خبرگزاری کار ایران

ضعف‌مدیریت‌ در ناکامی پرسپولیس؛

زارع: دایی چون از وزارت‌ورزش تمکین نکرد برکنار شد/رئیس‌جمهور به بحران سرخ‌ها ورود کند

عضو فراکسیون ورزش مجلس ٬ وزیر ورزش را مقصر ایجاد مشکلات و حواشی تیم بزرگ پرسپولیس دانست و مدیریت او را در حد مدیرکل ورزش یک استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع درباره مشکلات‌مالی و بحران تیم فوتبال پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از زمانی که وزیر فعلی ورزش وارد گود ورزش شده دخالت‌های مستقیم او باشگاه پرسپولیس را دچار مشکلات بسیاری کرده، بنابراین ایجاد چنین رویدادها و حواشی در این تیم دور از انتظار نبوده است.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به این‌که اقدام غیرکارشناسی وزیر ورزش، باعث عزل علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس شد، اظهار کرد: اسم علی دایی برای پرسپولیس خوب بود؛ حتی او به صورت شخصی به این تیم کمک می‌کرد ولی به دلیل این‌که از وزارت تمکین نکرد کنار گذاشته شد.

وی تصریح کرد: دخالت وزیر باعث آوارگی تیم پرطرفدار پرسپولیس شد٬ به‌طورحتم این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود تا با احساسات هواداران زیادی که به پرسپولیس عشق می‌ورزند بازی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: البته برانکو سرمربی‌ خوبی برای پرسپولیس است ولی شرایط برای او هم فراهم نیست و نمی‌تواند کاری برای تیم انجام دهد٬ بازیکنان هم اغلب مشکلات مالی دارند و به خوبی نمی‌توانند خانواده خود را تأمین کنند بنابراین روحیه لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: اگر دایی سرمربی پرسپولیس باقی مانده بود و افراد مجرب این تیم را اداره می‌کردند پرسپولیس به این روز نمی‌افتاد این اتفاق را باید ضعف مدیریت وزیر ورزش در رأس ورزش کشور دانست.

زارع افزود: وزیر در حد یک مدیرکل ورزشی کار می‌کند و هرکاری که دوست دارد انجام می‌دهد بنابر این لازم است مجلس در این شرایط ورود کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای واگذاری سرخآبی‌ها از طریق مزایده فراهم نیست٬ باید راه درآمدزایی این باشگاه‌ها مشخص شود و اگر همین طور واگذار شوند قطعاً  ضرر خواهند کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس خاطرنشان کرد: این که اهلیت بعضی از افراد برای خریداری سرخآبی‌ها در مزایده تأیید نشد اقدام مناسبی بود ولی درکل وزیر ورزش عملکرد خوبی نداشته و به نظر می‌رسد این جایگاه به شخص قدرتمندتری نیاز دارد.

وی با تأکید بر این‌ که برای پرسپولیس و استقلال در آینده نزدیک شرایط سخت‌تری هم به وجود خواهد آمد٬ گفت: البته مدیریت استقلال خوب است و اگر دخالت در کار این باشگاه نباشد کارهایش به خوبی پیش می‌رود ولی پرسپولیس اوضاع خوبی ندارد٬ باید بررسی کرد که اعضای هیأت مدیره چطور انتخاب شده‌اند.

این نماینده بیان داشت: مجلس باید درباره وزیر ورزش تعیین تکلیف کند تا بیشتر از این به ورزش و مردم آسیب نرسد؛ این قضیه به جد از سوی نمایندگان پیگیری خواهد شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: این مسئله سیاسی نیست؛ به همین دلیل رئیس جمهور باید به مسائل باشگاه‌های مهمی چون پرسپولیس وارد شود؛ حضور وی به طور قطع به طرفداران روحیه داده و رضایت نسبی حاصل خواهد کرد.

مشکلات‌مالی باشگاه‌‌پرسپولیس در چند وقت اخیر به حدی رسید که بازیکنان تصمیم به عدم حضور در تمرین و اعتصاب گرفتند. حتی خبری مبنی براین‌که یکی از بازیکنان این تیم  به دلیل این‌که هنوز بخشی از قراردادش را دریافت نکرده و به خاطر مشکلات عدیده مالی شب‌ها در ورزشگاه درفشی‌فر می‌خوابد نیز منتشر شد که اوج مشکلات این تیم را به نمایش گذاشت.

اما باشگاه‌پرسپولیس در اقدامی تعجب‌برانگیز در تمرینات اخیر این تیم به هر کدام از هواداران خود یک بنر داد که روی نوشته شده بود: هر هوادار = یک اسپانسر و به این ترتیب شماره حساب باشگاه به هواداران تیم داده شد تا کمک کنند، تمام این اتفاقات مشکلات و بحران پرسپولیس را بیان می‌کند.

کد خبر : ۳۰۲۷۸۴