خبرگزاری کار ایران

نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون ها؛

گودرزی: روسای فدراسیون‌ها دوپینگ را جدی بگیرند/قهرمانی با صغرسنی بی‌ارزش است

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۶۸۵

وزیر ورزش با بیان این که 25 درصد مکمل‌های غذایی و دارویی ورزشکاران حاوی مواد نیروزا و محرک است، گفت: روسای فدراسیون ها باید در آستانه المپیک مسئله دوپینگ را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا، نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون های ورزشی عصر دیروز شنبه،‌ با حضور معاونان و مدیران کل وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که با هدف ارائه گزارش فدراسیون‌های المپیکی برگزار شد، روسای فدراسیون‌های شمشیربازی، تیراندازی، قایقرانی و دوومیدانی، گزارش ارائه کردند.

محمود گودرزی در این جلسه با تاکید به این نکته که 25 درصد مکمل های غذایی و دارویی ورزشکاران حاوی مواد نیروزا و محرک هستند گفت: روسای فدراسیون ها باید در آستانه المپیک مسئله دوپینگ را جدی بگیرند چرا که بدون توجه شما ورزشکاران دچار مشکل خواهند شد.

وی به موضوع صغر سنی ورزشکاران نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اگر ورزشکاری با طی مراحل قانونی سن خود را کم یا زیاد می کند باید بداند این گونه قهرمانی ها فاقد هر گونه ارزشی است.

وزیر ورزش در ادامه به همکاری فدراسیون ها با حراست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: در اعزام ها باید مراقب ورزشکاران بود چرا که با بی توجهی لطمات جبران ناپذیری به ورزشکاران وارد می شود.

او در ادامه با بیان این که وضعیت اقتصادی دولت وضعیت مناسبی نیست، اظهار داشت: شما باید با تلاش خود فرصت توسعه و ارتقا‌ء رشته ها را فراهم کنید.

گودرزی پرهیز از سفرهای غیر ضروری و کسب سهمیه بیشتر رشته های المپیکی را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش می کنیم در پیش بینی اعتبارات حقی از فدراسیون ها ضایع نشود و باید توجه ویژه شود تا با تلاش مضاعف این ضعف جبران شود.

در این نشست باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی با ارائه گزارشی از روند کسب سهمیه ورزشکاران خود، اظهار داشت: شمشیربازان ما دو سهمیه المپیک را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که برای کسب سهمیه 6 رویداد پیش رو داریم، افزود: مسابقات گرجستان، بوداپست، آمریکا، پادوا، ورشو و سئول مسابقاتی هستند که باید در آن ها برای کسب سهمیه تلاش کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به قهرمانی زیر 23 سال دختران بعد از 40 سال در آسیا گفت: در بهمن و اسفند 5 دوره انتخابی داریم که بهترین ها به زون آسیا اعزام خواهند شد.

در ادامه امینی رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به این که در روئینگ 3 سهمیه و در کایاک بین 2 تا 5 سهمیه خواهیم گرفت، افزود: ما در بخش آب های آرام نیز شانس کسب سهمیه داریم.

در ادامه حسن طباطبایی درباره وضعیت دوومیدانی خاطرنشان کرد: در مسابقات قزاقستان 3 سهمیه کسب کردیم و امیدواریم 7 تا 8 سهمیه دیگر را نیز بگیریم.

شجاعی رئیس فدراسیون تیرو کمان نیز ضمن ارائه نموداری از کسب سهمیه المپیک ریو 2016، گفت: امیدواریم بتوانیم در تایلند سهمیه انفرادی و در آنتالیا 2 سهمیه تیمی داشته باشیم، سعی مان بر این است در این دوره 6 سهمیه داشته باشیم.

در ادامه این نشست ایمان نهراوی مهمان نشست وزیر با روسای فدراسیون های ورزشی شد. گودرزی با بیان این که روسای 51 فدراسیون ما با انتخابات دموکراتیک انتخاب شده اند، افزود: جایگاه ورزشی ایران در برخی رشته ها جایگاه بسیار مناسبی است.

وی از هاشمی رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء برای کسب رتبه ششم جهان تقدیر کرد و گفت: این مقام از دو جهت ارزش داشت. یکی خارج کردن این بیماران وافراد از انزوا و دیگری کسب کرسی های ارزشمند جهانی است.

وزیر ورزش و جوانان اندونزی نیز این روز را روزی تاریخی عنوان کرد که فرصتی شد تا با افراد مهم( روسای فدراسیون های ورزشی) ملاقات داشته باشد.

وی ادامه داد: از همه بازدید هایی که در ایران انجام دادم الهام گرفتم و توسعه روابط ورزشی دو کشور را حتماً پیگیری می کنم. این روز را به فال نیک خواهیم گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز