خبرگزاری کار ایران

فولاد خوزستان صفر - پرسپولیس ۲ ؛

طارمی در غدیر قد کشید؛ جای «کروات‌ها» عوض شد/ طلسم‌فولادی بالاخره شکست

برانکو موفق شد از سد دیگر مربی کروات لیگ عبور کند تا اسکوچیچ را جای خود به قعر جدول بفرستد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه هفته پنجم لیگ‌برتر پانزدهم از ساعت 19:05 در ورزشگاه غدیر اهواز تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس با قضاوت یداله جهانبازی به مصاف هم رفتند که این دیدار با 2 گل مهدی طارمی به سود شاگردان برانکو به پایان رسید.

ترکیب فولاد: علی سلیمی، لئوناردو مساریچ، بهمن کامل(بدرلو)، یوسف وکیا، امید خالدی، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی‌نژاد، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، حسین ابراهیمی(دغاغله) و حسین مالکی(جماعتی)

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی، امید عالیشاه(علیپور)، فرشاد احمدزاده و هادی نوروزی(انصاری)

مهمترین اتفاق بازی ضد حمله خطرناک شریفات دقیقه 30 بود. ارسال خطرناک کاپیتان فولاد از جناح راست با ضربه سر انصاری همراه شد که مدافع پرسپولیس توپ را در آستانه ورود به دروازه سوشا از روی خط بیرون کشید.

در این دیدار پرسپولیس با لباس‌های سفید و تیم فولاد با لباس قرمز در زمین حاضر شدند. فولاد دقیقه 8 از جناح چپ یک کرنر گرفت اما با هوشیاری مدافعان‌پرسپولیس این ضربه مهار و در ادامه ضربه دروازه اعلام شد.

دقیقه 11 بازیکن فولاد با مصدومیت مواجه شد که به دستور داور این بازیکن برای مداوا از زمین خارج شد. دقیقه 14 تعویض اجباری فولاد انجام شد و طی آن مهدی بدرلو به جای بهمن کامل وارد زمین شد. دقیقه 16 ارسال‌های عالیشاه و نوروزی از راست و چپ یک موقعیت شوتزنی برای نورالهی بوجود آورد که ضربه او پس از برخورد با مدافع حریف به کرنر رفت. ضربه کرنر نیز توسط نوروزی در یک رفت و برگشت توسط احمدزاده به بالای دروازه فولاد رفت.

دقیقه 24 در یک صحنه مشکوک به پنالتی، فرشاد احمدزاده توسط مدافعان فولاد متوقف شد اما داور از کنار آن گذشت.  دقیقه 30 شریفات پس از ورود به محوطه جریمه، توسط اومانا مهار و توپ به کرنر رفت. اسکووچیچ دقیقه 39 مهدی دغاغله را به جای ابراهیمی به زمین فرستاد. دقیقه 40 شوت هادی نوروزی از پشت محوطه‌جریمه پس از برخورد به بازیکن حریف در دست دروازه‌بان فولاد قرار گرفت.

نیمه دوم را باید به نام سفیدهای تهرانی نوشت چراکه موفق شدند بالاخره قفل دروازه‌ها را باز کنند.

دقیقه 50 داور این دیدار برای پرسپولیس اعلام پنالتی کرد که رامین  رضاییان به بدترین وجه ممکن این موقعیت را از دست داد. ضربه این بازیکن را سلیمی به کرنر فرستاد.اسکوچیچ به شدت از عملکرد سلیمی راضی بود و با مشت‌های گره کرده خوشحالی خود را با او تقسیم کرد.

هنوز فولادی‌ها حلاوت هدر رفتن پنالتی را نچشیده بودند که دقیقه 51 مهدی طارمی روی غفلت مدافعان فولاد موفق شد دروازه فولاد را باز کند تا تیمش را پیش بیندازد.

دقیقه 57 هنوز اسکوچیچ و اهوازی‌ها در شوک گل دریافتی بودند که مهدی طارمی روی ریباند ضربه فنی عالیشاه و تیر دروازه موفق شد دومین گل را هم به اهوازی‌ها تحمیل کند تا برانکو و نیمکت پرسپولیس از خوشی منفجر شود.

در ادامه تلاش‌های فولادی‌ها راه به جایی نبرد تا شاگردان اسکوچیچ دومین شکست خانگی را هم متحمل شوند؛ ضمن اینکه بالاخره طلسم فولادی هم برای پرسپولیس شکسته شد تا بعد از مدت‌ها سرخ ها مقابل اهوازی‌ها به برتری برسد.

پرسپولیس با این پیروزی 4 امتیازی شد تا بالاخره از قعر جدول جدا شود و به رده یازدهم جدول برسد. فولاد هم با همان 3 امتیاز و 2 پله سقوط به قعر جدول سقوط کند تا اسکوچیچ در بدترین شرایط موجود قرار بگیرد.

برنامه ادامه رقابت‌های هفته پنجم(ولادت باسعادت امام رضا (ع) و روز کارمند) به این شرح است:

چهار شنبه 4 شهریور 94

* تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، ساعت 18:15 - ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

* ذوب آهن اصفهان - استقلال اهواز، ساعت 19:10 - ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* سیاه جامگان مشهد - راه آ‌هن، 17:30 - ورزشگاه ثامن مشهد

* صبای قم - پدیده خراسان،19:10 - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه 20 شهریور 94

* استقلال تهران - نفت تهران، ساعت 18:45 - ورزشگاه آزادی

کد خبر : ۳۰۰۱۶۷