خبرگزاری کار ایران

نباید پشت اشتباهات‌داوری پنهان شوند؛

درخشان: برانکو مربی‌داخلی بود، 3بار اعدامش می‌کردند/ هواداران نگران سقوط پرسپولیس نباشند!

سرمربی پیشین پرسپولیس معتقد است انتقاد‌ها به عملکرد ضعیف برانکو در چند هفته اخیر لیگ پانزدهم نسبت به مربیان داخلی لیگ بسیار نرم و باملاحظه بوده است.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: متاسفانه ما ایرانی‌ها بیگانه پرستیم و خارجی‌ها را روی چشم می‌گذاریم. اگر سرمربی حال حاضر پرسپولیس داخلی بود و تیم همین نتایج را هفته‌های ابتدایی لیگ کسب می‌کرد تا به الان 3 بار اعدامش کرده‌ بودند و با بدترین الفاظ‌ خطابش می‌کردند. ما فقط بلدیم مربی‌های داخلی را مورد انتقاد و غضب قرار دهیم. مربی‌های خارجی با هر نوع عملکردی از عزت و احترام ویژه‌ای برخوردارند.

وی ادامه داد: نتایج اخیر پرسپولیس را به هیچ‌عنوان نمی‌شود تایید و توجیه کرد. این تیم در قعر جدول رده‌بندی لیگ قرار دارد و در سوابق و تاریخ، پرسپولیس هیچ‌وقت در چنین جایگاهی نبوده‌ است. این رتبه و جایگاه در شأن تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس نبوده و نیست. امیدوارم در یکی - دو هفته آینده برانکو تدبیری کند و بتواند جایگاه تیم را ارتقاء دهد. نتایج فعلی این تیم با هیچ بهانه‌ای قابل‌قبول نیست.

درخشان درباره بازیکنان جذب شده این فصل پرسپولیس گفت: شنیده‌ام برانکو لیست بازیکنان درخواستی‌اش را با تصمیم و اراده‌ خودش تحویل داده و زیر لیست را نیز امضا کرده‌ است. باشگاه‌ هم همه بازیکنان مدنظر برانکو را جذب کرده‌است. این مربی به اندازه کافی زمان و فرصت فکر و تصمیم‌گیری راجع به جذب نفرات، تمرینات و ترکیب تیم داشته است. پرسپولیس بازیکن باتجربه می‌خواهد. این تیم در گذشته هم چوب جوانگرایی و بی‌تجربگی بازیکنان را زیاد خورده‌است.

وی متذکر شد: خط هافبک و خط حمله دارای بیشترین ضعف است و باید تقویت شود. در بازی با ذوب‌آهن هم نمی‌شود بدشانسی را ملاک باخت قرار داد و پشت اشتباهات‌داوری پنهان شد. البته اشتباهات‌داوری به ضرر پرسپولیس بود اما این تیم فصل‌های گذشته هم قربانی این‌ دست اشتباهات شده است. بهتر است واقع بینانه ضعف‌های تیم را شناسایی و برطرف کرد. پرسپولیس بازی مقابل ذوب‌آهن را با بدشانسی نتیجه نگرفت قبول، اما برای 3 بازی قبل از آن چه توجیهی دارد؟!

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: از صمیم قلب امیدوارم پرسپولیس بازی‌های بعد نتیجه بگیرد و خودش را از قعر جدول بالا بکشد.امیدوارم این تیم بتواند در ادامه فصل بهتر عمل کند و در پی جبران ناکامی‌های اخیرش برآید. پرسپولیس تیم بزرگی‌است و بدون‌شک سقوط نمی‌کند و از این بابت نباید نگرانی داشت اما مسئولان نباید می‌گذاشتند کار به اینجا بکشد و این تیم پایین جدولی شود.

کد خبر : ۲۹۹۳۵۷