خبرگزاری کار ایران

تورنمنت اطلس‌اسپورت - چین؛

امریکایی‌ها حریف شاگردان‌بائرمن نشدند/ ملی‌پوشان بسکتبال ایران به فینالیست رسیدند

تیم ملی مردان بسکتبال کشورمان موفق شد با برتری مقابل آمریکا به دیدار نهایی تورنمنت اطلس‌اسپورت برسد.

به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های بین‌المللی بسکتبال اطلس‌اسپرت چین تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد 71 بر 56  از سد نماینده امریکا عبور کند تا به دیدار نهایی این رقابت‌ها برسد.

تیم ملی درحالی به مصاف تیم منتخب آمریکا رفت که درک بائرمن، سرمربی آلمانی تصمیم گرفت از بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، اصغر کاردوست و فرید اصلانی استفاده نکند. آنها که در این 2 روز تمرین خوبی را برای آمادگی در این دیدار بزرگ پشت سر گذاشته بودند.

ملی‌پوشان ایران با ترکیب حامد حدادی، آرن داوودی، صمد نیکخواه‌بهرامی، سعید داورپناه و محمد حسن‌زاده وارد میدان شدند. حدادی با بین طرفین خود بازی را شروع کرد و بعد از آن خطای آرن داوودی باعث شد همان 33 ثانیه اول بائرمن تایم بگیرد.

بعد از انجام 3 خطای تیمی حدادی 2 امتیاز برای ایران کسب کرد ولی آمریکایی‌ها با یک پنالتی و 2 امتیاز آنتونی هایکی پیش افتادند. آرن داوودی گارد رأس کشورمان با ریباندها و توپ دزدی‌هایش تیم را راه می‌انداخت اما انگار پرتاب‌های ایران نمی‌خواست وارد حلقه شود تا اینکه ضد حمله صمد نیکخواه‌بهرامی 5- 3 شاگردان درک بائرمن را پیش انداخت.

نکته جالب این بود در حالیکه سالن سوژو پر از تماشاگران چینی بود که در بازی‌قبلی برای تشویق تیم‌شان آمده بودند و با برد 56- 54 تیم کشورشان هم به فینال رسیدند، در این دیدارهر وقت حدادی صاحب توپ شد با تشویق‌های خود او را همراهی می‌کردند، حتی ثانیه‌ها را به یاد او می‌انداختند.

 ایران بعد از استرس ابتدایی بر بازی مسلط شد. توپ و میدان را در اختیار گرفت و با ورود مهدی کامرانی ریتم حمله هم شکل گرفت تا ایران 20- 6 برنده این تایم شود.

جواد داوری هم هرچه روی او فول کردند با به ثمر رساندن پرتاب‌های پنالتی‌اش روز موفقی را پشت سر گذاشت اما تایم دوم را ملی‌پوشان خوب استارت نزدند و بعد از گذشت 4 دقیقه تنها 3 امتیاز آوردند. البته آمریکا با وردود مک مارو 8 پوئن به خود اضافه کرد(23- 14)

بائرمن که نمی‌خواست موقعیت‌ها را از دست بدهد دوباره اوشین ساهاکیان را به میدان فرستاد تا با دفاع و حملات خوبی که انجام می‌داد نه تنها نتیجه را حفظ بلکه آن را افزایش بدهد(27- 16).

صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی هم لحظات حساس از تجربه‌اش استفاده می‌کرد و با گرفتن خطا میدان را کنترل می‌کرد تا با یک 3 امتیاز دیگر ایران را همچنان پیشتاز نگه دارد.

بدین ترتیب ایران نیمه‌اول را 35- 29 با برد به رختکن رفت. حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان در تایم سوم به میدان آمدند  تا برای اولین بار در این رقابت‌ها همان ترکیب سالها در میدان باشند و با ورود خود همکاری و هماهنگی خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه با خطایی که روی حدادی شد او از زمین خارج و به روی نیمکت رفت سپس تعویض های بعدی استارت خورد و در نهایت کوارتر سوم 48- 37 برای تیم ملی کشورمان به اتمام رسید.

تایم پایانی و تنها 10 دقیقه به پایان بازی و راهی شدن به فینال رقابت‌ها.بازیکنان برای رسیدن به دیدار نهایی با سه امتیاز صمد نیکخواه بهرامی شروع کردند. حدادی هم با اسلم دانک تکمیلش کرد. هر چند دریبلینگ آمریکایی و سرعتی بازی کردن این تیم بازیکنان ایران را کلافه کرد و دو ضد حمله هم دریافت کردیم ولی شاگردان بائرمن بباز نبودند و حساب شده عمل کردند. آفاق هم با 2 پرتاب 3 امتیازی پشت سر هم ایران را 69- 49 پیش انداخت تا در پایان تیم ملی کشورمان 71- 56 برنده میدان شود و به مصاف چین در دیدار فینال شود. صمد نیکخواه بهرامی با 14 پوئن امتیاز آورترین بازیکن میدان بود

عصر فردا ساعت 17:30 به وقت ایران، بلند قامتان کشورمان در دیدار نهایی مقابل میزبان بازی‌ها یعنی چین قرار می‌گیرند تا با تلافی باخت دور مقدماتی قهرمان بازی‌ها شوند.

تیم ملی بسکتبال چین هم امروز در دیگر دیدار نیمه‌نهایی با حساب 56بر54 از سد لیتوانی گذشت و فینالیست شد.

فردا شنبه ابتدا بازی رده‌بندی ساعت 15:30 به وقت ایران بین تیم‌های لیتوانی و آمریکا و سپس بازی فینال بین ایران و چین رأس ساعت 17:30  برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۴۱۰۹