خبرگزاری کار ایران

از حضور ناگهانی وزیر تا یادی از درگذشتگان؛

گذری بر پنجمین نشست‌فصلی انجمن ورزشی‌نویسان ایران

پنجمین نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان ایران همزمان با روز خبرنگار برگزار شد

به گزارش ایلنا به نقل از ایسجا، در این نشست که بخش ابتداییِ آن به انتخاباتِ هیئت‌مدیره کمیتۀ‌پیشکسوتان ِ انجمن اختصاص داشت، میثم زمان آبادی، دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران، ضمن خوشامد گویی به همۀ همکاران و تبریک روز خبرنگار به اهمیت تشکیل این کمیته اشاره کرد. در ادامه و با بررسی نظرات، اعضای اولین هیات رییسه کمیته پیشکسوتان انجمن ورزشی نویسان بر اساس توافق جمعی اعضای حاضر در جلسه مشخص شدند.

بخش دوم مراسم که به نشست فصلیِ انجمن اختصاص داشت، رأسِ ساعت 19 توسط عبدالحمید احمدی –رئیس انجمن ورزشی نویسان ایران- و قرائتِ آیاتی از قرآنِ کریم توسط وی شروع شد.

محمد ایلانلو، از پیشکسوتانِ بنامِ انجمن، ضمن خوشامدگویی و تبریکِ روز خبرنگار و تأکید بر لزومِ برگزاری مکررِ چنین نشست هایی از آقایان منوچهر زندی، غلامحسین زمان آبادی، جهانگیر کوثری، جمشید حمیدی و تورج لارودی دعوت کرد تا به عنوان هیات رییسه سنی انجمن در جایگاه مستقر شوند. سپس میثم زمان آبادی –دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران- ضمن خیر مقدم به حضار، گزارشی از عملکردِ سالِ گذشتۀ هیئت رئیسۀ انجمن ارائه داد. زمان آبادی با بیان این مطلب که امور انجمن صنفی تنها به مدد مشارکت و همکاری تک به تک اعضا به سرانجام می رسد ، تاکید کرد که با تصمیم هیات رییسه در این نشست، دبیران کمیته ها به جای دبیر کل به تشریح عملکردشان می پردازند.

 در ادامۀ مراسم،  گرشاسبی -مشاور وزیر ورزش و مدیرکل ادارۀ ورزش استان تهران- با بیان نکاتی دربارۀ ارزیابیِ عملکردِ وزارت ورزش در استانها و فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان، اظهار امیدواری کرد که از این پس با همکاری و همراهی رسانه ها و برگزاری هر چه بهتر مراسمی از این دست، بتوان بیش از پیش در جهت خدمتگذاری به ورزش کشور گام برداشت.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، نیز در سخنرانی خود ضمن تشکر از دست اندرکاران این انجمن صنفی افزود: نسبت به آیندۀ این تشکل ها بسیار خوشبین است.

در ادامه جلسه منوچهر زندی، نایب رییس افتخاری و مادام العمر انجمن ورزشی نویسان جهان،  آغاز همکاری صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان با انجمن ورزشی نویسان را اعلام کرده و از آقایان دکتر طاهری، دکتر احمدی و میثم زمان آبادی دعوت کرد تا برای امضاء تفاهم نامه بین انجمن ورزشی نویسان ایران و باشگاه پیشکسوتان ورزشی ایران حاضر شوند.

پس از امضا تفاهم نامه، طاهری، مدیر عامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان طی سخنرانیِ خود اظهار داشت: از آنجایی که همۀ خبرنگاران و عکاسان ورزشی نقش موثری در جامعۀ ورزشی دارند، با داشتنِ اخلاقِ ورزشی بهتر می توانند به مقصود خود برسند.

در ادامه این نشست با حضور خانواده‌های خبرنگارانی که سال گذشته به دیارباقی شتافته‌اند، کلیپی برای زنده نگه داشتن یاد وخاطره این عزیزان پخش شدو  پس از  تقدیر از خانواده های آنها، پدر مرحوم میلاد حجت الاسلامی سخنانی را در رابطه با ضرورت حمایت مسوولان از خانواده های آسیب دیده ایراد کرد.

همچنین عبدالحمید احمدی –معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان- نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و ابراز خرسندی از حضور در این جمعِ صمیمی و حرفه ای، از دست اندرکارانِ حرفۀ خبرنگاری تشکر کرده و افزود: امید است در آینده با به کار گیریِ هر چه بیشترِ ظرفیت های انجمن، بتوانیم به خدمات مورد انتظار خبرنگاران، از جمله خدماتِ حقوقی، ایمنی و رفاهی دست پیدا کنیم.

سپس طی مراسمی از کتابِ "طلا در طلا" تألیفِ آقای صدرالدین کاظمی، عضو هیئت رئیسۀ انجمن رونمایی و از وی تجلیل به عمل آمد. صدرالدین کاظمی نیز با قرایت متنی به ضرورت مستندسازی مطالب نویسندگان پیشکسوت عضو انجمن اشاره نمود.

نشست با گزارش دبیران کمیته های انجمن ادامه پیدا کرد. دکتر حمید قاسمی، نایب ریس انجمن و دبیر کمیته آموزش، آزاده پیراکوه، عضو کمیسیون زنان انجمن جهانی ورزشی نویسان و دبیر کمیته زنان انجمن و مجید سعید عرب، دبیر کمیته حقوقی انجمن به ارائۀ گزارشی از عملکرد کمیته ها پرداختند.

در پایان، محمود گودرزی –وزیر محترم ورزش و جوانان و از اولین اعضای انجمن‌ ورزشی‌نویسان ایران- به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: جامعۀ‌ورزشی تاکنون دستخوش نوساناتی در زمینه‌های گوناگون، از جمله اخلاق و فرهنگ بوده و توسعۀ تکنولوژی باعث می‌شود تا بتوان هر چه بهتر در جهت توسعۀ اخلاق و فرهنگ گام برداشت  پنجمین نشست فصلی انجمن با ثبت تصویر یادگاری خاتمه یافت.

کد خبر : ۲۹۶۳۴۵