خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا؛

اکبری: قول قهرمانی دادن اشتباه است/ زمان بیشتری نیاز داریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: مسئولان فدراسیون والیبال برای حضور تیم ملی ب برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دیر تصمیم گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا با پیروزی 3 بر صفر مقابل کویت به پایان رسید.

پیمان اکبری پس از این پیروزی مقابل تیم ملی والیبال کویت در نشست خبری گفت: انتظار نداشتیم که تیم ملی کویت اینگونه بازی کند. چیزی که مهم است این است که آن ها بسیار حساب شده، دقیق و بابرنامه بودند. باید اعتراف کنم که پیش از این و در سال‌های قبل کویت اینگونه نبود. آن ها در دفاع و توپ‌گیری خوب بودند اما توان و قدرت آن ها همین قدر بود و نتوانستند پیروز شوند.

وی درباره تیم ایران اظهار داشت: بازی اول ما بود و دیدارهای نخست معمولا سختی‌های خاصی دارد.  متاسفانه تصمیم حضور تیم ب در این مسابقات کمی دیر گرفته شد. به اعتقاد من اگر زودتر این تصمیم گرفته می‌شد با آمادگی و هماهنگی بیشتری راهی این مسابقات می‌شدیم.

اکبری ضمن بیان اینکه قطعا در بازی های بعدی بهتر کار خواهیم کرد، گفت: زمان بیشتری نیاز است تا بازیکنان به محیط مسابقات عادت کنند. اطمینان دارم که در بازی‌های بعدی شرایط‌مان بهتر خواهد بود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات گفت: دادن قول قهرمانی کار اشتباهی است هرچند جامعه ما با توجه به شرایط فعلی والیبال ایران انتظارات بالایی از تیم های والیبال ایران در هر سطح و هر مسابقاتی دارد. درخشش ملی‌پوشان والیبال ایران سبب شده که همه مردم خواستار بهترین نتیجه از سوی ایران باشند.

وی با اشاره به اینکه فشار روحی و روانی خاصی روی تیم ملی ب نیست، افزود: ما تمام تلاش خود را برای قهرمانی به کار خواهیم گرفت. البته هدف اصلی مجموعه والیبال پشتوانه سازی برای تیم ملی است. اما در تلاش هستیم قهرمانی را تکرار کنیم.

اکبری که سابقه 5 دوره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان بازیکن را داشته است درباره نخستین تجربه مربیگری خود در این رقابت‌ها گفت: از موقعیتی که به عنوان سرمربی در اختیارم  قرار گرفته به نحو استفاده خواهم کرد. تلاش می‌کنم جوابگوی اعتماد مسئولان فدراسیون باشم . هر چند شرایط بازیکن بودن با مربیگری فرق دارد و قطعا استرس به کادر فنی بیشتر غلبه می‌کند. امیدوارم با کمک تماشاگران و بازیکنان بهترین نتیجه ممکن را در پایان این مسابقات کسب کنیم.

کد خبر : ۲۹۴۱۲۷