خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد بوکس ایران در قهرمانی آسیا؛

بوکسورهای حرفه‌ای ایران دور از حد انتظار / سنگین‌وزن‌ها جور سبک‌وزن‌ها را کشیدند!

تیم ملی بوکس کشورمان در پایان مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند با کسب 3 مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرونده تیم ملی بوکس کشورمان با کسب 3 مدال برنز توسط سجاد محرابی(75کیلوگرم)، حسن شاهینی(81کیلوگرم) و رضا مرادخانی(91کیلوگرم) در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی بسته شد که تیم ملی با 10 بوکسور پای به رقابت‌های آسیایی گذاشته بود.

در ادامه به بررسی اوزان مختلف تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی پرداخته‌ایم که می‌خوانید:

هومن طغانی(49 کیلوگرم)
او که نخستین حضور خود در قهرمانی آسیا را تجربه می‌کرد در همان دیدار نخست مقابل"تسوبوی تومویا" بوکسور ژاپنی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. تجربه‌ای تلخ برای نماینده ایران که حضور آسیایی‌اش به یک دیدار خلاصه شد و خیلی زود از گردونه کنار رفت تا ثابت شود هنوز مهیای میدان آسیایی نشده است.

سجاد محمدپور(52 کیلوگرم)
بوکسور جوان و حرفه ای کشورمان که 2 دیدار در مسابقات APB انجام داده نمایشی دور از انتظار داشت و در همان دیدار اول مقابل "زاریپ جومایف" ترکمنستانی باخت و در عین ناباوری حذف شد. محمدپور یکی از امیدهای اصلی تیم ملی در این رقابت ها بود که شاید کم تجربگی بزرگترین ضربه را به او و تیم ملی وارد کرد.

رضا کرزبری(56 کیلوگرم)
مشتزن جوان کشورمان که نخستین حضورش در قهرمانی آسیا را تجربه می کرد در نخستین مبارزه خود به مصاف"ماریو فرناندز" فیلیپینی رفت و نتوانست کاری از پیش ببرد و مانند 2 بوکسور سبک وزن دیگر کشورمان حذف شد.

فروتن گل آرا(60 کیلوگرم)
لژیونر بوکس کشورمان شروع امیدوار کننده ای در این رقابت ها داشت. فروتن در گام نخست کار سختی نداشت و به راحتی از سد بوکسور بوتانی گذشت و در مرحله دوم با ارائه یک نمایش قدرتمندانه نماینده سریلانکا را شکست داد تا به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. گل‌آرا در دور سوم به مصاف"النور" مشتزن ازبکستانی رفت.در این مبارزه هر 2 بوکسور شایستگی پیروزی را داشتند اما در نهایت این نماینده ازبکستان بود که با فاصله یک یا دو مشت یکی از امیدهای اصلی کسب مدال کشورمان را از رقابت ها حذف کرد.

دانا اسماعیل‌زاده(64 کیلوگرم)
بی تردی بدشانس ترین مشتزن کشورمان در این رقابت ها دانا بود. بوکسور جوان کشورمان در همان دور نخست با "فضل الدین گایبنظروف" ازبک مبارزه کرد و علی رغم شایستگی خیلی زود با رقابت های قهرمانی آسیا وداع کرد.

امین قاسمی پور(69 کیلوگرم)
دیگر بوکسور حرفه‌ای کشورمان هم که یکی از باتجربه های تیم به شمار می رفت نمایش ضعیف و دور از انتظاری در رینگ آسیایی داشت. امین قاسمی پور کار خود را با برد مقابل"نباح هازم" آغاز کرد اما در دور دوم مغلوب مشتزن مغولستانی شد تا پرونده او با یک برد و یک باخت در قهرمانی آسیا بسته شود.

سجاد محرابی(75 کیلوگرم)
یکی از سه بوکسور مدال آور کشورمان در این رقابت ها سجاد محرابی بود.سجاد در دور اول مسابقات با قرعه استراحت مواجه شد اما پس از آن با شکست دادن مشتزنانی از کشورهای کره جنوبی  و تایلند به مرحله نیمه پایانی راه یافت. محرابی در این مرحله رو در روی"بکتمیر مل کوزیف" قرار گرفت و در یک دیدار نزدیک نتیجه را به بوکسور ازبکستانی واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

حسن شاهینی(81 کیلوگرم)
بدون تردید پدیده تیم ملی بوکس کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حسن شاهینی بود. شاهینی که در همان دور نخست با بوکسور قلدر مغولستانی بازی داشت با نمایشی خیره کننده موفق به ناک اوت کردن حریف خود شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. شاهینی در این مرحله با مشتزن بوتانی دیدار کرد و در همان راند نخست این بوکسور را ناک اوت کرد و به مرحله نیمه پایانی راه یافت.

مرد ناک اوت کشورمان در پای فینال مقابل "آدیلبک" بوکسور پر آوازه و عنوان‌دار قزاق قرار گرفت و در پایان 3 راند مبارزه حساس و نفس گیر نتیجه را واگذار کرد تا در عین شایستگی به مدال برنر دست یابد.

رضا مرادخانی(91 کیلوگرم)
نماینده وزن 91 کیلوگرم کشورمان مانند شاهینی در نخستین حضورش در قهرمانی آسیا طعم شیرین مدال را چشید. مرادخانی که با قرعه مناسبی مواجه شده بود با یک استراحت به جمع 8 نقر برتر راه یافت و با پیروزی مقابل بوکسور چینی راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله مقابل"رستم تولاگانوف" ازبک شکست خورد و صاحب گردن آویز برنز شد.

عبدالمجید سپهوند(+91 کیلوگرم)
بوکسور سنگین وزن تیم ملی که یکی از شانس های اصلی کسب مدال به شمار می رفت در جمع 8 نفر برتر با فاصله یک مشت نتیجه را به بوکسور چینی واگذار کرد و نتوانست جمع مدال های ایران در این رقابت ها را به 4 برساند. سپهوند کار خود را با پیروزی مقابل"سونگ" مشتزن کره جنوبی آغاز کرد و در مرحله یک چهارم نهایی و در عین ناباوری و با فاصله یک مشت بازی را به"وانگ ژیبائو" چینی واگذار کرد و حذف شد.

شایان ذکر است، تیم ملی بوکس کشورمان 3 سهمیه جهانی توسط سجاد محرابی75 کیلوگرم، حسن شاهینی 81 کیلوگرم و رضا مرادخانی 91 کیلوگرم کسب کرده است. ضمن اینکه سجاد محمدپور و امین قاسمی‌پور به دلیل حضور در مسابقات APB  سهمیه رقابت های جهانی قطر را دارند.مسابقات قهرمانی جهان مهرماه جاری در دوحه قطر برگزار می شود. ولادمیر وینکوف(سرمربی) و علیرضا استکی و اصغر اشرفی(مربی) کادر فنی تیم ملی بوکس ایران را تشکیل می دهند.

کد خبر : ۳۰۲۵۵۸