خبرگزاری کار ایران

والیبال زیر ۲۳ سال جهان - امارات؛

ایران در سومین دیدار مغلوب کوبا شد/نخستین شکست شاگردان اکبری در دیداری پرنوسان

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در سومین بازی دور مقدماتی خود مغلوب تیم قدرتمند کوبا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران بعد از کسب 2 پیروزی، در سومین دیدار دور مقدماتی خود رو در روی کوبا تیم بدون شکست رقابت ها تا روز سوم قرار گرفت و 3 بر یک مغلوب این تیم شد.

این دیدار با نتیجه 3 بر یک و امتیازات 33 بر 31، 25 بر 23، 15 بر 25 و 26 بر 24 به سود کوبا به پایان رسید تا ایران اولین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کند.

کوبا یکی از قدرتمندترین تیم های این دوره از رقابت های قهرمانی جهان محسوب می شود و بازیکنانی در ترکیب خود دارد که لیگ جهانی 2015 را تجربه کرده اند و به نوعی این تیم قرار است آینده والیبال کوبا را رقم بزند.

دو تیم در ابتدا این مسابقه یک به یک در امتیاز گیری بالا می رفتند تا اینکه 2 دفاع به موقع از بازیکنان ایران اختلاف را به سود شاگردان پیمان اکبری کرد اما کوبا قدرت خود را در امتیازاتی به رخ ایران کشید. زیر 23 ساله های کشورمان مانند تیمی حرفه ای رفتار کردند و در مقاطعی که تیم از نظر امتیازاتی عقب می افتاد، فورا کادر فنی و بازیکنان بازی را به روند عادی باز می گردانند.

ایران موفق شد در ست نخست امتیازات از دست رفته را یک بار دیگر جبران کند و بازی به قدری نزدیک دنبال می شد که در پایان ست نخست کوبا توانست با امتیازات 33 بر 31 نتیجه را از آن خود کند.

ست دوم هم مانند نخستین ست آغاز شد به طوریکه ایران شروع خوبی نداشت، عقب افتاد و بعد جبران کرد تا بازی یک بار دیگر نزدیک پیش رود. مثل ست نخست بازی در امتیازات پایانی برابر شد اما یک بار دیگر کوبا موفق شد با امتیازات 25 بر 23 برنده ست شود.

این بازی نوسانی بازیکنان زیر 23 سال تا پایان ست دوم ادامه داشت که بر اساس آن ایران امتیازاتی را عقب می افتاد و پس از آن در جبران آنها بر می آمد که همین موضوع دلیلی می شد تا در اواخر ست ها تیم با مشکل رو به رو شود اما ست سوم با نمایش عالی بازیکنان ایرانی آغاز شد و در همان ابتدا تیم ملی کشورمان 4 بر صفر در امتیازات از کوبا پیش افتاد تا رفته رفته در طول ست این اختلاف بیشتر شود. اختلاف بین دو تیم آن قدر شد که پیمان اکبری تصمیم گرفت محمدرضا حسینی پویا و نوید جعفرزاده را جایگزین فیاضی و حسین آبادی کند تا این دو بازیکن کلیدی ایران کمی برای ست چهارم استراحت بیشتری کنند. ایران با همین تمرکز و آرامش در زمین موفق شد ست سوم را با امتیازات 25 بر 15 شکست دهد.

ایران در ست چهارم بازی را خوب آغاز کرد اما کوبا در اواخر بازی در امتیازگیری موفق عمل کرد و در بازی نزدیک با امتیازات 26 بر 24 ست چهارم را به نفع خود کرد.

تیم والیبال زیر 23 سال ایران فردا مسابقه ای نخواهد داشت و استراحت خواهد کرد.

کد خبر : ۳۰۰۵۰۱