خبرگزاری کار ایران

حسینی مطرح کرد:

دستاوردهای جشنواره مهررضوی برای وزنه‌برداری معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۲۱۳

رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولین درباره دستاوردهای جشنواره فرهنگی- ورزشی مهررضوی برای رشته وزنه برداری، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا حسینی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان رشته‌وزنه‌برداری گفت: در مسابقات جشنواره مهررضوی، 53 وزنه‌بردار از 15 استان کشور حضورداشتند که کوچکترین آنها 16 و بزرگ ترین، 25 سال سن داشت.

حسینی افزود: نیروهای جدیدی از خلال این مسابقات شناسایی شدند و البته در کنار آن ورزشکارانی که سابقه حضور در مسابقات قهرمانی کشور و برون مرزی نیز داشتند، به چشم می خوردند. این بازیکنان در بعضی از دسته ها توانستند رکوردهای خود را ارتقا دهند و برخی نیز افت رکورد داشتند.

رئیس انجمن وزنه برداری خاطر نشان کرد: در صورت موافقت کمیته ملی پارالمپیک، برای ورزشکارانی که از این جشنواره استعداد یابی شدند، هر سه ماه یکبار برنامه اردو در نظر می گیرم تا برنامه های لازم را در این تمرینات دریافت کنند و بدین ترتیب تا زمان بازی های پاراآسیایی اندونزی می توانیم تیمی آماده از ورزشکاران جوان و مستعد داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: همان طور که می دانید تیم ملی در سه دسته 49، 54 و 65 کیلوگرم نماینده ای ندارد. از این جشنواره ورزشکارانی استعدادیابی شدند که می توانند در آینده، کمبود تیم ملی در اوزان سبک را جبران کنند. البته مشخص است که به دلیل کمبود وقت، این ورزشکاران برای پارالمپیک ریو آماده نخواهند بود، اما با برنامه ریزی مناسب می توانیم از حالا نه تنها برای بازی های پاراآسیایی 2018، بلکه برای پارالمپیک توکیو نیز روی این دسته ها سرمایه گذاری کنیم.

حسینی افزود: مسابقات جشنواره مهررضوی در رشته وزنه برداری طی یک روز و در 8 وزن انجام و اگرچه به دلیل کمبود وقت و در اختیار داشتن یک روزه سالن، فشرده برگزار شد ، اما دستاورد خوبی برای آینده این رشته خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی کشور طی سال‌های قبل برگزار نشده، بدیهی است که تعدادی از ورزشکاران به رشته‌های دیگری روی آورده باشند اما با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که به تازگی با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد، شاهد این هستیم استان‌ها تمایل بیشتری برای این رشته نشان داده‌اند و این مساله در مسابقات جشنواره نیز مشهود بود.

رئیس انجمن وزنه‌برداری در پایان اعلام کرد: نزدیک به 90 درصد ورزشکاران پیش از شرکت در مسابقات جشنواره مورد کلاس بندی قرار گرفته بودند که تعدادی از آنها نیز دارای کلاس‌بندی بین‌المللی هستند. باقی ورزشکاران نیز در مشهد، پیش از آغاز مسابقات کلاس‌بندی شدند و در مجموع می‌توان گفت کلاس‌بندی بیش از 99 درصد ورزشکاران از صحت کامل برخوردار است.

در رقابت‌های وزنه برداری جشنواره مهررضوی، خراسان‌رضوی به عنوان قهرمانی دست یافت، خوزستان نایب‌قهرمان شد، مازندران در جایگاه‌سوم ایستاد و تهران نیز مقام چهارم را از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز