خبرگزاری کار ایران

کشتی آزاد قهرمانی جهان – آمریکا؛

رحیمی مدال طلا را با نقره عوض کرد/چهارمین سهمیه المپیک برای کشتی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۶۲۷

حسن رحیمی آزادکار وزن 57 کیلوگرم در رقابت های قهرمانی جهان و در فینال این وزن با شکست مقابل کشتی گیر سرشناس گرجستانی در ثانیه های پایانی مدال طلا را با نقره عوض کرد.

به گزارش ایلنا، حسن رحیمی دارنده مدال طلا و برنز پیکارهای قهرمانی جهان در دیدار فینال مقابل ولادیمیر خینچیگاشویلی دارنده مدال نقره جهان والمپیک از گرجستان رفت و در حالی که تا ثانیه های پایانی 3 بر 2 ازحریف پیش بود در فاصله 15 ثانیه مانده به پایان مبارزه اسیر زیرگیری حریف خود شد و در نهایت این مبارزه را 5 بر 4 به حریف خود واگذار کرد و نایب قهرمان جهان شد.

حسن رحیمی در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2013 بوداپست مجارستان مدال طلا گرفته بود و در سال 2014 که در تاشکند ازبکستان برگزار شد صاحب مدال برنز شده بود.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران دررقابت های وزن 57 کیلوگرم در دور اول میجاس از ونزوئلا را 4 بر 3 شکست دهد و در دور دوم هم اسدالله لاچینائو کشتی گیر روسی الاصل از بلاروس را 7 بر صفر شکست داد.

وی در دور سوم آنتونیو راموس کشتی گیر قدرتمند آمریکایی را 3 بریک شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

رحیمی در این مرحله هاک جین جونگ از کره شمالی را 5 بر 3 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و چهارمین سهمیه المپیک این وزن را نیز برای کشورمان گرفت.

در مرحله نیمه نهایی برابر ویکتور لبدوف (دارنده دو مدال طلای جهان) از روسیه را 5 بر یک شکست داد و فینالیست شد.

تیم ملی کشتی آزاد پیش از این دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) وعلیرضا کریمی (86 کیلوگرم) ویک عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) وسه سهمیه المپیک 2016 ریو را در این وزن ها به دست آورده بود.

تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزنهای 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود وبه غیر ازوزن های61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.

در رقابت های جهانی آمریکا در 6  وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز