خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی اختصاصی با ایلنا:

قلعه‌نویی: دلم برای مظلومیت ملوان سوخت‌‌ /ماندنم بستگی به حل مشکلات دارد/باشم یا نباشم به داد ملوان برسند

سرمربی‌ملوان با بیان اینکه وضعیت ساختاری و امکانات این تیم به هیچ‌وجه زیبنده باشگاه ریشه‌دار ملوان نیست، گفت: ماندنم در انزلی بستگی به حل مشکلات دارد.

امیر قلعه نویی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد تیمش در هفته‌اول لیگ افزود: صددرصد از کار تیم راضی هستم و با وجود اینکه مشکلات‌زیادی داشتیم و حریف از آمادگی بالایی برخوردار بود توانستیم 3 امتیاز باارزش را بگیریم.

وی ادامه داد: وضعیت ملوان و ذوب‌آهن به هیچ‌وجه با یکدیگر قابل‌مقایسه نبود. آنها بازیکنان خوبی دارند، اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بودند و کمترین تغییر را نسبت به فصل قبل داشتند اما شرایط تیم ما کاملاً برعکس بود. ملوان تنها یک هفته تمرین کرده بود و مشکلات‌مدیریتی هم وضعیت نامشخص و بی‌ثباتی را در این تیم ایجاد کرده بود. علاوه بر اینها تیم به لحاظ بدنی شرایط‌مناسبی نداشت، ضمن اینکه از نظر مالی هم ریالی به بازیکنان پرداخت نشده بود.

سرمربی ملوان تصریح کرد: با این شرایط به نظر من بچه‌ها ایثار کردند و این لطف خدابود که توانستیم هفته‌اول مقابل تیم منسجم و سازمان‌یافته ذوب‌آهن که از کادر فنی و  بازیکنان شاخصی سود می‌برد، به پیروزی برسیم.

وی با تشکر و قدردانی ویژه از فیروز کریمی بابت حفظ تیم ملوان در لیگ‌برتر گفت: جا دارد از زحمات فیروز کریمی قدردانی کنم چراکه وی با سختی‌های زیادی تیم را در لیگ‌برتر نگه داشت و خوشحالم مردم انزلی باز هم می‌توانند تیم‌شان را با همه سختی‌ها در لیگ‌برتر ببینند.

قلعه‌نویی با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب ملوان ادامه داد: ملوان با وجود اینکه تیم بزرگی است و بزرگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و در فوتبال کشور تیم ریشه‌دار و پرطرفداری محسوب می‌شود اما متناسب با این بزرگی و عظمت صاحب امکانات و ساختار لازم نیست و این زیبنده تیمی به قدمت ملوان نیست. متاسفانه مسئولان نسبت به این تیم بی‌توجه هستند. من در این یک هفته‌ای که کنار تیم بودم مظلومیت این تیم را دیدم و حس کردم و برایم جالب است این تیم با این شرایط چطور در لیگ‌برتر می‌ماند. این شرایط و این اوضاع و احوال در شأن و شخصیت تیمی مثل ملوان نیست.

قلعه‌نویی ادامه داد: شما ببینید چه بازیکنان‌بزرگی از این تیم به فوتبال ملی ایران معرفی شدند. غفور جهانی، بهمن صالح‌نیا، مرحوم سیروس قایقران و بازیکنان نسل اخیر مانند پژمان نوری و مازیار زارع همه بزرگانی هستند که از خطه انزلی به فوتبال این مملکت معرفی شدند اما شرایط امروز ملوان به هیچ‌وجه در حد چنین تیم سازنده و بزرگی نیست و مظلومیت ملوان دل هر فوتبال دوست و علاقه‌مندی را به درد می‌آورد.

وی ادامه داد: من از استاندار گیلان و نماینده مردم انزلی درخواست می‌کنم به مشکلات تیم ملوان رسیدگی کنند و اجازه ندهند تیم بزرگی نظیر ملوان دچار چنین مشکلات ساختاری و مالی باشد. خطه گیلان تنها یک نماینده در لیگ برتر دارد و این برای 2 استان بزرگ شمالی کشور زیبنده نیست که نتواند از تیم شان حمایت کنند و امکانات مناسبی را برای نماینده شمال کشور فراهم کنند.

سرمربی ملوان ادامه داد: شما ببینید با حمایت های نماینده قم در کمترین زمان ممکن تیم صبای قم سروشکل گرفت و وارد لیگ شد. پس می‌شود با کمی همت و اراده و امکانات از تیم‌های استانی حمایت کرد. من از مسئولان استان عاجزانه درخواست دارم به وضعیت این تیم رسیدگی کنند و اجازه ندهند تیم ریشه‌داری چون ملوان اینگونه اسیر مشکلات و کمبودها باشد.

وی با بیان اینکه امکانات ورزشگاه تختی انزلی مربوط به 40 سال پیش است و فکر می‌کنم حتی آسفالت این ورزشگاه هم از زمان ساخت تغییری نکرده گفت: من برای مدیران قبلی شرکت تجهیز متاسفم که خیلی جاها ورزشگاه ساختند و حتی در بیابان استادیوم زدند اما در شهر انزلی ورزشگاهی نساختند که 2 استان گیلان و گلستان از آن استفاده کنند. واقعا ورزشگاه تختی در شان تیم ملوان نیست و رختکن های این تیم استانداردهای لازم را هم ندارد. این برای شهر فوتبالدوستی مثل انزلی به هیچ وجه زیبنده نیست. من از آقای مدبر می‌خواهم که به وضعیت ورزشگاه تختی رسیدگی کند. اینها درد دل است و از سر دلسوزی این حرف‌ها را می‌زنم. چه من در انزلی باشم یا نباشم. چرا که می‌دانم چه افرادی چه زحمات و سختی‌هایی برای فوتبال انزلی متحمل شدند.

قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که چرا در بازی اول مقابل ذوب‌آهن روی نیمکت تیم ملوان حضور نداشت، گفت: من برای اینکه هدایت تیم ملوان را برعهده بگیرم یک شرط داشتم و آن اینکه مسئولان باشگاه پول قرارداد بچه‌ها را پرداخت کنند. با دست خالی و بازیکنانی که پولی نگرفتند و انگیزه ای ندارند که نمی شود کار کرد.

وی ادامه داد: گویا بعد از صحبت من حدود 550 میلیون به باشگاه تزریق شده و تنها 10 میلیون به بزرگترهای تیم پرداخت کردند و مابقی هم صرف بدهی های قبلی باشگاه شده . باور کنید با این شرایط وضعیتم مشخص نیست. اگر مشکلات مالی بچه ها حل نشود در ملوان نمی مانم چون نمی توانم اثرگذار باشم.

سرمربی ملوان یادآور شد: در بازی اول واقعاً شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانم قطعاً بگویم کنار ملوان می‌مانم. البته هیات مدیره و در راس آن آقای دنیامالی زحمات زیادی کشیدند و عاشقانه و مخلصانه کار می‌کنند اما واقعاً با شرایط بی پولی سخت می‌شود کار کرد. من این را برای خودم نمی‌گویم بلکه همیشه حرفم برای بازیکنان بوده.

قلعه نویی ادامه داد: نمی‌دانم چرا هر جایی می‌روم و می‌خواهم مربیگری کنم شرایط بحرانی است و متاسفانه یک عده آدم هم سعی دارند پشت آدم قایم شوند. به غیر از 2 سالی که در سپاهان بودم و با آقای ساکت بدون دغدغه مالی کار کردم در سایر تیم‌هایی که مربیگری کردم مثل استقلال اهواز یا استقلال تهران همواره با مشکلات مالی روبرو بودم و در شرایط بحرانی کار کردم. این هم شاید شانس من است .در تیم ملی هم در شرایطی که کمیته انتقالی در فدراسیون فوتبال مستقر بود، مسئولیت تیم ملی را پذیرفتم ولی همان زمان هم بعضی دوستان در حساس‌ترین زمان از من حمایت نکردند و برای اینکه از آنها انتقاد نشود، پشت من پنهان شدند. فصل گذشته در استقلال بازیکنان هشت ماه دریافتی نداشتند ولی من هیچ وقت حرفی نزدم و فقط سکوت کردم. اگر هم بعضی دوستان حرفی زدند آنها را به خدا واگذار کردم چرا که دوست ندارم با آبرو و اعتبار افراد بازی شود.

سرمربی ملوان درباره اینکه چرا افرادی مسئولیت باشگاه‌های لیگ برتری را قبول می‌کنند و پس از مدتی که نام‌شان را مطرح کردند به بهانه های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، گفت: نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم چون از جزئیات این مسئله آگاهی لازم را ندارم اما اعتقاد دارم برای اینکه نامی مطرح شود باید ابتدا ضمانت‌ها و فیلترهایی را افراد بگذرانند و بعد نام آنها رسانه‌ای شود. من نمی‌دانم مقصر این قضیه کیست اما فکر می‌کنم این مسئله تجربه‌ای شد که از این پس در انتخاب‌ها دقت کنیم و با تضمین‌های لازم افراد را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنیم.

وی درباره اینکه آیا در دیدار مقابل استقلال روی نیمکت این تیم خواهد نشست یا نه گفت: از روزی که با آقای بهشتی و دنیامالی درباره حضورم در تیم ملوان صحبت کردم با آنها شرط کردم که هر وقت 30 درصد از قرارداد بچه‌ها پرداخت شد با ملوان قرارداد می‌بندم اما این اتفاق تاحالا نیفتاده. شما ببینید حتی خانه‌ای که قرار بود برای من اجاره کنند به دلیل مشکلات مالی فراهم نشده و من در هتل زندگی می‌کنم. همین جا، باید از آقای خلیل‌زاده و مدیریت هتل کادوس تشکر کنم که در این مدت هزینه‌های اقامتی من را متقبل شدند. در واقع نه تنها ریالی از تیم ملوان دریافت نکردم بلکه هزینه‌ای هم برای این تیم نداشتم. من برای حضور در تمرینات ملوان باید هر روز مسافت 80 کیلومتر را بروم و برگردم با این شرایط دوست دارم بمانم و به ملوان خدمت کنم . این تیم را با آگاهی و معرفت انتخاب کردم و اعتقاد دارم ملوان پتانسیل خوبی دارد ولی شرایط هم باید فراهم باشد.

قلعه نویی ادامه داد: اگر مسئولان باشگاه ملوان تعهداتشان را انجام دهند در ملوان می مانم و اگر نه معلوم نیست چه تصمیمی بگیرم. دوست دارم هرجایی که می‌روم آنجا اثرگذاری داشته باشم. همانطور که در تیم سپاهان 2 سال ماندم و فکر می‌کنم اثرگذاری لازم را داشتم. در ملوان هم با همین نگرش آمدم و می‌خواهم نگاه‌ها به ملوان عوض شود.

سرمربی ملوان در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم را برای فصل جدید تقویت خواهید کرد یا نه گفت: من با هدف خدمت آمدم و می خواهم هر تصمیمی که می‌گیرم برای رشد و اعتلای باشگاه ملوان باشد. ما برای فصل جاری دو جای خالی داریم که در تلاش هستیم یک هافبک ایرانی و یک هافبک خارجی را جذب کنیم تا تیم برای فصل جاری کامل شود.

قلعه‌نویی در بخش پایانی سخنان خود درباره ارزیابی‌اش درباره تیم‌های لیگ‌پانزدهم گفت: به نظرم هنوز زود است درباره وضعیت کیفی تیم‌های لیگ‌برتر صحبت کنیم. باید چند هفته اول بگذرد و شرایط تیم‌ها را ببینیم تا آن وقت بشود در مورد تیم‌ها اظهارنظر کرد ولی به اعتقاد من تیم‌هایی که با کمترین تغییر روبرو بودند قطعاً می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند هرچند در فوتبال هیچ چیزی قطعی نیست.

کد خبر : ۲۹۴۵۰۲