خبرگزاری کار ایران

در آستانه جشنواره مهر رضوی؛

مشهد آماده برگزاری بزرگ‌ترین رویداد جوانان دارای معلولیت

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۵۴۱

جشنواره فرهنگی، ورزشی مهر رضوی از 20 تا 25 مردادماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، جشنواره فرهنگی، ورزشی مهر رضوی را با همکاری آستان قدس رضوی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، موسسه ثامن الحجج (ع)، شهرداری مشهد و  هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین این استان، از 20 تا 25 مرداد ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌کند.

این جشنواره در قالب مسابقات قهرمانی کشور جوانان دارای معلولیت زیر 25 سال و با هدف استعداد یابی و پشتوانه سازی برای تیم های ملی جانبازان و معلولین تدارک دیده شده و در نوع خود بزرگ ترین رویداد ورزشی در سطح جوانان به شمار می رود.

این رویداد بزرگ ورزشی با حضور دو هزار نفر شرکت کننده، اعم از ورزشکار، مربی، سرپرست، داور و عوامل اجرایی در رشته های فوتبال هفت نفره ، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، تنیس روی میز، شنا، وزنه برداری ، بوچیا و بدمینتون برگزار می شود که در کلیه رشته های یاد شده، به غیر از وزنه برداری، بانوان جوان ورزشکار نیز حضور دارند.

در بخش ورزش برای افراد باهوش میانه ( ID) نیز رشته دو و میدانی در نظر گرفته شده و رشته های تیر و کمان، باستانی، تنیس با ویلچر، دوچرخه سواری و فوتبال قطع عضو هم به صورت نمایشی و خارج از چارچوب قهرمانی کشور برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق ورزشکاران از افراد جدید و تازه شناسایی شده توسط هیات های استانی هستند و از آنجا که پیش از مسابقات می بایست مورد کلاس بندی پزشکی، ورزشی قرار می گرفتند، تیم کلاس بندی فدراسیون ازابتدای سال 94 با حضور در مراکز استانها، نسبت به کلاس بندی ورزشکاران جدید اقدام نمودند و 70 درصد از شرکت کنندگان جشنواره با کلاس بندی وارد مسابقات خواهند شد و باقی ورزشکاران نیز پیش از برگزاری مسابقات کلاس ورزشی خود را دریافت خواهند کرد.

برنامه ریزی برگزاری این جشنواره بزرگ از آذرماه سال 93 آغاز شد و جلسات ستادی آن در فواصل معین با حضور مسئولین ذیربط برگزار و روند پیشرفت اقدامات و برنامه ها مورد بررسی قرار می گرفت

در کنار برگزاری رقابت های ورزشی، برنامه های فرهنگی متنوعی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که توسط آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز