خبرگزاری کار ایران

پیکان‌قرمز، هدیه مشهدی‌ها به جادوگر؛

کریمی: موضوع خداداد و مجیدی نباید رسانه‌ای می‌شد/ شرایط پرسپولیس اصلا بحرانی نیست!

کاپیتان پیشین تیم ملی به حاشیه‌های ایجاد شده در بازی ستازگان ایران و جهان واکنش نشان داد و تاکید کرد اختلافات درونی نباید به بیرون درز پیدا می‌کرد.

به گزارش ایلنا، علی کریمی که به مشهد سفر کرده بود تا در ششمین جشنواره بازارچه‌های نیکوکاری مؤسسه توانبخشی فیاض‌بخش این شهر شرکت کند در حاشیه این مراسم پاسخگوی سوالات خبرنگارانی بود که مشتاقانه از وی درباره بازی مقابل ستاره‌های دنیا می‌پرسیدند و اتفاقاتی که در رختکن این بازی بین دو ستاره سابق فوتبال ایران افتاد. البته موضوع پرسپولیس هم همیشه محور سوالات خبرنگاران از این ستاره درخشان سال‌های گذشته بود.

علی کریمی ابتدا درباره سفر به مشهد و حضور در این کار خیر گفت:  خدا را شکر می‌کنم امسال هم قسمت شد به این آسایشگاه بیایم تا در خدمت بچه‌های آسایشگاه باشم. باید از مسئولان این آسایشگاه تقدیر کنم هر سال این مراسم را برای تأمین هزینه‌های مؤسسه برگزار می‌کنند. امیدوارم من هم همه ساله در این مراسم حضور داشته باشی و هر سال روند برگزاری بازارچه نیکوکاری هم بهتر شود.

در این سفر پیکان قرمزی به علی کریمی هدیه شد که قرار است آن را به مزایده بگذارند که کریمی در واکنش به این موضوع گفت: این پیکان شبیه پیکانی بود که ابتدای حضورم در پرسپولیس داشتم. البته حالا حتی آهن‌قراضه‌ آن پیکان هم وجود ندارد. یکی از دوستان لطف کرد و این پیکان را با خود آورد. ما تصمیم گرفتیم آن را برای کمک به کارهای خیریه به مزایده بگذاریم. محل و زمان مزایده هنوز مشخص نیست چراکه متولی آن خیریه فیاض‌بخش است اما عمری باشد خودم در مراسم مزایده حاضر می‌شوم.

وی درباره وضعیت تیم ملی و بازی با گوام و هند گفت: اردو‌های تیم ملی شروع شده و این بازی‌ها تنها روی کاغذ آسان است.ما به نسل جدیدی که به تیم ملی دعوت شده احتیاج داریم تا آینده خوبی برای فوتبال ایران ایجاد شود.

کریمی در پاسخ به سوالی درباره شرایط بحرانی پرسپولیس خاطرنشان کرد: شرایط پرسپولیس اصلا بحرانی نیست. نمی‌دانم چرا عده‌ای شرایط تیم را بعد از 3 بازی بحرانی می‌بینند. پرسپولیس بازی آخر را برده و 25 - 26 بازی باقی مانده که اصلا شرایط بحرانی هم نیست. مطبوعاتی‌ها از شرایط بحرانی سود می‌برند.

ستاره سابق تیم ملی افزود: شرایط پرسپولیس مانند منچستریونایتد و ذوب‌آهن فصل گذشته است. سال‌گذشته منچستریونایتد با آن همه ستاره و هزینه‌ها هفتم شد و ذوب‌آهن 7 هفته جزو تیم‌های پایین جدول بود اما آخر فصل در لیگ چهارم و در جام‌حذفی قهرمان شد. پرسپولیس و دیگر تیم های فرصت دارند شرایط خود را بهبود ببخشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار تیم‌‌های ستارگان‌ایران و جهان نیز متذکر شد: به هر حال بازی جالب و جذابی بود که برای نخستین بار صورت گرفت. حریف ما با بهترین بازیکنان زمان خود به ایران سفر کرده بود. فکر می‌کنم کسانی که به استادیوم آمدند و افرادی که از طریق تلویزیون بازی را دیدند راضی بودند و امیدوارم این مدل بازی‌ها آینده بیشتر برگزار شود.

کریمی در واکنش به سوالی درباره درگیری خداداد و فرهاد مجیدی بین دو نیمه این بازی گفت: یک تیم مانند خانواده است. بین پدر با مادر هم حرف و حدیث پیش می‌آید اما متأسفانه اینجا به جای آن که مسائل همان خانواده حل شود، بلافاصله رسانه‌ای می‌شود. بازیکنان ما آنلاین با خبرنگاران  در ارتباطند و هنوز به خانه نرسیده مطلب رسانه‌ای شد. باید در خانواده این موضوع حل می‌شد نه اینکه رسانه‌‌ای شود.

وی درباره حضور در پرسپولیس به عنوان مربی هم تاکید کرد: این‌ مسائل فقط گمانه‌زنی است. با صراحت می‌گویم هیچ قصدی برای مربیگری ندارم. در شرایط فعلی به هیچ عنوان به من نمی‌خورد وارد عرصه مربیگری شوم. مگر قرار است هر بازیکنی که بازی را کنار می‌گذارد مربی شود. بازی‌کردن و مربیگری مقوله‌هایی جدا از هم هستند که نیاز به تجربه خاص دارند. دوره‌های خاصی را باید بگذرانی که بتوانی مربیگری کنید.

ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره عملکرد کی‌روش با تیم ملی ایران نیز تصریح کرد: وقتی یک مربی حفظ می "شود یهنی اینکه عملکردش خوب بوده که او را حفظ کرده‌اند. البته مردم ما هم راضی بودند کی‌روش بماند. بحث من این است که آیا مربی خوب داریم همه چیز درست است؟ یا ما می‌توانیم موفق شویم؟ این مقوله‌ای متفاوت است. ما در جام ملت‌ها در بهترین شرایط حذف شدیم. اینکه بگوییم یک مربی خوب داریم و می‌توانیم حرف‌اول را در آسیا بزنیم، این خبرها نیست! مربی برای موفقیت نیاز به فاکتورهایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد.

وی در پایان یادآور شد: تمام مربیان به فاکتورهایی نیاز دارند تا بتوانند موفق شوند. فدراسیون‌فوتبال و همه کسانی که فوتبال دخیل هستند باید امکانات لازم را در اختیار مربی قرار دهند تا بتواند به موفقیت برسد و تا این امکانات نباشد نباید انتظاری داشت.

کد خبر : ۳۰۱۱۵۲