خبرگزاری کار ایران

یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال؛

قهرمان حذفی و مدعیان لیگ مقابل حریفان بی نام و نشان/گمنامان در اندیشه قربانی بزرگان

با ورود قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی، در کنار استقلال و فولاد فصل جدید جام حذفی حساس و تماشایی خواهد شد. فصلی که می تواند قربانگاه بزرگان و خلق شگفتی گمنامان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز سوم از مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی فردا با به میدان رفتن تیم های مطرح و مدعی لیگ حساسیت های خاصی خواهد یافت و طرفداران فوتبال با هیجان بیشتری نتایج تیم های مورد علاقه خود را پیگیری خواهند کرد. 

مرحله یک شانزدهم که از دیروز چهارشنبه با 2 دیدار آغاز شده امروز با 4 دیدار پیگیری می شود و فردا جمعه هم با حضور تیم های مدعی لیگ گرمای خاصی خواهد یافت.  

در تهران و ورزشگاه تختی آبی پوشان استقلال از تیم گمنام شهرداری سمنان پذیرایی خواهند کرد ، دیداری که باید شانس آبی ها را برای برنده شدن و حضور در مرحله یک هشتم نهایی بیش  از رقیب سمنانی خود دانست؛ هر چند در جام حذفی امکان رقم خوردن هر نتیجه ای و خلق شگفتی تیم های گمنام مقابل نامداران وجود دارد. 

با این پیش فرض مظلومی قطعا با ترکیب اصلی تیمش را روانه میدان خواهد کرد چرا که می داند طرفداران استقلال بی صبرانه به دنبال کسب یک جام قهرمانی هستند و جام حذفی می تواند مسیر کوتاهتری برای رسیدن به این انتظار هواداران باشد.

برای پرویز مظلومی بالا بردن حداقل یک جام فصل جدید هدف اصلی است و به همین دلیل برای پایان دادن به حاشیه های اخیر تیمش و آماده شدن برای بازی با تیم نفت به دنبال یک پیروزی آرام و بی دردسر مقابل حریف سمنانی است.

در مقابل شهرداری سمنان که مقابل آبی های پایتخت چیزی برای از دست دادن ندارد، انگیزه های متفاوتی خواهد داشت و به دنبال رقم زدن یکی از شگفتی های جام حذفی است. 

فردا یک دیدار دیگر هم در تهران برگزار می‌شود که راه‌آهن برابر منطقه آزاد کیش به میدان می‌رود. راه‌آهنی که پیش از آغاز لیگ پانزدهم نتوانستند به خوبی برنامه‌های آماده‌سازی را پیگیری کنند، قطعا از تعطیلی لیگ بهترین بهره را برده‌اند تا با شرایطی مناسب‌تری این رقابت ها را ادامه دهند. هرچند مدیران جدید راه‌آهن روی جام حذفی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند اما این بازی هم می‌تواند دیداری رسمی و هم یک بازی تدارکاتی برای شاگردان فرهاد کاظمی محسوب شود.

در اصفهان دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در یک روز باید از میهمانان دسته پائینی پذیرایی کنند، به همین دلیل سپاهان در ورزشگاه خانگی صفائیه پذیرای سفیر آبیک قزوین است و ذوب‌آهن مدافع عنوان قهرمانی در فولادشهر از بادران تهران که تیمی ناشناخته است، پذیرایی خواهد کرد.

در دیگر بازی این روز هم فولادخوزستان به مصاف ایثار جیرفت می‌رود. تیم فولاد هم که لیگ را با نتایج خوبی آغاز نکرده، از تعطیلات لیگ برای آماده‌سازی بهتر تیمش استفاده کرد و حالا دیدار با ایثار جیرفت هم می‌تواند یک دیدار تدارکاتی مناسب برای رسیدن به آمادگی بیشتر این تیم باشد.

حال باید دید تیم‌های مدعی استقلال و راه‌آهن تهران، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان می‌تواند جام بیست و نهم را بدون مشکل آغاز کنند و یا روز سوم مرحله یک‌‌شانزدهم نهایی، یک قربانی بزرگ خواهد گرفت. تا به امروز تیم‌های تراکتورسازی تبریز، سیاه‌جامگان مشهد و استقلال خوزستان به خاطر انصراف حریفان و تیم‌های ملوان بندرانزلی و پدیده مشهد با پیروزی برابر میهمانان خود راهی مرحله یک هشتم نهایی جام شده‌اند.

برنامه مسابقات فردا جمعه رقابت های جام حذفی به شرح زیر است:

جمعه - ۲۰ شهریورماه

راه‌آهن تهران - منطقه آزاد کیش، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه شهدای شهرقدس

سپاهان اصفهان - سفیر آبیک قزوین، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه صفائیه مبارکه اصفهان

استقلال تهران - شهرداری سمنان، ساعت ۱۸:۴۰، ورزشگاه تختی تهران

ذوب‌آهن اصفهان - بادران تهران، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه فولاد شهراصفهان

فولاد خوزستان - ایثار جیرفت، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه غدیراهواز

کد خبر : ۳۰۴۱۴۱