خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی جهان-آمریکا؛

دومین برنز جهانی بر گردن اخلاقی/ سقوط 3 پله ای کشتی فرنگی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۷۶

نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با شکست حریفش در دیدار رده‌بندی به مدال برنز جهان دست یافت.

به گزارش ایلنا، فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان در آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان با شکست حریف فنلاندی خود به مدال برنز جهان دست پیدا کرد.

حبیب‌الله اخلاقی پس از استراحت در دور اول مسابقات وزن 85 کیلوگرم در دور دوم این مسابقات مقابل عطایف از ترکمنستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر صفر حریفش را شکست داد تا گام اول را محکم بردارد. وی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف جاوید حمزاتوف از بلاروس دارنده مدال برنز جهان رفت و در نهایت با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

اخلاقی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف رستم آساکولوف دارنده مدال طلای آسیا و بازی‌های آسیایی اینچئون از ازبکستان رفت و در حالی که 7 بر صفر پیش بود با ضربه فنی از حریفش شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند.

دارنده مدال برنز جهان برای رسیدن به گروه شانس مجدد باید در انتظار حضور حریف ازبکستانی خود در فینال ‌می‌ماند و در نهایت با توجه به حضور آساکولوف در فینال وی به گروه شانس مجدد راه یافت. اخلاقی در گروه شانس مجدد برابر روستانوویک از اتریش ایستاد و در نهایت با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد تا سهمیه المپیک ریو 2016 را نیز به دست آورد.

وی برای کسب مدال برنز با هیتنامی از فنلاند مبارزه کرد و با نتیجه 5 بر یک پیروز میدان شد تا برای دومین بار مدال برنز جهان را به دست آورد.

در مسابقات جهانی امسال تیم ایران توسط قاسم رضایی و یوسف قادریان در اوزان 98 و 80 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شد. سعید عبدولی هم در وزن 75 کیلوگرم صاحب عنوان پنجم شده بود. حمید سوریان، مهدی علیاری، مهدی زیدوند و افشین بیابانگرد نیز از دور مسابقات حذف شدند تا بدین ترتیب ایران با توجه به برنز اخلاقی 3 سهمیه المپیک 2016 برزیل را در اوزان 98 ،85 و 75 کیلوگرم کسب کند. تیم ایران در این مسابقات با 31 امتیاز به عنوان چهارمی رسید تا نسبت به رقابت های سال گذشته 3 پله سقوط کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز