خبرگزاری کار ایران

اسپانسر ۷۲میلیاردی قطعی شده؛

معینی: مظلومی ناکامی امیر را جبران می‌کند/ قلعه‌نویی نباید تیم می‌گرفت/«7»استقلال باید خاص باشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۴۹۸

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه امسال مظلومی کار سخت و آسانی پیش رو دارد، گفت: هدفگذاری این باشگاه برای فصل جدید کسب سهمیه و نیم نگاهی به قهرمانی لیگ برتر است.

مسعود معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: استقلال پس از 2 فصل ناکامی امسال تدارک ویژه‌ای برای موفقیت در لیگ‌برتر دارد و با حمایت هیات‌مدیره و در دومین فصل تجربه افشارزاده در مدیریت‌باشگاه و تغییر و تحولاتی که در کادرفنی صورت گرفته تلاش داریم تا با قدرت در لیگ‌برتر شرکت کنیم و نتایج 2 فصل گذشته را جبران نماییم.

معینی ادامه داد: البته تغییرات زیاد در تیم‌ها چندان مناسب نیست و باشگاه‌هایی که با تغییرات کمتری روبرو هستند، نظیر سپاهان و ذوب‌آهن که کمتر ترکیب آنها دست‌خوش تغییر شده و حتی با جذب بازیکنان جدید به تقویت تیم‌ فصل‌گذشته پرداخته‌اند، شرایط بهتری برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی دارند.

عضو هیات‌مدیره باشگاه‌استقلال با بیان اینکه با وجود 2 فصل ناکامی انجام تغییرات در باشگاه‌استقلال ضروری بود، گفت: فصل‌جدید مدیرفنی، سرمربی و نفرات جدیدی با نظر کادر فنی جذب شدند و مجموعه بسیار خوبی در استقلال سر و شکل گرفته که باید از مدیرعامل و کمیته نقل و انتقالات باشگاه قدردانی کنم.

پیشکسوت‌استقلال با بیان اینکه یکی از مسائل مورد بحث در فصل نقل و انتقالات مدت زمان قرارداد کادرفنی بود، اظهار داشت: طبیعی است کادرفنی برای انجام خواسته‌های خود نیاز به زمان دارد و از همین رو قرارداد مظلومی را برای لیگ‌پانزدهم 2 ساله در نظر گرفتیم تا این مربی خوش‌سابقه و صاحب‌تجربه در باشگاه‌استقلال بتواند با آرامش فکری بیشتری برنامه‌هایش را در این تیم پیش ببرد.

وی با بیان اینکه با وجود تغییرات‌اخیر، استقلال نیاز به زمان دارد و در کوتاه‌مدت نباید از استقلال انتظار نتیجه‌گیری داشته باشیم، گفت: باید به کادرفنی فرصت بدهیم تا تفکراتش را در تیم پیاده کند و هواداران باید صبور باشند چرا‌که تغییرات زودهنگام هرگز نتیجه‌بخش نخواهد بود.

معینی درباره بازیکنان‌خارجی فصل‌جدید استقلال گفت: آنچه مشخص است جذب بازیکنان‌خارجی روند خوبی را در باشگاه‌استقلال طی نکرده و بازیکنان خارجی نه تنها هیچ کمکی به تیم نکرده‌اند، بلکه به لحاظ مالی هم ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری را روی دست تیم گذاشتند. از همین‌رو فصل‌جدید این روند را تغییر دادیم و در کمیته‌فنی که شامل من، پورحیدری و کردنوری بود به دقت فیلم بازی‌های این بازیکنان را تماشا کردیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ریوالدوی برزیلی که یک بازیکن چند منظوره است و در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کند کنار مگویان و کرار جاسم 3 بازیکن خارجی فصل‌جاری استقلال خواهند بود و تلاش خواهیم کرد با نمایش خوب آنها در لیگ‌برتر نظیر ادینیو حتی آنها را به سایر تیم‌ها ترانسفر کنیم و از این بابت حضور آنها برای استقلال درآمدزایی داشته باشد.

معینی ادامه داد: لیست‌استقلال هنوز 2 بازیکن خالی دارد که کادر فنی در تلاش است تا 2 انتخاب خوب را برای این دو پست خالی داشته باشد.

عضو هیات‌مدیره باشگاه‌استقلال در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت‌مالی باشگاه‌استقلال و اسپانسر مالی باشگاه گفت: سبک‌دست از فصل‌گذشته با استقلال همکاری دارد و خوشبختانه امسال به عنوان عضو هیات‌مدیره و نماینده‌اسپانسر به باشگاه کمک خواهد کرد. ضمن اینکه با صحبت‌های وزیر ورزش که عنوان کردند واگذاری باشگاه‌استقلال و پرسپولیس منتفی شده و این امر عملی نخواهد شد، باشگاه‌استقلال به دنبال واگذاری‌های کوتاه ، میان‌مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شده سبک‌دست با قراردادی 3 ساله مبلغ 72 میلیارد تومان به باشگاه کمک کند و مسئولیت اسپانسری باشگاه را برعهده گرفته و با این حمایت توانستیم حدود 30 درصد از مبلغ پیش‌قرارداد بازیکنان فصل‌جدید را پرداخت کنیم. البته امیدوارم فرهنگ گذشته فوتبال در باشگاه‌ها شکل بگیرد و برای بازیکنان تنها مسائل‌مالی ملاک نباشد و حضور در باشگاه‌های بزرگ نظیر استقلال هم انگیزه‌ای برای حضور بازیکنان در این تیم‌ها شود.

معینی درباره بایگانی‌شدن پیراهن شماره 7 استقلال که بازیکنان بزرگی نظیر حسن روشن، مجید نامجومطلق، محمد نوازی و فرهاد مجیدی بر تن می‌کردند، گفت: به هرحال این بازیکنان از بزرگان استقلال بوده‌اند که از جایگاه‌ویژه‌ای نزد هواداران برخوردارند که طبیعی است شماره پیراهن آنها نیز حفظ شود. پوشیدن این پیراهن نیاز به ویژگی‌های خاص فنی، تکنیکی و اخلاقی دارد و اینکه بازیکن از خصوصیات خاصی برخوردار باشد که تصور می‌کنم در شرایط فعلی چنین بازیکنی در جمع بازیکنان استقلال وجود ندارد.

وی ادامه داد: به شخصه احترام خاصی برای مجیدی قائلم و مایل بودم او امسال به استقلال کمک کند هرچند او خودش عنوان کرد می‌خواهد در کادرفنی باشد که تصور می‌کنم برای او کمی زود بود و بهتر است بعد از پایان دوران بازیگری مدتی به تجربیات مربیگری‌اش بیفزاید که شنیدم با تیم‌های آلمانی و اسپانیایی در ارتباط است تا از این نظر خود را تقویت کند. درباره منصوریان هم همین نظر را داشتم و به اعتقاد من برای او هم سرمربیگری استقلال دیر نمی‌شود.

معینی درباره فصل‌جدید لیگ‌برتر و هدف‌گذاری استقلال گفت: خوشبختانه امسال کادرفنی خوبی در استقلال حضور دارد که تجربه سال‌ها کار در استقلال را داشتند. مظلومی اهل مشورت است و از نظرات بزرگان باشگاه استفاده می‌کنیم. او قطعاً در شروع کار با مشکلاتی روبرو خواهد بود اما باید به او فرصت بدهیم تا کارش را در استقلال پیش ببرد. بعد از هفته پنجم می شود درباره مظلومی نظر داد. مطمئناً امسال استقلال کار سختی دارد چرا که باید به ناکامی‌های دو سال اخیر پایان دهد.

وی با بیان اینکه مطمئنم لیگ پانزدهم لیگ دشوارتری خواهد بود اظهار داشت: به اعتقاد من هیچ لیگی در دنیا وضعیت لیگ فصل‌گذشته ایران را نداشت و تعیین قهر مانی به دقایق پایانی لیگ کشیده نشد. مطمئن باشید امسال هم رقابت‌ها نزدیک‌تر و شدیدتر خواهد شد.

معینی با بیان اینکه نسل جدید مربیان فوتبال هم در لیگ برتر حضور دارند و این بر جذابیت‌های لیگ خواهد افزود، گفت: مربیانی نظیر دایی، خطیبی، گل‌محمدی، منصوریان و ... کنار نسل قدیم مربیان شامل قلعه‌نویی، کاظمی، مظلومی و... حتی مربیان‌خارجی نظیر اسکوچیچ، برانکو و تونی لیگ را در تمام هفته‌ها جذاب خواهد کرد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملوان اظهار داشت: ملوان باشگاه بزرگ و ریشه‌داری است و فکر می‌کنم انتخاب قلعه‌نویی برای این باشگاه بهترین انتخاب بود. البته دوست داشتم قلعه‌نویی یک‌سال با تیمی همکاری نکند و در تفکراتش به بازنگری بپردازد چراکه او 10 سال گذشته فشار زیادی را تحمل کرد و از نظر فکری خسته است.

معینی ادامه داد: قلعه‌نویی فصل قبل با تیمی تمرین می‌کرد که به خاطر حضور ملی‌پوشانش در تیم‌ملی تنها 10- 12 بازیکن داشت و قبول کنید با این تعداد بازیکن نمی‌توان کار فنی کرد.

وی ادامه داد: به نظر من اگر مدیریت باشگاه‌ملوان ثبات خوبی داشته باشد و بتواند خواسته‌های قلعه‌نویی را برآورده کند این مربی می‌تواند نظیر مس‌کرمان، تراکتورسازی و سپاهان تحول‌بزرگی در ملوان ایجاد کند. البته باید فوتبالی‌های انزلی هم به قلعه‌نویی همفکری بدهند که در این صورت می‌توانم پیش‌بینی کنم او حتی از اسکوچیچ هم در ملوان موفق‌تر خواهد بود چراکه او شیوه تیمداری و نوع برخورد با بازیکنان را می‌داند و بی‌جهت نیست پر افتخارترین مربی لیگ است.

معینی با بیان اینکه اعتقاد دارم تیم‌های لیگ‌برتر دوران آماده‌سازی خوبی را سپری نکرده‌اند، گفت: اطمینان دارم لیگ شروع پرهیجانی خواهد داشت و نتایج غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. امسال بسیاری از تیم‌ها و مربیان به دنبال اثبات شایستگی‌های خود هستند که این خود می‌تواند بر جذابیت و حساسیت‌های لیگ‌ بیفزاید.

وی درباره نشست اخیر هیات‌مدیره استقلال با وزیر ورزش هم گفت: با توجه به اهمیت خاصی که 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دولت برخوردارند در این جلسه سیاست‌گذاری‌های کلان باشگاه محور صحبت‌ها بود.

معینی ادامه داد: این جلسه با حضور سرمربی‌استقلال برگزار شد و مهمترین بحث این بود که جایگاه تصمیمات هیات‌مدیره تقویت شود و از این پس تمام مصوبات باشگاه با نظر هیات‌مدیره صورت بگیرد و با حمایت خوبی که وزیر ورزش از مجموعه مدیریت باشگاه داشت امیدوارم استقلال فصل خوب و موفقی را پیش رو داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز