خبرگزاری کار ایران

همبستگی با حضور بائرمن ۱۰۰ برابر شده

کاردوست: ایران جدید را در جام ملت‌ها ببینید/ مردم جوجه‌ها را اول‌پاییز نشمارند!

ملی‌پوش بسکتبال این روزها سخت تمرین می‌کند تا اندیشه‌های سرمربی‌اش را پیاده کند و به یک بازیکن تمام عیار تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، اصغر کاردوست قهرمانی در جام ملت‌ها را حتمی می‌داند و می‌گوید: بازی و تمرین از ملی‌پوشان و دعای‌خیر از مردم. می‌رویم که با نمایش یک ایران‌موفق کاپ قهرمانی را برای مردم عزیزمان از جام ملت‌ها به ارمغان بیاوریم.

این بازیکن از اولین تورنمنت‌رسمی که با هدایت درک بائرمن آلمانی به میدان رفته‌اند، می‌گوید: یکسری مردم بیرون نشسته‌اند و وقتی اولین باخت را به چین دادیم فقط می‌گویند باز ایران تورنمنت را ضعیف آغاز کرد و نقد می‌کنند اما مهم آن است که خود ما ورزشکاران می‌دانیم سخت  تمرین می‌کنیم و برای هر دیدار پرتلاش ظاهر می‌شویم .

وی متذکر شد: بائرمن در حال ارزیابی بازیکنان است. تیمی هستیم که تنها یک هفته تمرین کرده ولی بقیه حاضرین تورنمنت و همین چینی که ما به آن باختیم 6 ماه است در اردو با هم بوده‌اند که تیم بسیار خوبی هم هستند.

کاردوست در ادامه افزود: مردم  همیشه جوجه را اول پاییز می‌شمارند ولی به ما این فرصت را بدهند و آن را آخر پاییز و در جام ملت‌ها بشمارند. مهلت بدهید تا تفکرات سرمربی در تیم جا بیافتد. ما به آمادگی کامل می‌رسیم و در این تورنمنت تنها با یک تا سه سیستم بازی می‌کنیم وگرنه وقتی بخواهیم به حد آمادگی برسیم 2 برابر فشاری که آنها به ما می‌آورند بر آنها تحمیل می‌کنند.»

وی دفاع و سیستم دفاعی بائرمن را یک از اصول موفقیت در آینده تیم ملی می‌داند و می‌گوید: با تفکرات این مربی دفاع‌ ما  بهتر و منسجم‌تر شده است. به نظرم بائرمن  تفکراتش با سایر مربی‌هایی که به ایران آمده‌اند تفاوت بسیار دارد. ما 2 ساعت تا 2 ساعت و نیم تمرین می‌کنیم. آن‌هم تمرین خوب که  خستگی ندارد. او در تمرین اوج تمرکز را از ما می‌خواهد و کاملا همه تنها به تمرین فکر می‌کنند و چیزی کم نمی‌گذارند.

این ملی پوش بسکتبال خاطرنشان کرد: بازی و تمرین برای بائرمن فرقی نمی‌کند. مثلا بعضی جاها گفته می‌شود یکسری بازیکن تمرینی هستند و یکسری بازیکن مسابقه اما این مربی مخلوط اینها را جمع می‌کند.باید بدانیم در وضعیت بسکتبال امروز امتیاز آوردن سخت شده است. تاکتیک‌های دفاعی تیم‌ها زیادتر شده، پس باید از کوچک‌ترین موقعیت بهترین بهره را برد.

سنتر ملی پوش کشورمان به یک تیم ایران جدید هم اشاره می کند: ایران جدید را در جام ملت‌ها ببینید.این تیم ایران با تیمهای سابقش خیلی فرق می کند و سرمربی اش واقعا به بازیکنانش اعتقاد دارد و بازیکنی رامی خواهد که در میدان تمام جان و حواسش به میدان باشد.می خواهد یک خانواده باشیم.او همبستگی را در تیم 100 ها برابر کرده است.برای موفقیت در چین هم نیاز به این امر بدیهی است.پس انتظار خبرهای خوب هم باشید.»

کد خبر : ۲۹۴۰۹۹