خبرگزاری کار ایران

فدراسیون شنا خبر داد:

الکساندر چیریچ 26 مرداد در تهران/ تبیین برنامه‌های واترپلو تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

گزینه‌نهایی سرمربیگری تیم ملی واترپلوی ایران دوشنبه هفته‌آینده به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، الکساندر چیریچ (کی‌ریچ) پیش از این در کادر فنی تیم‌های ملی صربستان به عنوان مربی حضور داشت.

وی در حاشیه مسابقات توسعه‌جهانی به تهران سفر کرد و از نزدیک بازی‌های ملی‌پوشان ایران را دید. چیریچ همچنین چند فیلم از منتخب بازی‌های لیگ برتر واترپلوی سال ۱۳۹۳ را تماشا کرده و پس از بازدید از امکانات ورزشی ایران و ارزیابی از پتانسیل ورزش واترپلو در کشور برنامه‌هایش را به فدراسیون شنای ایران ارائه داد.

کمیته‌فنی واترپلوی فدراسیون ایران نیز با بررسی همه کاندیدهای سرمربیگری تیم ملی در نهایت با سپردن هدایت تیم ملی بزرگسال به الکساندر چیریچ موافقت کردند. 

قرار است این مربی صربستانی برای در دست گرفتن هدایت تیم ملی واترپلوی ایران دوشنبه ۲۶ مرداد به تهران سفر کند. چیریچ یکی از بازیکنان مطرح تاریخ واترپلوی صربستان و جهان بوده که پیش از این به عنوان مربی در کادر فنی تیم‌های ملی صربستان نیز ایفای نقش می‌کرد.

سرمربی سابق و مدیر فعلی تیم‌های ملی واترپلو درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسال گفت: با توجه به صحبتی که از قبل شده بود، کمیته‌فنی به این نتیجه رسید که باید هدایت تیم ملی بزرگسال را به یک سرمربی خوب خارجی بدهیم.

سیروس طاهریان ادامه داد: قبل از مسابقات فیناترافی هم این بحث مطرح بود اما به دلیل اینکه فرصت زیادی نداشتیم من برای مدت کوتاهی هدایت تیم ملی را پذیرفتم و همان جا هم اعلام کردم برای طولانی مدت نمی توانم به عنوان سرمربی تیم ملی کار کنم. به هر حال تصمیم کلی این بود که برای دراز مدت از وجود یک سرمربی خوب خارجی استفاده شود.

وی افزود: دنبال شخصی بودیم که در واترپلوی جهان صاحب‌نام و با علم روز هم آشنا باشد. بررسی‌های زیادی به عمل آمد و گزینه‌های مختلف را ارزیابی کردیم. روی چیریچ نظر مثبتی وجود داشت. به همین دلیل حتی از او برای حضور در مسابقات فیناترافی هم دعوت کردیم تا از نزدیک شرایط ایران و تیم ملی و بازیکنان را ارزیابی کند. او نیز بررسی هایش را انجام و نظراتش را ارائه داد.

مدیر تیم‌های ملی واترپلوی ایران تاکید کرد: از قبل اعلام کرده بودم که سرمربی جدید تیم ملی باید یک برنامه بلندمدت داشته باشد و بتوانیم اهداف درازمدت واترپلو را تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تبیین کنیم. با توجه به این موضوع نظر اعضای کمیته فنی این بود که چیریچ برای مدتی به ایران بیاید و کار بازیکنان ایران را زیر نظر بگیرد. در صورت تائید اعضای کمیته فنی فدراسیون طی یک برنامه بلند مدت با او همکاری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اکنون کادر فنی تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال هم مشخص شده است. حمید شب‌انگیز و دانیال خاکبان تیم زیر ۱۷ سال ایران را برای قهرمانی آسیا تمرین می‌دهند. تیم جوانان زیر ۲۰ سال ایران هم زیر نظر وحید رضایی و علی‌اکبر شیرجیان برای مسابقات جهانی آماده می شوند.

کد خبر : ۲۹۶۶۹۹