بهره‌وری و تولید افزایش می‌یابد؛

فیروزآبادی: ورزش باید بین کارگران نهادینه شود/ 10 پروژه در حال ساخت ویژه ورزش کارگری

قائم‌مقام وزیر کار در حاشیه مراسم زنگ‌ورزش‌کارگری از برنامه‌های مختلف ورزشی این وزارتخانه خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایلنا در مراسم زنگ ورزش‌کارگری در کارخانه‌مینو گفت: هدف از برگزاری مراسم امروز احیا کردن ورزش بین کارگران کشور است. امروز به همت مسئولان مراسم زنگ ورزش‌کارگری در کارخانه مینو به صدا در آمد. اعتقاد راسخ دارم ورزش باعث نشاط اجتماعی و شادابی کارگران می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کار متذکر شد: معتقدم با ورزش، کارگران به لحاظ سلامتی در شرایط خوبی قرار می‌گیرند و باعث می‌شود در عرصه تولید هم عملکرد بهتری در کارخانه خود یا محل کار داشته باشند.

وی در ادامه افزود: قصد داریم مسابقاتی را در سطح کشور بین کارگران برگزار کنیم. کنار ورزش‌صبحگاهی که شامل اکثر کارگران در تمامی واحدهای صنعتی می‌شود کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی هستند بتوانند در مسابقات قهرمانی کارگران کشور هم حضور داشته باشند.

فیروزآبادی درباره هدف از برگزاری مراسم زنگ ورزش‌صبحگاهی برای کارگران اظهار داشت: ورزش یکی از بهترین اقداماتی است که انسان‌ها می‌توانند برای پر کردن ساعات فراغت خود و برای کسب سلامتی خود به آن بپردازند. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقدیم برای بالا بردن سطح تولید و سالم‌سازی فضای کارگری، باید ورزش به صورت‌ویژه بین کارگران نهادینه شود و امیدوارم با ورزش بهره‌وری در تمامی کارخانه‌های کشور افزایش پیدا کند.

قائم مقام وزارت کار درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای فراهم‌کردن فضاهای ورزشی ویژه کارگران و همچنین ساعات پرداختن به ورزش گفت: ما سراسر کشور 240 سالن ورزشی ویژه کارگران داریم و بالای 10 پروژه در حال ساخت در سراسر کشور وجود دارد که با آماده‌شدن پروژه‌های نیمه‌کاره، کارگران زحمتکش ما می‌توانند اوقات فراغت، ورزش را در شرایط بسیار مناسب به لحاظ مالی تجربه کنند.

وی در پایان به خبرنگار ایلنا گفت: به نوبه خودم از تمام کارگران سراسر کشور می‌خواهم به سالن‌های ورزشی بروند و از امکانات موجود در شهر خود استفاده کنند و از طریق ورزش صاحب نشاط و روحیه مناسب برای ادامه کار و زندگی شوند.

کد خبر : ۳۰۴۸۶۴