خبرگزاری کار ایران

‌پیش‌از آغازمسابقات‌واترپلوی‌جوانان‌جهان؛

رضایی: زنگ تفریح حریفان جهانی نمی‌شویم/ خوشحالم چیریچ را کنارم دارم

سرمربی تیم واترپلوی جوانان گفت: در مسابقات جهانی قزاقستان و مقابل حریفان قدرتمند زنگ تفریح نیستیم.

به گزارش ایلنا، وحید رضایی در آستانه رقابت های جهانی واترپلوی جوانان ضمن بیان این مطلب افزود: واترپلوئیست‌های جوان و غیرتمند ایران از اواخر خرداد امسال که به تیم ملی دعوت شدند بدون هیچگونه توقعی زیر نظر کادر فنی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین کردند. واترپلوئیست‌ها بازی تدارکاتی خیلی مناسبی نداشتند اما با همین شرایط هم برای حریفان در مسابقات قهرمانی واترپلوی جوانان جهان قزاقستان زنگ تفریح نخواهیم بود.

رضایی ادامه داد: نباید توقع مسئولان را بالا برد زیرا ما فقط با تیم واترپلوی دانشگاه آزاد بازی تدارکاتی داشتیم و با انجام این بازی هم نمی‌توان انتظار داشت که تیم واترپلوی جوانان ایران در مسابقات جهانی قزاقستان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

سرمربی تیم واترپلوی جوانان افزود:‌ خوشحالم که الکساندر چیریچ در رقابت‌های قهرمانی جهان قزاقستان، کنار کادر فنی تیم واترپلوی جوانان قراردارد و بسیار ریزبینانه کار واترپلوئیست‌های جوان را بررسی می‌کند و بر روی جزئیات حساسیت زیادی به خرج می‌دهد اما باید برای مربی بزرگی در این سطح امکانات مناسبی هم فراهم شود تا بتواند برنامه‌هایی را که در ذهن خود برای ارتقای این رشته ورزشی در ایران دارد به راحتی پیاده‌ کند.

وی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما نمی‌توانیم یک راننده فرمول یک را به ایران بیاوریم و بعد به او یک پراید وانت بدهیم و از وی توقع داشته‌ باشیم که در مسابقات برای ما کسب مدال و عنوان قهرمانی را به ارمغان آورد. اعتقاد زیادی به واترپلوئیست‌های کشورمان دارم و هرکدام بسان همان رانندگان قهرمان فرمول یک هستند که ابزار لازم را برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در اختیار ندارند.

وی گفت: خیلی دردناک است که اشاره کنم ما در کشورمان واترپلوئیست ۲۶ ساله داریم که هنوز نتوانسته در رقابت‌های آسیایی شرکت کند در حالیکه رقبای آسیایی ما از تمام ظرفیت‌های خود برای رسیدن به اهداف‌شان بهره می‌برند.

سرمربی تیم ملی واترپلوی جوانان ایران افزود: هرگاه با پائولو مالارا سرمربی سابق تیم ملی واترپلوی ایران که اکنون هدایت تیم ملی چینی‌ را برعهده دارد به صورت تلفنی صحبت می‌کنم به حال واترپلوی ایران تاسف می‌خورم زیرا وی تاکید دارد که اگر صبح اراده کند و ملزومات تمرینی واترپلوئیست‌ها را بخواهد، بعد از ظهر همان روز در اختیارش قرار می‌گیرد این در حالیست که فرآیندهای اداری ما خیلی طولانی است.

وی گفت: مشکلاتی که واترپلوی ایران دارد مربوط به رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان نمی‌شود بلکه مشکلات ما زیرساختی است و بسیاری از آن با داشتن منابع کافی مرتفع می‌شود. اگر نگاهی اجمالی به ورزش و ورزشکاران کشورمان داشته باشیم متوجه خواهیم شد که قهرمانان ایران همه با تلاش و استعداد خود در ورزش‌های انفرادی توانسته‌اند نامی را در جهان دست و پا کنند، ورزشکارانی مثل حمید سوریان، بهداد سلیمی، احسان حدادی و نوشاد عالمیان در زمره قهرمانان انفرادی ما قرار می‌گیرند اما سئوال من این است که سیستم حاکم بر ورزش ما چه کاری برای رشد و توسعه ورزش‌های تیمی انجام داده است.

وی گفت: بهترین عملکرد تیمی ایران را در این اواخر رشته ورزشی والیبال داشته و افتخار آفرینی والیبالیست‌ها نتیجه کار ریشه‌ای یزدانی‌خرم‌هاست.

رضایی ادامه داد: به خاطر دارم وقتی که تیم ملی واترپلو به همراه تیم ملی فوتبال و تیم ملی والیبال ایران با پرواز چارتر عازم بازی‌های آسیایی بوسان کره جنوبی می‌شدیم مهدی دادرس در فرودگاه خطاب به واترپلوئیست‌های کشورمان به این نکته اشاره کرد که امیدوارم والیبالیست‌های ما هم بتوانند مثل واترپلوئیست‌ها با مدال برگردند که ما در آن بازی‌ها با ناباوری به ژاپن با اختلاف دوگل باختیم و به فینال نرسیدیم، تیم ملی والیبال نایب قهرمان شد و تیم ملی فوتبال نیز به قهرمانی دست پیدا کرد.

وی گفت: تیم ملی والیبال ایران که دیروز با واترپلو برای مدال آوری مقایسه می‌شد امروز به یکی از قدرت‌های دنیا تبدیل شده است اما واترپلوی کشورمان هرروز ضعیف و ضعیف تر شد.

سرمربی تیم واترپلوی جوانان ایران افزود: واترپلوی ایران ظرفیت آن را دارد که مانند والیبال به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شود اما برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی بلند مدتی داشت.

کد خبر : ۳۰۱۸۷۷