خبرگزاری کار ایران

جام جهانی والیبال ۲۰۱۵ ؛

نخستین تمرین ملی‌پوشان در هوماماتسو/ایران آماده رویارویی با شاگردان ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران نخستین تمرین توپی خود را در شهر هاماماتسو برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران سرانجام از ساعت 18 عصر دیروز یکشنبه با حضور 14 بازیکن تمرینات توپی خود را در ژاپن آغاز کرد تا آماده رویارویی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2015 شود. بازیکنان با حضور در یکی از سالن‌های تمرین مجموعه ورزشی هاماماتسو آرنا که دیدار اول ایران در سالن اصلی این مجموعه برگزار می شود زیر نظر کادر فنی به انجام تمرین توپی مشغول شدند.

در ابتدای این تمرین بازیکنان به صورت انفرادی و دسته جمعی حرکات کششی انجام دادند و سپس زیر نظر کارلو ساتی، مربی بدنساز تیم ایران مشغول گرم کردن شدند.

در حالی که کار گرم کردن بازیکنان تمام شده بود و ملی پوشان می خواستند خود را برای کارهای توپی آماده کنند سعید معروف، کاپیتان تیم ایران آنها را جمع کرد و گفت: قطعاً تمام بازیکنان از اهمیت این مسابقات آگاه هستند. ما از امروز تمرینات خود را به صورت جدی دنبال می کنیم تا انشالله بتوانیم در همین پیکارها سهمیه المپیک را کسب کنیم؛ پس بهتر است با جدیت کارها را پیش ببریم، چرا که اگر یک بازی را هم از دست بدهیم تا آخر مسابقات پشیمان خواهیم شد. سپس بازیکنان حلقه اتحاد تشکیل دادند و با فریاد زدن نام حضرت علی (ع) و ایران کارهای توپی را آغاز کردند.

بازیکنان در ابتدای تمرینات توپی، والیبال تک ضرب در قالب دو تیم بازی کردند که در پایان اعضای تیم بازنده به دستور کواچ، سرمربی تیم ملی شنا رفتند. سپس ملی پوشان دو به دو اسپک و دریافت تمرین کردند.

در ادامه این تمرین که ملی‌پوشان با انگیزه و نشاط بالایی در آن حاضر شده بودند، بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند و دریافت اول، پاس به نقاط مختلف زمین و اسپک را تمرین کردند و پس از آن هم به مرور کارهای تاکتیکی مشغول شدند. نکته جالب توجه این بود که بوبان کواچ، سرمربی تیم ملی هم برای لحظاتی دست به توپ می شد و سعی می‌کرد با این کارش به بازیکنان انگیزه مضاعفی بدهد.

با تمام شدن زمان تمرین تیم ایران مسئولان ژاپنی بارها با ورود به سالن اعلام کردند که زمان تمام شده است، اما با توجه به اینکه ملی پوشان حدود 5 روز از تمرینات توپی دور بوده و به نوعی تشنه تمرین بودند از آنها می خواستند که زمان بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد. هر چند که تمرین امروز 15 دقیقه بیشتر از زمان معمول به طول انجامید، اما به نظر می رسید که بازیکنان ایران انگیزه زیادی دارند و همچنان تشنه تمرین هستند.

تیم ملی والیبال ایران روز سه شنبه، 17 شهریور ماه از ساعت 7:40 صبح به وقت ایران، در نخستین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2015 در شهر هاماماتسوی ژاپن برابر آرژانتین قرار می گیرد.

کد خبر : ۳۰۳۱۱۴