خبرگزاری کار ایران

در دیدار با ستارگان جهان؛

بازگشت عقاب‌آسیا به آشیانه‌ آزادی/ خاطره‌بازی احمدرضا از کان تا ایلگنر

سنگربان‌اسطوره‌ای ایران دیدار با ستارگان‌جهان درون‌دروازه می‌ایستد تا تداعی‌گر روزهای باشکوه و غرورآمیز باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عقاب فوتبال آسیا که هنوز خاطره درخشش او در پکن 90، دیدار تاریخی با استرالیا در ملبورن، جام‌جهانی 98 فرانسه و دیدار با آمریکا برای بسیاری از فوتبالدوستان تازه است، بعد از مدت‌ها در ورزشگاه‌آزادی درون قفس توری می‌ایستد تا دوباره روزهای بزرگی‌اش را در خاطره‌ها زنده کند.

تماشای احمدرضا آن‌هم بعد از نزدیک به یک‌دهه دوری از فوتبال برای بسیاری از هواداران هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز است. او که در دیدار روز 23 دی ماه سال 84 و در دیدار با بایرن‌مونیخ و یاران اولیور کان در ورزشگاه آزادی و در حضور 65 هزار تماشاگر ، دستکش‌ها را آویخت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

احمدرضا عابدزاده

نکته جالب اینکه در دیدار روز جمعه، عابدزاده بار دیگر مقابل تیمی می‌ایستد که بودو ایلگنر یکی دیگر از دروازه‌بانان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان را درون دروازه دارد.

احمدرضا در دوران بازیگری اش بسیار باهوش، مطمئن و خونسرد بود، اعتماد به نفسی مثال زدنی داشت به گونه ای که وقتی درون دروازه می ایستاد هیچ دغدغه ای بابت دروازه به دل هیچکس راه نمی یافت.

بسیاری از بازیکنان تیم ملی هم دوره او، بارها گفته اند که در بازی تاریخی با استرالیا و حماسه ملبورن اکثر بچه‌ها خودشان را باخته بودند، تنها کسی که به ما روحیه می‌داد و هیچ‌گاه خودش را دست کم نمی‌گرفت عابدزاده بود که با آن حرکات خارق العاده و مثال زدنی‌اش هم روحیه تیم را بالا می‌برد و هم بازیکنان حریف را تضعیف روحیه می‌کرد.

احمدرضا عابدزاده

او در مدیریت تیم فوق‌العاده بود و می‌توانست به راحتی تیمش را از بحران خارج کرده و به بالاترین درجه اعتماد به نفس برساند. بسیار محبوب، متین و استوار بود تا جایی که بواسطه درخشش بین‌المللی‌اش در عرصه قاره به او لقب عقاب آسیا را دادند.

 سال 79 آخرین سال حضور عابدزاده در میادین رسمی فوتبال بود که با قهرمانی پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان به پایان رسید و پس از آن عابدزاده دستکش هایش را آویزان کرد و رفت تا به جرگه مربیان بپیوندد.

حالا دوباره عابدزاده با تیمی که علی پروین را روی نیمکت خود دارد و روزهای خوش قهرمانی‌های پرسپولیس را تداعی می‌کند گام بر روی چمن ورزشگاه‌آزادی خواهد گذاشت و روزهای بزرگی فوتبال‌ایران در یادها زنده خواهد کرد.

احمدرضا عابدزاده

دیدار با ستارگان فوتبال جهان در روز جمعه 6 شهریور بار دیگر بهانه‌ای شده تا احمدرضا در ورزشگاه‌آزادی و مقابل دیدگان تماشاگران و طرفدارانش به میدان برود. او بعد از سال‌ها در کنار علی کریمی، جواد زرینچه، مهدی هاشمی‌نسب، بهروز رهبری‌فرد، نیکبخت‌واحدی و... با بازوبند کاپیتانی تیم ستارگان ایران، پیشاپیش دیگر ستاره‌های 2 دهه اخیر فوتبال وارد زمین خواهد شد تا روزی بیاد ماندنی و باشکوه را برای فوتبال ایران رقم بزند.

کد خبر : ۲۹۹۹۹۷