خبرگزاری کار ایران

شکست ارتش یک نفره؛

وضعیت جودو همچنان درست نشدنی/ ملایی و امیدهایی که بر باد رفت!

حال جودو همچنان خوب نیست و لشگر یک نفره ایران در رقابت‌های جهانی هم دست خالی به خانه برگشت.

به گزارش ایلنا، به نظر می‌رسد جودوی‌ایران که در سایه نتایج ضعیف در رقابت‌های مختلف تصمیم به تغییر نسل گرفته بود باز هم تیرش به سنگ خورد تا مجبور شود عطای جوانگرایی را به لقایش ببخشد.

پس از برگزاری مسابقات انتخابی که به قهر جواد محجوب از تیم‌ملی و انتخاب 3 جودوکار از تیم ملی جوانان در ترکیب تیم‌ بزرگسالان منجر شد، تنها یک جودوکار در رقابت‌های جهانی قزاقستان شرکت کرد.

شاید هیچ جای دنیا عرف نباشد رشته‌ای که نام تیم‌ملی را یدک می‌کشد تنها با یک نماینده در رقابت‌هایی در سطح جهانی شرکت کند اما در جودوی ایران این‌گونه مسایل خیلی هم اتفاق عجیبی نیست.

پس از برگزاری جلسه شورای‌فنی برای انتخاب نفرات‌اصلی تیم ملی، لیست 5 نفره‌ای برای حضور در قهرمانی جهان در قزاقستان اعلام شد که پس از آن رییس‌فدراسیون اعلام کرد شورای برون‌مرزی تنها حق خروج 3 جودوکار را به آنها داده ولی در نهایت تنها نام یک نفر برای حضور در تاتامی جهانی اعلام شد!

اینکه تنها نام چند نفر را اعلام کنیم و بعد از چند روز متوجه مشکل‌خروجی آنها از کشور شویم، این فکر را در سر می‌پروراند که شاید هیچ پیش‌بینی از گذشته برای این موضوع انجام نشده است.

به طور مثال انتخاب رامین صفویه بدون برگزاری انتخابی بجای جواد محجوب که در نهایت منجر به خداحافظی 24 ساعته محجوب از تیم ملی شد، یکی از شاهکارهای فدراسیون بود زیرا صفویه با مشکل خروج از کشور روبه رو بود.

باید قبول کرد جوانگرایی یک پروسه زمان‌بر است و نباید تنها برای آرام‌کردن شرایط موجود از نام ورزشکاران جوان استفاده کرد زیرا ممکن است این اشتباه منجر به ترک‌کردن دنیای قهرمانی توسط یک قهرمان المپیک نوجوانان و روی آوردن به کار در رستوران شود!

به هر حال لشگر یک نفره جودوی ایران هم روی تاتامی جهانی نتوانست کاری از پیش ببرد و سعید ملایی که با قرعه سختی مواجه شد در نخستین دیدار خود قهرمان جهان روبروی خود دید و نتیجه مشخص بود. سعید شکست خورد و حذف شد تا رویاهای ملایی که روند رو به رشدی را طی می‌کرد بر باد برود.

وضعیت جودوی ایران ما را یاد بازی معروف و قدیمی«مار و پله» می‌اندازد. جودو باز هم نیش خورد و به خانه اول خود برگشت و حالا باید برای رویدادهای آینده چاره‌ای بیندیشد. این مسیری که حال حاضر طی می‌شود راه به ترکستان می‌رود...

کد خبر : ۲۹۹۰۶۲