خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان - امارات

شاهمیری: کمیته داوران تذکر جدی به داوران داد

داور بین المللی ایران و نماینده کشورمان در مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان گفت: پس از مسابقه ایران و ایتالیا، رئیس کمیته داوران تذکر جدی و شدید به داوران داد تا از این پس با دقت بیشتری سوت بزنند تا دیگر چنین اشتباهاتی صورت نگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، فرهاد شاهمیری داور بین المللی ایران در مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان به عنوان تنها نماینده کشورمان در تیم داوران این مسابقات حضور دارد.

شاهمیری که بیشتر قضاوت مسابقات گروه B و دیدارهای حساس را برعهده داشته است در خصوص کیفیت این رقابت ها گفت: به نظر من سطح دومین دوره مسابقات زیر 23 سال جهان افزایش یافته است و با کیفیت بالایی پیش می رود. توصیه می کنم که فدراسیون والیبال ایران هم این مسابقات را جدی تر بگیرد و با برنامه ریزی و استفاده از حداکثر نیرو تیم ایران را راهی این رقابت ها کند.

وی تصریح کرد: ایران در این دوره از مسابقات نتوانست از تمام بازیکنان زیر 23 سال استفاده کند. اما اگر تمام بازیکنان حضور داشتند قطعا قهرمانی این دوره از مسابقات به ایران می رسید.

شاهمیری در ادامه گفت: شاهد قدرتمندترین تیم های جهان در این مسابقات هستیم. با وجود آنکه بعضی از کشورها مانند ایران و برزیل نتوانستند به دلیل جام جهانی در ژاپن از تمام بازیکنانشان استفاده کنند، اما تیم هایی مانند کوبا بسیار قوی هستند. پیش بینی تیم قهرمان بسیار سخت است اما فکر می کنم کوبا قهرمان این دوره شود.

داور بین المللی ایران عملکرد داوری این رقابت ها را خوب توصیف کرد و گفت: تیم داوری این رقابت ها بد نبود. چند مورد اشتباهات داوری در خصوص مسابقات ایران شنیده ام. حتی پس از آن رئیس کمیته داوران تذکر جدی و شدید به داوران داد که از این پس در چنین مسابقات حساسی با دقت بیشتر سوت بزنند تا شاهد چنین اشتباهاتی نباشند. اما نمی شود تنها داور را مقصر دانست.

شاهمیری که پس از پایان مسابقات قهرمانی زیر 23 سال عازم ژاپن برای جام جهانی والیبال خواهد شد، گفت: در رقابت های این دوره توانستم عملکرد خیلی خوبی داشته باشم. پس از پایان هر مسابقه با ناظران هم صحبت کرده ام و آنها راضی بودند. خوشبختانه موفق شدم بدون حتی یک اشتباه امتیازات کامل را کسب کنم. حس می کنم تمرینات خیلی خوبی برای من است تا برای جام جهانی آماده باشم.

او در پایان از میزبانی شهر دبی در امارات گفت: سطح میزبانی دبی در این رقابت ها عالی بود. آنها برای تیم داوران و حتی بازیکنان سنگ تمام گذاشتند. انتظار چنین میزبانی را از امارات نداشتم.

مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان از 2 شهریور ماه در شهر دبی امارات آغاز و فردا پایان می یابد.

کد خبر : ۳۰۱۲۹۳