خبرگزاری کار ایران

دون‌ دیگو باز هم خبرسازی کرد؛

هدیه ویژه مارادونا به داور تونسی خالق«دست خدا»

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۶۲۹

اسطوره‌آرژانتین پس از 3 دهه با داوری که گل معروف به «دست‌خدا» را ندید دیدار و هدیه‌ای ویژه را به وی تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، دیگو آرماندو مارادونا بدون‌شک بیشترین شهرت امروز خود را مدیون گلی است که با دست به انگلیسی‌ها در جام‌جهانی 86 زد و از چشم داور تونسی دور ماند. 

علی بناسیور را باید خالق «دست‌خدا» نامید که حرکت خطای مارادونا را نادیده گرفت تا یکی از حساس‌ترین گل‌های تاریخ جام‌های جهانی به ثبت برسد. آرژانتین  فاتح جام جهانی شد و مارادونا ستاره اول و آخر آن‌روزهای فوتبال دنیا.

مارادونا پس از گذشت 3 دهه به دیدار این داور تونسی رفت و پیراهن شماره 10 آرژانتین و قابی از مراسم آغاز بازی معروف را به علی بناسور هدیه داد.

دیدار این دو چهره خاطراتی به یاد ماندنی از دوران طلایی آلبی‌سلسته را زنده کرد چراکه این آخرین جامی بود که راه‌راه پوشان آرژانتینی فتح کردند و دیگر هرگز موفق به انجام آن نشدند حتی با وجود داشتن بازیکنی مانند لیونل مسی.

اگرچه آرژانتین با مارادونا و لیونل مسی تا فینال جام‌های جهانی 1990 و 2014 پیش رفتند ولی هر دو اسطوره فوتبال آلبی‌سلسته گام آخر ناکام ماندند تا مارادونا از رسیده به جام دوم و لئو مسی در بالا بردن نخستین جام‌جهانی خود محروم شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز