خبرگزاری کار ایران

سابقه کار در هند را دارم؛

کی‌روش: جوان‌گرایی می‌تواند خطرناک باشد/باید 90 دقیقه بجنگیم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: استفاده از بازیکنان جوان در رقابت های انتخابی جام جهانی ممکن است خطرناک باشد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار مقابل هند اظهار داشت: چند سال پیش کنار گوتیا ستاره‌هندی، آکادمی منچستریونایتد را در هند راه‌اندازی کردیم. فوتبال در هند رقیب بسیار سرسختی به نام کریکت دارد اما با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده رشد خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به دو مسابقه گذشته ایران گفت: بازی اول برابر ترکمنستان دیدار سختی بود ، زیرا آخر فصل بود و ما هم اشتباهاتی مرتکب شدیم و نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. در بازی برابر گوام نیز تلاش کردیم تاکتیک خود را به حریف دیکته کنیم و بازی خوبی انجام دادیم. اکنون نیز امیدواریم 3 امتیاز بازی با هند را کسب کنیم. البته هند هم تیم خوبی شده و بازی برابر عمان فقط داور روز خوبی نداشت اما هند عملکرد خوبی داشت.

کی‌روش درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب ایران اظهار داشت: بازیکنان جوان فرصت کسب تجربه از بازیکنانی چون تیموریان، حسینی، منتظری و حیدری را خواهند داشت. اگر این بازیکنان را نداشتیم امکان پیش رفتن تیم نبود. این بازیکنان روحیه جوانی ما هستند. بازیکنان دیگر باید از این‌ها الگو بگیرند. دوره انتقال و تصمیم‌های استراتژیک می‌تواند خطرناک هم باشد. وقتی شما 3 ساله هستید و تازه می‌خواهید در جاده زندگی قدم بردارید، ممکن است بارها زمین بخورید اما به کارتان با استفاده از تجربیات ادامه می‌دهید. فوتبال هم همین‌طور است. انجام این کار وسط رقابت‌های انتخابی جام جهانی ممکن است خطرناک باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: بعضی بازیکنان ما 35 یا 36 ساله هستند شاید وسط مسابقات اعلام بازنشستگی کنند یا مصدوم شوند و ما از آن طرف بازیکنان جوانی را در اختیار داریم که تجربه ندارند، بنابراین باید تعادل را بر قرار کنیم. هم باید خوب کار کنیم هم دعا تا کارها به خوبی پیش برود. مهمترین مطلب اطمینانی است که به کار و بازیکنان‌مان داریم و مطمئن هستم کاری که در پیش گرفته‌ایم درست است و امیدوارم خداوند هم به ما کمک کند.

کی روش در پاسخ به این سوال که از بازی فردا چه توقعی دارید؟ گفت: توقع داریم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. توقع دارم که بازیکنانم بجنگند و بیشتر بدوند تا بعد از 90 دقیقه با سر بالا به رختکن بیایند. مهمترین موضوع این است که از بازی لذت ببرند. برای تیم هند احترام زیادی قائل هستیم. در فوتبال اسم‌ها اهمیتی ندارند. وقتی بازی شروع می‌شود شما 11 بازیکن روبه روی خود می بینید و حتما سرمربی هند برای بهترین عملکرد تیمش را به میدان می‌فرستد.

وی درپاسخ به سئوالی درباره وضعیت زمین چمن ورزشگاه کانتیراوا گفت: برای ما مشکلی نیست و در ایران به این نوع زمین ها عادت داریم. عشق و علاقه مردم ایران به فوتبال خاص و در فوتبال آسیا بی نظیر است. باید این موضوع را بگویم تا همه آسیا از آن مطلع شوند. بازیکنان من هم از سختی ها اطلاع دارند و از این چالش‌ها لذت می برند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که فوتبال ایران چه کاری انجام داده که مدت‌هاست در صدر رده‌بندی برترین تیم‌های آسیایی قرار گرفته؟ گفت: این موضوع خوشحال کننده ای برای ماست اما جایگاه‌ایران در توسعه فوتبال و فوتبال پایه در رتبه نخست قرار ندارد. ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا شایستگی بیشتری در رده بندی دارند. البته فوتبال ایران پتانسیل این را دارد که با کشورهای بزرگ وارد چالش شود. البته منظور من آلمان یا برزیل نیست اما می‌تواند به چالشی برای رسیدن به سطح اروگوئه، یونان، سوئد و دانمارک برسد.

کد خبر : ۳۰۳۳۳۲