خبرگزاری کار ایران

آسیب‌دیدگی‌ام جدی بود؛

مشایخی: برای رسیدن به المپیک راه دشواری پیش‌رو داریم/ چینی‌ها برای المپیکی‌شدن هر کاری می‌کنند

گارد رأس تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه دوران آسیب‌دیدگی‌اش به پایان رسیده از وضعیت ملی‌پوشان در تورنمنت ویلیام‌جونز صحبت کرد.

به گزارش ایلنا،‌ سجاد مشایخی که در جریان دیدارهای جام ویلیام‌جونز آسیب دید، پس از چند روز استراحت سلامتش را بدست آورده است.

وی درباره شرایط خود و تیم ملی اظهار کرد: بعد از بازی با نیوزلند که آسیب دیدم، پزشک تیم اعلام کرد مصدومیتم جدی است، با این حال تیم پزشکی تلاش زیادی انجام داد و به امید خدا زودتر خودم را به تیم می‌رسانم.

گارد رأس جوان تیم ملی بسکتبال ادامه داد: دردم خیلی کم شده و دکتر اعلام کرده می‌توانم بازی کنم اما اگر باز هم استراحت کنم، شرایط بهتر خواهد شد تا به رقابت‌های قهرمانی آسیا برسم. دوست دارم بازی کنم اما دکتر تیم تشخیص دیگری داده است.

ملی‌پوش بسکتبال‌ایران درباره این تورنمنت بیان کرد: تورنمنت بزرگ و خوبی بود. آسیایی‌ها با بهترین ترکیب خود وارد رقابت‌ها شدند. مسابقات سطح بالایی داشت و تیم بعد از تمرین‌هایی که داشت توانست در میدان مسابقه خودش را بسنجد. دفاع ما خیلی خوب شده و سطح مناسبی کسب کرده‌ایم اما همه می‌دانیم برای رسیدن به المپیک باید بیشتر تلاش کنیم چون راه دشواری پیش رو داریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر بود تیم ملی به تمرین‌هایش در تهران ادامه بدهد یا اینکه در این تورنمنت شرکت کند نیز تصریح کرد: در تهران تمرین‌های خیلی‌خوبی داشتیم و اگر تیم می‌خواهد پیشرفت کند، از یک جا به بعد باید برابر حریفان قدرتمند و آماده رقابت کند. حضور در تورنمنت‌های با کیفیت، باعث رشد بازیکنان می‌شود. به نظرم این تورنمنت برای تیم ملی و هماهنگی بازیکنان ضروری بود. مربی هم می‌تواند شناخت لازم را از تیم بدست بیاورد.

مشایخی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت حریفان ایران در آسیا راه پیش‌روی تیم ملی تا المپیک را چطور می‌بیند نیز بیان کرد: حریفان قدرتمندی داریم. فیلیپین که تعداد بازیکنان خارجی‌اش را بیشتر کرده‌ است. چینی‌ها هم برای رسیدن به المپیک هر کاری خواهند کرد. برای بازیکن خارجی فیلیپین مشکل ایجاد کرده‌اند. مطمئنا برای ایران هم که مدافع عنوان قهرمانی است، برنامه‌هایی دارند. بازیکنان ایران نشان داده‌اند از همه قوی‌تر هستند. باید خیلی سریع خود را با شرایط مسابقات یکی کنند و با استفاده از توانایی‌هایی که دارند برای رسیدن به المپیک گام بردارند. مطمئنا شرایط آسانی در چین نخواهیم داشت اما همه یکدل برای رسیدن به المپیک هستیم.

ملی‌پوش فصل‌گذشته مهرام درباره شرایطش در فصل‌آینده لیگ‌برتر بیان کرد:‌ باید به تهران برگردم و مذاکرات را نهایی کنیم. منتظر وضعیت مهرام هستم تا تکلیفم روشن شود. هنوز خبری از مهرام نشده است. وقتی به تهران برگشتم، تصمیم می‌گیرم.

کد خبر : ۳۰۲۴۸۱