خبرگزاری کار ایران

جام جهانی والیبال- ژاپن؛

روسیه 3 - ایران صفر؛ بدترین شکست شاگردان کواچ/انتقام به سبک تزارها

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت های جام جهانی مغلوب روسیه شد تا سومین شکست تیم کشورمان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی والیبال که از ساعت 14:10 در پنجمین دیدار خود در جام‌جهانی والیبال به مصاف روسیه رفت و با ارائه نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه 3 بر صفر مغلوب تیم متحول شده روسیه شد.

در این دیدار سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، عادل غلامی و مهدی مرندی در ترکیب اولیه ایران به میدان رفتند. آرتم وولویخ، ماکسیم میخائیلوف، سرگی تتیوخین، الکساندر بوتکو، دیمیتری موزرسکی، ایلاس کورکائف و الکساندر یانتوفهم از سوی آلنکو در میدان حاضر شدند.

ملی‌پوشان ایران ست نخست را پابه پای روس‌ها پیش آمدند و در با فاصله نزدیک 26 بر 24 نتیجه را واگذار کردند تا با با امیدهای زیادی به ست دوم بروند.

ست دوم در حالی آغاز شد که از همان ابتدا روس‌ها توانستند امتیاز را از آن خود کنند و این برتری را تا پایان ست حفظ کردند و مقتدرانه 25 بر 18 برنده از زمین خارج شدند تا نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان آلنکو شود.

ست سوم را تیم ایران بهتر از دو ست قبلی آغاز کرد و با سرویس های خوب و دفاع روی تور امتیازهای خوبی را جمع آوری کردند اما باز هم این روسها بودند که با تعویض های به موقع و به کارگیری بازیکنان کارآمد ابتکار عمل را در دست گرفتند.

در این ست بازی پایاپای پیش رفت و دو در امتیازهای 15 و 17 با هم مساوی شدند ولی باز هم عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی باعث شد تا روس ها فاصله خود را افزایش دهند و در نهایت ست سوم نیز با نتیجه 25 بر 20 به سود روس ها به پایان برسد و سومین شکست تیم کشورمان رقم بخورد. 

تیم والیبال تاکنون با کسب 2 پیروزی و 3 شکست در جایگاه هفتم رقابت های جهانی قرار دارد. تیم کشورمان روز چهارشنبه  25 شهریور به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

موزرسکی بهترین بازیکن میدان

در پایان این مسابقه دیمیتری موزرسکی، بازیکن شماره 13 تیم ملی والیبال روسیه عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.

غفور و میرزاجانپور امتیازآورترین بازیکنان ایران

غفور و میرزاجانپور موفق شدند عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران مقابل روسیه را به خود اختصاص دهند. غفور و میرزاجانپور با کسب 12 امتیاز بهترین عملکرد را در تیم ایران داشتند.

روزهای دوشنبه و سه شنبه مسابقه ای برگزار نمی شود و تیم ها به شهرهای اوساکا و تویاما سفر خواهند کرد تا از روز چهارشنبه مرحله دوم مسابقات جام جهانی 2015 والیبال را در این دو شهر پیگیری کنند.

کد خبر : ۳۰۴۸۰۲