خبرگزاری کار ایران

نقدی بر عملکرد هفته نخست سرخ ها؛

غیبت بازیکنان کلیدی برانکو دردسرساز شد/ پرسپولیس و معضلی به نام بازیساز!

پرسپولیس در غیاب بازیکنان اصلی خود مقابل پدیده متوقف شد تا برانکو و تیمش 2 امتیاز حساس خانگی را براحتی از دست بدهند.

به گزارش ایلنا، سرخپوشان پایتخت در حالی پای به لیگ پانزدهم گذاشتند که از غیبت 5 مهره اصلی خود در هفته نخست رنج می بردند. رضا نورمحمدی، امید عالیشاه، سوشا مکانی و مهدی طارمی به علت محرومیت و احمد نورالهی به خاطر مصدومیت بازی نخست مقابل پدیده را از دست دادند تا قرمزهای پایتخت با تیمی نصفه و نیمه 2 امتیاز حساس ابتدای فصل را از دست بدهد.

برانکو ایوانکوویچ در این دیدار از ایمان صادقی به عنوان جانشین مکانی استفاده کرد که روی هر دو توپی که روی دروازه اش آمد مغلوب شد تا شروع خوبی با تیم جدیدش نداشته باشد.

در خط دفاع  که نقطه ضعف این تیم به شمار می آمد، عملکرد ضعیف محسن بنگر روی هر 2 گل دریافتی پرسپولیس کاملا مشهود بود. البته لوکا ماریچ زوج بنگر در این دیدار عملکرد نسبتا رضایت بخشی داشت.

نقطه قوت این تیم در این دیدار بی تردید نفوذهای بی شمار و ارسال های پیاپی رامین رضاییان بود که در نهایت ثمری برای تیمش نداشت. حاتمی مدافع چپ این تیم هم در کارهای دفاعی خوب بود اما در هجوم حرفی برای گفتن نداشت.

در میانه میدان کامیابی نیا و کفشگری در کارهای هجومی اصلا تعریفی نداشتند و نتوانستند مهره های هجومی این تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهند.پ

کاپیتان این فصل سرخ ها نیز در نخستین دیدار تیمش مثل همیشه تاثیرگذار بود. هادی نوروزی یک سوپر گل زد و یک پاس گل داد و بارها سایر هم تیمی هایش خود را در شرایط مناسب صاحب موقعیت کرد.

فرشاد احمدزاده نیز بسیار فعال و خطرناک ظاهر شد اما جو بازی تاثیر زیادی روی تصمیمات نهایی اش داشت. اگر احمدزاده کمی باهوش تر عمل می کرد شاید پرسپولیس می توانست با 3 امتیاز زمین بازی را ترک کند.

میلاد کمندانی بازیکن ملی پوش تیم امید نیز در شروع بازی نمایش قابل قبولی داشت اما در ادامه حرفی برای گفتن نداشت تا بعد از گذشته 20 دقیقه از نیمه دوم جایش را به رضا خالقی فر بدهد.

در خط حمله سرخ پوشان علی علیپور از تک موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را برد اما در ادامه این دیدار زیاد در جریان بازی نبود. بازیکنان تعویضی سرخ پوشان نیز هیچ تاثیری در بخش هجومی تیمشان نداشتند.

عملکرد خالقی فر و مسلمان آنچنان خنثی بود که باعث شد پدیده به راحتی بازی را کنترل کند و به هدف خود که کسب یک امتیاز مسابقه بود، برسد اما نکته حائز اهمیت این دیدار خلاء بازیکن بازیساز در میانه میدان پرسپولیس بود.

در حالی که سرخ پوشان تهرانی محمد نوری، پیام صادقیان و فرناندو گابریل را از دست دادند تنها محسن مسلمان را جایگزین آنها کردند, بازیکنی که به نظر می رسد برانکو نظر مثبتی روی او ندارد و باید بیشتر مواقع فصل روی نیمکت ذخیره ها حضور داشته باشد.

شاید اگر پروفسور کروات با کج سلیقگی زمینه ساز جدایی صادقیان و گابریل نمی شد، امروز در پست شماره 10 با مشکل اساسی روبه رو نمی شد. پستی که پرسپولیس با کمندانی کم تجربه شروع کرد و با خالقی فر پر تجربه  به پایان رساند، بازیکنانی که هیچ یک نمایش دلچسبی از خود ارائه ندادند.

باید دید با این شرایط هواداران پرطرفدارترین تیم آسیا باز هم فصل کابوس بار دیگری را در پیش رو خواهند داشت یا برانکو در ادامه لیگ می تواند تیمش را با بازگشت بازیکنان محروم و مصدومش بازسازی کند.

بار سنگینی این فصل روی دوش برانکو احساس می شود چراکه او مسئول بستن تیمی است که در لیگ پانزدهم نتایج سرخ ها را رقم خواهند زد و با توجه به شایعاتی که اطراف این تیم شنیده می شود اگر روال نتیجه گیری پرفسور باب میل مدیران سرخ نباشد بعید نیست به سر نوشت علی دایی دچار شود و خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کنیم راه های خروجی باشگاه را به او نشان دهند.

کد خبر : ۲۹۴۱۱۸