خبرگزاری کار ایران

تکواندوی گرندپریکس۲۰۱۵ - روسیه؛

ایزدی و خدابنده حذف شدند /امروز مصاف عاشورزاده و حجی‌زواره

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۲۸۴

نخستین روز از رقابت های گرندپریکس مسکو با حذف 2 نماینده کشورمان همراه بود.

به گزارش ایلنا، مرحله اول مسابقات گرندپریکس (G4) با حضور 245 تکواندوکار در 4 وزن المپیکی زنان و مردان از دیروز (جمعه) در شهر "مسکو" روسیه آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

روز گذشته و در نخستین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان، مبارزات‌شان را برروی 3 شیاپ چانگ آغاز کردند که شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده نمایندگان ایران بودند.

در وزن 67- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی)، شکرانه ایزدی در نخستین گام در رقابتی بسیار سخت به مصاف "هایری او" از کره جنوبی قهرمان جهان در سال 2015 و نایب قهرمان جهان در سال 2011 رفت که در ثانیه های پایانی در حالیکه 3 بر یک جلو بود، مبارزه مساوی شد تا رقابت به راند طلایی برسد.

ایزدی علی رغم شایستگی در این پیکار، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در وزن 67+ کیلوگرم، اکرم خدابنده در نخستین گام 6 بر یک از سد "پترا ماتیجا سیویک" از مقدونیه گذشت و در ادامه به مصاف "کارینا زادانوا" از روسیه رفت و در پایان تنها با یک اختلاف امتیاز (5-4) نتیجه را به نماینده کشور میزبان واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

امروز (شنبه) و در دومین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که از تیم ایران، فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، نمایندگان ایران هستند.

مسابقات گرندپریکس G4 است و تنها 32 تکواندوکار برتر جهان مجوز حضور در این رقابت‌ها را دارند. در پایان این پیکارها نیز دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، دارندگان مدال نقره 24 امتیاز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی‌شان در راه کسب سهمیه المپیک، بدست خواهند آورد.

همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب 5، 3 و یک هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا می‌شود. هدایت تیم ملی تکواندو مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی) است و مینو مداح هدایت تیم زنان را برعهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز