خبرگزاری کار ایران

بازیکنان ایران آماده اند، نه خسته؛

باورمن : می دانم ایرانی ها تا آخرین نفس از تیم ملی بسکتبال حمایت می کنند/برای موفقیت شبانه روز کار می کنیم

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران اعتقاد دارد با یک برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف می توان در آسیا نتیجه گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرمربی سابق آلمان و لهستان برای آماده کردن تیم ایران 20 بازی تدارکاتی در نظر گرفته تا تیم ملی بسکتبال ایران را با آمادگی کامل راهی رقابت های کسب سهمیه المپیک کند.

تمرینات تیم ملی این روزها در مجموعه ورزشی آزادی در حال پیگیری است تا بهترین نفرات انتخاب و تیم ملی بسکتبال را در مسیر دشوار کسب سهمیه و همچنین قهرمانی در جام ملت های آسیا همراهی کنند.

درک باورمن دعوت خبرنگار ایلنا را برای مصاحبه با خوشرویی پذیرفت تا درباره شرایط تیم ملی با او همکلام شویم که در ادامه می خوانید:

مهمترین هدف شما از آمدن به ایران چه بود؟

زمانی که به ایران آمدم 2 هدف عمده داشتم . کار سخت و گرفتن نتیجه با تیم ایران در جام ملت های آسیا 2 هدف عمده من از سفر به ایران بود. برنامه ریزی که با همکارانم برای تیم ملی ایران انجام دادیم، تصمیم گرفتیم در بهترین تورنمنت های خارجی حاضر شویم تا بتوانیم 20 بازی تدارکاتی را برگزار کنیم. باید در این مدت شبانه روز کار کنیم و همراه آن با کسب نتایج مناسب به هدف مشترک مان دست پیدا کنیم.

برگزاری 2 لیگ ملی و حرفه ای بازیکنان ایران را خسته کرده یا آماده تر، نظر شما چیست؟

من با خستگی بازیکنان به دلیل پشت سر گذاشتن  2 لیگ طولانی مخالفم. انجام 28 بازی در مدت 7 ماه در لیگ می تواند برای آمادگی بازیکنان مناسب باشد. به نظر من بازیکنان خسته نشدند، بلکه آماده تر شدند . در این مدت زمان باقی مانده تلاش می کنیم این آمادگی را به حد مطلوبی برسانیم .

دو ماه و نیم برای آماده کردن تیم کافی است؟

برای آماده سازی بازیکنانی که در اردو حاضرند 2 ماه و نیم زمان بسیار مناسبی است. تیم بسیار خوبی داریم و می توانیم در این مدت با همکاری بازیکنان تیم قدرتمندی را برای جام ملت ها بسازیم. بازیکنانی داریم که چند سال کنار هم بازی کرده اند و این می تواند به کار تیمی ما در جام ملت ها خیلی کمک کند.

شناختی از حریفان ایران دارید ؟

اولویت اول من شناخت کامل از بسکتبال ایران است تا بتوانم با کمک همکارانم برنامه دقیقی برای بازیکنان طراحی کنم. برای آگاهی از وضعیت حریفان آسیایی همکارانم بویژه مهران شاهین طبع اطلاعات خوبی دارد. شناختی از تک تک حریفان آسیایی ندارم، اما از سبک بسکتبال کشورهای شرق آسیا که سرعتی است و یا غرب آسیا که تدافعی است، آگاهی دارم. در هر بازی برنامه خاصی داریم و سبک بازی ما بستگی به حریفان دارد که این موضوع باعث می شود مسابقات جذابی را پشت سر بگذاریم. ممکن است در یک بازی از سیستم سرعتی استفاده کنیم و در یک بازی که حریف سرعتی است رو به بازی قدرتی و تدافعی بیاوریم.

حرف پایانی ؟

خوشحالم سرمربی تیم بزرگ ایران هستم. برای مردم و ورزش ایران بویژه بسکتبال احترام زیادی قائل هستم. با شناختی که از بسکتبال ایران و علاقمندانش پیدا کردم به خوبی می دانم ایرانی ها تا آخرین نفس تیمشان را دوست دارند و از آن حمایت می کنند. آرزو می کنم با کیفیتی که بازیکنان ایرانی دارند بتوانیم با شکست حریفان سرسخت آسیایی قهرمان آسیا شویم و به صورت مستقیم به المپیک ریو 2016 راه پیدا کنیم .  

گفت وگو : ابوذر مارکلایی

کد خبر : ۲۹۲۲۹۴