خبرگزاری کار ایران

می‌توانیم جزو ۴ تیم نهایی باشیم؛

معروف: کسب سهمیه‌المپیک در جهانی ژاپن شاهکار است/ برد و باخت‌ در جام‌واگنر اهمیت خاصی دارد

کاپیتان تیم ملی والیبال معتقد است چنانچه بتوانند در مسابقات جهانی ژاپن سهمیه المپیک را کسب کنند شاهکاری را رقم زده‌اند.

سعید معروف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط آمادگی تیم ملی قبل از بازی با فرانسه در جام‌واگنر لهستان گفت: معتبرترین جامی  که پیش‌رو داریم رقابت‌های قهرمانی جهانی در ژاپن است و هدف ما حضوری قدرتمند در این مسابقات است که می‌توانیم با عملکرد خوب خود سهمیه‌المپیک را کسب کنیم.

وی ادامه داد: رقابت‌های جام واگنر می‌تواند به آمادگی تیم ایران کمک کند اما هدف اصلی ایران برای صعود به المپیک مسابقات جهانی ژاپن است. اگر در ژاپن بتوانیم سهمیه‌المپیک بدست بیاوریم برای ما ایده‌ال و یک شاهکار محسوب می‌شود و اگر هم این اتفاق نیفتد فرصت داریم سال‌ آینده در رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه‌المپیک را کسب کنیم.

معروف درباره شرایط مسابقات‌جهانی ژاپن اظهار داشت: رقابت‌های جهانی ژاپن جزو سخت‌‌ترین تورنمنت‌های دنیا است. 11 بازی در 15 روز باید انجام دهیم و به لحاظ شرایط فنی برنامه آماده‌سازی یک‌طرف اما بحث آماده‌سازی بازیکنان و شرایط بدنی برای حضوری موفق در این مسابقات اهمیت بسیاری دارد.

کاپیتان تیم ملی والیبال همچنین متذکر شد: فکر می‌کنم در مجموع شرایط خیلی‌خوبی پیدا خواهیم کرد. برگزاری 3 دیدار تدارکاتی در جام‌واگنر مقابل تیم‌هایی مانند فرانسه قهرمان لیگ‌جهانی، لهستان قهرمان‌جهان،‌ ژاپن قهرمان‌آسیا می‌تواند برای ملی‌پوشان کشورمان مفید باشد و در ادامه به کشور روسیه سفر خواهیم کرد و 2 دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی این کشور و یک بازی هم با تیم هلند خواهیم داشت.

معروف درباره شرایط جسمانی بازیکنان پس از استراحت 20 روزه بعد از اتمام لیگ‌جهانی والیبال به خبرنگار ایلنا گفت: بازیکنان بعد از رقابت‌های فشرده و سنگین لیگ‌جهانی استراحت‌خوبی را پشت سر گذاشتند و با صلاحدید مسئولان فدراسیون‌والیبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم شرکت نکردیم و این موضوع به شرایط جسمانی بازیکنان برای شروعی قدرتمند در تمرینات کمک زیادی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان با ریکاوری مناسب و برطرف‌کردن مصدومیت‌ها در اختیار کادر فنی هستند. تمرینات خوبی را این مدت پشت‌سر گذاشتیم اما هنوز به فرم ایده‌ال خود دست پیدا نکردیم. البته هنوز زمان داریم تا آغاز مسابقات‌جهانی ژاپن و به آن شرایط ایده‌ال دست پیدا خواهیم کرد.

معروف درباره بازی‌های تدارکاتی قبل از آغاز مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن گفت: معمولا نتایج باز‌ی‌های تدارکاتی که در دنیا برگزار می‌شود اهمیتی برای تیم‌ها و کادر فنی ندارد اما جام‌واگنر جزو همین جام‌ها محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تیم‌های بسیار قدرتمندی از جمله‌فرانسه،‌ لهستان و ژاپن در این مسابقات حضور دارند تیم‌های روی سکوهای اول، دوم و سوم و چهارم قرار می‌گیرند و ما هم تلاش می‌کنیم در این رقابت‌ها با ارائه یک بازی خوب عنوان در خور شأن والیبال‌ایران را به دست آوریم و این موضوعی که عنوان بهتری در مسابقات برای ما حاصل شود هم اهمیت خاصی دارد. درست است هدف اصلی شناخت از حریفان برای رقابت‌های جهانی است اما برد و باخت‌ها در جام واگنر برای ما به لحاظ روحی و روانی اهمیت دارد.

بهترین پاسور والیبال ایران درباره رقابت با روسیه و همچنین تیم هلند اظهار داشت: روسیه با عنوان یکی از قدرت‌های برتر والیبال دنیا می‌تواند محک خوبی برای تیم ما باشد و بازیکنان در این دیدارهای تدارکاتی می‌توانند نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی پیدا کنند.

کاپیتان بااخلاق تیم‌ملی والیبال‌ایران درباره جای خالی سهمیه المپیک در ویترین والیبال‌ایران اظهار داشت: در حال حاضر اولویت‌فدراسیون و بازیکنان حضوری موفق و شایسته در رقابت‌های جهانی ژاپن است که با تمرکز بالا در این مسابقات حاضر شویم اما هدف اصلی ما کسب سهمیه در مسابقات اردیبهشت‌ماه سال‌آینده است.

وی در پایان متذکر شد: شانس صعود ما در بازی‌های سال‌آینده بسیار زیاد است و تلاش می‌کنیم این اتفاق بسیار مهم در ورزش ما رخ دهد. با توجه به قدرت والیبال‌ایران در این چند سال گذشته رسیدن به جمع 4 تیم برتر مسابقات‌جهانی دور از ذهن نیست و امیدواریم با دعای‌خیر مردم بتوانیم به روند صعودی والیبال‌ایران در دنیا ادامه دهیم.

کد خبر : ۲۹۸۹۶۳