خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا:

گودرزی به وعده‌هایش عمل نکرد/ استیضاح وزیر هزینه دارد/ 4 ضعف بزرگ وزارت ورزش

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۲۱

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت ورزش در طول 2 سال گذشته گفت: این وزارتخانه نه برنامه‌ای برای پیشرفت ورزش دارد و نه به مسائل اساسی جوانان پرداخته است.

سیدهادی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن بیان این مطلب افزود: ارزیابی من از عملکرد وزارت ورزش ضعیف است و اعتقاد دارم این وزارتخانه هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت ورزش و توجه به مشکلات اساسی جوانان نداشته و ندارد . در واقع وزیر ورزش به وعده هایی که در جلسه رای اعتماد مطرح کرد، بی توجه بود و به جای کارهای زیربنایی و ماندار تنها به سطح و روبنای ورزش پرداخته است.

حسینی ادامه داد: مداخله در مسائل غیر ضروری، دخالت در کار فدراسیون‌ها و بی‌توجهی در امور باشگاه‌ها در کنار نداشتن برنامه برای رسیدگی به مسائل اساسی جوانان از جمله مسائلی است که باعث عملکرد ضعیف این وزارتخانه در طول 2 سال گذشته شده است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا با این شرایط مجلس بحث استیضاح وزیر ورزش مطرح نمی‌شود، گفت: خود دولت باید به این نتیجه برسد که عملکرد وزیرش چگونه است و مجلس نباید وظیفه دولت را انجام دهد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که استیضاح برای کشور هزینه دارد و ما نمی‌خواهیم با مطرح کردن بحث استیضاح دولت را به چالش بکشیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش درباره اینکه وزارت ورزش در بحث فساد در حیطه ورزش عملکرد موفقی داشته است یا نه گفت: عملکردی انجام شده اما اینکه در جهت منفی بوده یا مثبت قابل بررسی است. ما وزارت ورزش را وزارتخانه فاسدی نمی‌دانیم و اعتقاد داریم انسان‌های سالمی در این مجموعه فعالیت می‌کنند اما از سوی دیگر این اعتقاد را داریم که فقط سلامت افراد کافی نیست و وزارتخانه باید فرصت حل مشکلات ورزشی را فراهم کند که چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش در بحث خصوصی سازی و جدایی فوتبال از بخش دولتی عملکرد مورد انتظار را داشته است، گفت: به نظر من دوستان تلاشی نکردند که این بحث به نتیجه برسد. وزارت ورزش آن قدر این بحث را دیر شروع کرد که دیگر زمان کافی برای حل مشکلات وجود نداشت. به اعتقاد من بحث خصوصی‌سازی اصولی دارد و برای انجام مزایده شرایطی لازم است که این شرایط از سوی وزارت ورزش رعایت نشد. آنها می‌بایست به سرمایه‌گذار اعتماد می‌کردند ولی این اعتماد هرگز ایجاد نشد. چرا که دولتی‌ها نمی‌خواهند تیم‌های پرطرفدار پایتخت از حیطه اختیارشان خارج شود. البته ما مجلسی‌ها هم همین اندازه که فوتبال در سال‌های اخیر برای‌ دولت هزینه ای نداشته راضی هستیم ولی این کافی نیست و باید تلاش کنیم تا زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش و به ویژه فوتبال فراهم شود و این تنها به تغییر نگرش دولت نیاز دارد.

رئیس فراکسیون ورزش درباره اینکه آیا کمیته المپیک به وظایف ذاتی خود در بخش ورزش عمل کرده است و شفافیت‌های لازم را در امور جاری داشته یا نه گفت: کمیته ملی المپیک از جایگاه بین‌المللی برخوردار است و باید وزارت ورزش این فرصت را فراهم کند تا این کمیته بتواند با فراغ بال بیشتری به وظایف جاری خود بپردازد. به اعتقاد من کمیته المپیک نباید دولتی باشد و باید فرصت‌های ایفای نقش در بودجه و عدم دخالت در امور داخلی‌اش فراهم شود.

حسینی درباره تداخل وظایف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ادامه داد: کمیته المپیک و وزارت ورزش در بخش تربیت ورزشکار با هم مشترکاتی دارند اما این وظیفه مشترک نباید منجر به مداخله آنها در امور یکدیگر شود.

وی درباره شفافیت مالی کمیته المپیک یادآور شد: کمیته المپیک پول چندانی در اختیار ندارد که بخواهد در آن سوءاستفاده مالی صورت بگیرد و ورود و خروجی‌های مالی کمیته قابل کنترل است ضمن اینکه چهره های متعهدی نظیر کیومرث هاشمی که فردی سالم، ورزشی و دارای سوابق اجرایی بالا در ورزش کشور است در راس کمیته قرار دارد که هرگونه سوءاستفاده‌ای را در این مجموعه از بین می‌برد. با این وجود مجلس این حق را دارد که در بحث‌های ملی این کمیته ورود کند و آن را مورد بررسی و مداقه قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز