خبرگزاری کار ایران

هاشمی در نشست با وزیر ورزش مطرح کرد؛

تکواندو بالاترین امید مدال‌آوری ایران در ریو/پیش بینی کسب 60 سهمیه المپیک

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۳۳۹

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در المپیک ریو بیشترین امید ما برای مدال آوری و ارتقا جایگاه ایران در جدول به تکواندو است .

به گزارش ایلنا ، کیومرث هاشمی در نشست مشترک محمود گودرزی وزیر ورزش با هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به هدف گذاری کمیته در المپیک 2016 ریودوژانیرو (دومین شهر بزرگ برزیل) اشاره کرد و گفت : در بخش کسب سهمیه ما 60 سهمیه المپیک در 15 رشته به صورت قطعی و پنج رشته به صورت احتمالی را پیش بینی کرده ایم .

به گفته هاشمی تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری از جمله رشته هایی هستند که شانس ایران در کسب مدال در آنها قطعی است و رشته هایی چون دوومیدانی، تیراندازی و والیبال نیز از شانس احتمالی کسب مدال برخوردارند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این کمیته برای اعزام کاروان ایران به المپیک 2016 ریو اشاره کرد و گفت: پیش بینی اولیه تعداد نفرات کاروان، ثبت نام اولیه کاروان، ارز و هتل و اسکان همراهان ورزشکاران در خارج از دهکده بازی ها ، اجاره خودروهای مورد نیاز کاروان ورزشی ایران و پرداخت بخشی از هزینه های مربوط به کمیته برگزاری المپیک ریو از جمله کارهایی است که کمیته ملی المپیک تاکنون انجام داده است .

وی اضافه کرد: در این دوره از بازی ها تمامی فضاهای تمرینی و مسابقاتی ورزشکاران به محل اسکان آن ها (دهکده بازی ها) نزدیک است و نگرانی که از این جهت در اینچئون و لندن بود در ریو وجود ندارد.

هاشمی در ادامه با تاکید به این نکته که این کمیته آمادگی هر نوع همکاری با وزارت ورزش و جوانان را به صورت کامل برای حضور موفق در المپیک 2016 دارد، گفت: ما معتقدیم هرچه این هم افزایی بیشتر شود نتیجه کار مطلوب تر خواهد شد.

وی به سیاست های اعمال شده برای حضور هرچه موفق تر کاروان ایران در بازی های آسیایی 2014 اینچئون اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری اعزام ها بر اساس کیفیت و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت گرفت و حال قصد داریم این همکاری در سطح بهتری برای بازی های المپیک 2016 ریو تکرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز