خبرگزاری کار ایران

با حضور سهیل مهدی؛

باشگاه پرسپولیس ممیزی شد/ بازرسان AFCشهریور ماه در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۴۹

مسوول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC از باشگاه‌پرسپولیس بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی گفت: طبق الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا کلیه باشگاه‌های حاضر در لیگ‌برتر باید یکسری استانداردها را در مجموعه خود مستقر کنند. با گذشت هر سال، استانداردهای مورد نظر افزایش می‌یابد که باشگاه‌ها باید آن را احراز کنند.

وی افزود: این موارد توسط کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مورد ممیزی قرار می‌گیرد. بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز سالانه به شکل تصادفی و در زمان‌های مختلف این روند را مورد بازبینی و کنترل قرار می‌دهند. در همین ارتباط مطلع شدیم در شهریورماه امسال بازرسان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC در ایران حضور پیدا می‌کنند و برای اینکه باشگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و در جریان این ممیزی، اگر راهکارهایی لازم باشد ارائه خواهد شد. این فعالیت از 4 روز گذشته آغاز شده و در این مدت از باشگاه‌های تراکتورسازی، گسترش فولاد و ملوان بازدید کردیم، امروز هم در باشگاه‌پرسپولیس حضور یافتیم. از اینجا به باشگاه‌استقلال می‌رویم و فردا هم به امید خدا در قم خواهیم بود.

سهیل مهدی درباره اهمیت این اقدامات، ادامه داد: اگر باشگاهی نتواند با دستیابی به استانداردهای لازم، مجوز حرفه‌ای را دریافت کند، در وهله اول برای خود مجموعه تبعات دارد و به عنوان مثال باشگاه حتی در صورت کسب سهمیه، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان شرکت کند. همچنین این امکان وجود دارد که جرایم و محرومیت‌هایی برای خود باشگاه و لیگ داشته باشد. سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان نیز تحت‌ تاثیر این مساله خواهد بود.

مهدی درباره شرایط باشگاه‌پرسپولیس و لیگ در این ارزیابی‌ها خاطرنشان کرد: در بازدیدی که امروز از باشگاه‌پرسپولیس داشتیم، شرایط کار بسیار عالی بود و پیشرفت خوبی را شاهد بودیم. نکاتی هم وجود داشت که مورد تاکید قرار گرفت و باشگاه در دست اقدام دارد و مشکل خاصی احساس نمی‌شود. در مورد شرایط کلی تیم‌های لیگ هم باید بعد از انجام بازدیدها نظر داد ولی اگر شرایط در ادوار قبلی بد بود، به طور قطع حداکثر سهمیه را در لیگ قهرمانان آسیا به دست نمی‌آوردیم و ادامه این موفقیت نیازمند همکاری باشگاه‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز