خبرگزاری کار ایران

ورزشکارانی که تاریخی شدند؛

ثبت رکورد رونالدو، لمپارد و اسمالینگ در کتاب‌گینس 2016

2 رکورد 2 کریس مطرح فوتبال دنیا و همچنین فرانک لمپارد در کتاب رکوردهای گینس در سال 2016 ثبت شد.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو با ثبت 27 هت‌تریک در لالیگا رکورددار بیشترین هت‌تریک در تاریخ این رقابت‌ها شد تا نامش در کتاب رکوردهای گینس 2016 به ثبت رسید.

البته رونالدو رکورد بیشترین تعقیب‌کننده بین ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک  و توئیتر را هم به خود اختصاص داده که در فیسبوک بیش از 100 میلیون لایک و در توئیتر بیش از 27 میلیون تعقیب‌کننده دارد و از این حیث حتی از رقیب اصلی و همیشگی خود لیونل مسی هم پیشی گرفته است.

نام فرانک لمپارد هم در فهرست رکوردداران گینس در سال 2016 به ثبت رسیده است. هافبک این فصل نیویورک‌سیتی با گلزنی به 39 تیم مختلف در لیگ برتر رکوردی منحصر به فرد را به نام خود ثبت کرد تا نامش وارد فهرست رکوردهای گینس در سال جدید میلادی شود. این رکورد پیش از این به نام اندی کول ثبت شده بود که به 38 تیم مختلف لیگ‌برتری گل زده بود.

همچنین کریس اسمالینگ که در قلب‌دفاعی منچستریونایتد بازی می‌کند 2 رکورد را به نام خود در سال 2015 ثبت کرد تا نامش وارد کتاب رکوردهای گینس 2016 شود. او که به عنوان بازیکن جانشین مقابل برنلی در ترکیب منچستر قرار گرفت پس از گذشت 5 دقیقه و 9 ثانیه از ورودش به میدان، سریع‌ترین گل را  با یک ضربه ایستگاهی زد تا نام خود را در تاریخ ثبت کند. این بازیکن در این بازی پیش از پایان نیمه‌نخست برای تیمش دومین گلش را هم به ثمر رساند تا دومین رکورد را به که عنوان بیشترین گل‌زده یک بازیکن جانشین در یک بازی است به نام خود ثبت کند و به همین دلیل در کتاب رکوردها دارای 2 رکورد منحصر به فرد شود.

کد خبر : ۳۰۲۴۹۰