خبرگزاری کار ایران

در دیدار افتتاحیه؛

امارات، نخستین حریف والیبالیست‌های امید ایران

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۵۰۳

تیم والیبال زیر 23 سال ایران دوشنبه شب در نخستین دیدار جهانی خود به مصاف امارات متحده عربی میزبان این مسابقات خواهد رفت.

به گزارش ایلنابه نقل از فدراسیون‌والیبال، تیم والیبال زیر 23 سال ایران فردا، دوشنبه دوم شهریور باید رو در روی امارات قرار گیرد. این دیدار که ساعت 21 به وقت تهران برگزار می‌شود عنوان دیدار افتتاحیه را هم دارد به طوریکه پس از اجرای مراسمی مفصل از سوی میزبان، اولین بازی ایران سوت خواهد خورد.

امارات برخلاف ایران که با تصاحب عنوان قهرمانی آسیا سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرده است، با اخذ میزبانی موفق به حضور در این مسابقات شد. در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان 2 تیم برتر هر قاره حضور دارد که از آسیا دو نماینده (ایران و استرالیا) در مسابقات دوره گذشته شرکت کردند. اما در این دوره از رقابت ها علاوه بر ایران و کره جنوبی، امارات به دلیل قبول میزبانی این تورنمنت موفق به حضور در این رقابت ها شد.

امارات از جمله تیم های آسیایی به شمار می رود که چندین سال است روی والیبال خود سرمایه گذاری بسیاری کرده است و با میزبانی از رقابت های قهرمانی زیر 23 سال جهان جدیت خود در این موضوع نشان داد. امارات در سال 2011 نیز میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بود.

پیروزی در دیدار نخست برای تیم ملی والیبال زیر 23 سال امارات اهمیت زیادی دارد زیرا والیبال امارات به دنبال ارائه نمایشی خوب از خود در این رشته ورزشی است و حضور مقامات ورزشی این کشور در دیدار افتتاحیه قهرمانی زیر 23 سال بهترین زمان برای رسیدن به این هدف است.

برخلاف سایر تیم های عربی حوزه خلیج فارس که از بازیکنان خارجی در تیم های ملی خود استفاده می کنند، اماراتی ها بازیکن چند ملیتی در ترکیب تیم زیر 23 سال خود ندارند و این موضوع نشان دهنده برنامه ریزی جدید این کشور روی والیبال است و عادت چندین ساله استفاده از بازیکنان دو رگه را کنار گذاشتند.

در آن طرف میدان، امیدهای ایران آرمین رنجبر را در فاصله دو روز مانده به مسابقات به دلیل مصدومیت از دست دادند و دو بازیکن دیگر این تیم هم در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا بودند که خستگی این رقابت ها هنوز در چهره آنان هویدا است.

بهرحال با اضافه شدن پیمان اکبری به تیم ملی زیر 23 سال در دبی، تمرینات و روند تیمی شکل جدی تری به خود گرفته و با حضور پوریا فیاضی و علیرضا نصر اصفهانی به سایر بازیکنان، ترکیب زیر 23 سال ایران کامل شد و تیم آماده شروع مسابقات قهرمانی جهان و رو یا رویی مقابل امارات متحده عربی است.

بازی دو تیم والیبال زیر 23 سال ایران و امارات متحده عربی، دوشنبه دوم شهریور ساعت 21 به وقت تهران در ورزشگاه النصر دبی آغاز خواهد شد و این دیدار حکم افتتاحیه مسابقات را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز