خبرگزاری کار ایران

می‌توانستیم ۴ طلا بگیریم؛

طلایی: جوانان کشتی نباید بدون تشویق بمانند/ یک نسل به دلیل بی‌تفاوتی نابود شدند!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان پس از کسب دومین قهرمانی متوالی جهان گفت: امسال کار ما خیلی سخت‌تر بود چراکه هم از نظر بار روانی فشار زیادی روی تیم بود و هم اینکه رقیبان برای مقابله با ما انگیزه فروانی داشتند.

به گزارش ایلنا، محمد طلایی پس از دومین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی اظهار کرد: به اعتقاد من باید زمانی‌که عرق کارگر خشک نشده مانند روسیه و آذربایجان از خجالت کشتی‌گیر در بیاییم. باید مسئولان دلسوزانه‌تر برخورد کنند و در این مدت و پس از قهرمانی سال قبل این تیم در جهان حتی یک نشست و جلسه نیز برگزار نشد تا دل کشتی‌گیران خوش باشد. هنوز جوایز سال قبل پرداخت نشده و من به شدت از این موضوع به خاطر کشتی‌گیران ناراحت هستم چون این موضوع باعث کاهش علاقه جوانان و نوجوانان به کشتی می‌شود و اثر خوبی روی آنها ندارد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره اینکه پیش از مسابقات نیز از این موضوع به شدت ناراحت بود و این را اعلام کرد، گفت: الان و پس از قهرمانی کمی آرام هستم اما نیت من بود که بچه‌ها جواب زحمات خود را بگیرند. تمرین در تپه‌ها و زیر آفتاب و چندین ماه زحمت، نباید بدون تشویق بماند و در غیر این‌صورت کشتی‌گیر دلسرد می‌شود.

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه به دست آمده راضی است یا نه، عنوان کرد: من توقع کسب 4 مدال طلا را داشتم، اما به هر شکل کشتی جنگ لحظه‌هاست. به اعتقاد من طاهری 10 بار دیگر نیز با کشتی‌گیر آذری سرشاخ شود او را شکست می‌دهد اما او گاهی حریف را دست‌کم می‌گیرد و اگر این مشکل خود را حل نکند در بزرگسالان به مشکل خواهد خورد.

وی ادامه داد: رده جوانان یعنی خامی و کشتی‌گیر باید زیر و رو شود. من از مظفری هم توقع طلا داشتم اما در مجموع از شاگردانم رضایت دارم و خوشحالم قهرمان‌جهان شدیم. ما برخی از مشکلات را در رده جوانان داریم؛ اینکه شاید کشتی‌گیر از لحاظ روحی کم می‌کند و جایی غرور زیادش برای او مشکل‌ساز می‌شود اما بر هر شکل کم‌کم این مشکلات را نیز حل می‌کنیم و در بزرگسالان همین نفرات بهترین‌ها خواهند شد.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: تمرینات مشترک تیم بزرگسالان و جوانان در این سال‌ها کمک زیادی به تیم ایران کرده و این شیوه رسول خادم جواب داده و برخی از شاگردان ما از حریفان خود یک سر و گردن بالاتر هستند. البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد و حتی خود من نیز سال به سال بهتر و پخته‌تر شده‌ام. امیدوارم با همین روند کشتی ما روزی سرور دنیا شود.

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود قهرمانی فکر نمی‌کنید که از دست رفتن 4 مدال طلا چندان خوب نیست، تصریح کرد: من هم 4 طلا می‌خواستم و از جنس مدال‌ها رضایت ندارم و باید تیم ما کامل‌تر شود. مظفری و طاهری باید خودشان را جمع می‌کردند تا طلا بگیرند اما به هر شکل آنها در این میدان آبدیده شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره اینکه به نظر می‌رسد حلقه حضور کشتی‌گیران از رده پایه تا بزرگسالان در حال شکل‌گیری است و آیا نباید این حلقه پر رنگ‌تر شود، گفت: این تیم که قهرمان شد به صورت 100 درصد از رده نوجوانان به جوانان آمده اما ما نفراتی مثل کریمی، یزدانی، سرمستی و یاراحمدی را نیز داشتیم که از رده جوانان و نوجوانان به ترتیب اکنون در رده بزرگسالان هستند. این نفرات حمایت شده و از رده نوجوانان به جوانان و بالاتر رفته‌اند و تنها بخاطر رابطه من با خادم وی به من اعتماد کرده و به این کشتی‌گیران بها داده است.

وی افزود: ما کارهایی مثل سربازی یا دانشگاه این کشتی‌گیران را در حد توان پیگیری می‌کنیم اما اینکه مسئولی باشد و از سر دلسوزی حقوقی به کشتی‌گیران جوان بدهد تاکنون رخ نداده است. من با چنگ و دندان برای این کشتی‌گیران در لیگ تیم جور کردم تا به پول برسند اما باید مسئولان عالی‌رتبه فکری کنند. من نسلی را می‌شناسم که در گذشته به دلیل بی‌تفاوتی نابود شدند و به رده بزرگسالان نرسیدند اما نباید دیگر این کار را تکرار کنیم.

کد خبر : ۲۹۷۸۸۰