خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد مطرح کرد:

ووشو در حوالی المپیک 2024

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۲۲۵

رییس فدراسیون ووشوی ایران، گفت: این رشته به قرار گرفتن در جمع رشته های حاضر در بازیهای المپیک نزدیک شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، مهدی علی‌نژاد امروز در مجمع انتخابی ریاست هیات ووشوی خوزستان با اشاره به تاریخچه ووشو در جهان عنوان کرد: فدراسیون‌جهانی این ورزش از سال 1990 شکل گرفت و همان سال وارد بازی‌های آسیایی شد. همچنین اولین دوره مسابقات‌جهانی سال 1991 برگزار شد و تا امروز 150 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند.

علی‌نژاد با تاکید بر اینکه سال 2004 کمیته بین‌المللی المپیک این رشته را به رسمیت شناخت، گفت: ووشو 2 سال قبل برای اولین‌بار در لیست 8 ورزش متقاضی حضور در المپیک قرار گرفت. ووشو در جمع 8 رشته پیشنهادی برای اضافه‌شدن به المپیک 2020 قرار دارد و به احتمال فراوان ووشو را در بازی‌های المپیک 2024 خواهیم دید.

وی که در مجمع انتخاباتی هیات ووشوی خوزستان سخنرانی می‌کرد درباره شرایط این رشته در خوزستان، گفت:‌ خوزستان در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده که این مهم به راحتی به دست نیامده و زحمات هیات، اداره‌کل ورزش و جوانان، استعدادها و مربیان خوزستانی را درپی داشته است.

در این مجمع امیر هواشمی با با کسب 14 رأی اعضای مجمع،  برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیئت ووشوی خوزستان ابقا شد. نقیبی نیز توانست فقط یک رای را به نام خود کند..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز