خبرگزاری کار ایران

رویای من رسیدن به المپیک است؛

نادری:رسانه‌ها به ورزش‌کارگری بها بدهند/اگر کارگرنبودیم به جهانی اعزام نمی‌شدیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۹۲۳

دونده بانوی ایرانی و قهرمان دوی 800 و 1500 متر کارگران جهان رویای حضور در المپیک را دور از دسترس نمی‌داند و معتقد است می‌تواند به چنین آرزویی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا نادری اواخر خردادماه در لینیانوی ایتالیا 2 طلای ارزشمند برای کاروان اعزامی کارگران ایران به ارمغان آورد.2 مدال‌ طلا در مواد 800 متر و 1500 متر مسابقات‌جهانی‌کارگران.  

نادری رشته‌های مختلف ‌ورزشی مثل دوچرخه‌سواری، کاراته، هندبال و... را پشت سر گذاشته تا به رشته دوومیدانی برسد. او دویدن را به طور حرفه‌ای از سال 88 شروع کرده و بعد از یک‌سال هم طعم شیرین ملی‌پوش بودن را چشیده است.

این ورزشکار21 ساله علاوه بر قهرمانی در مسابقات‌جهانی‌کارگران ایتالیا، عنوان‌ نخست ماده‌ی 800 متر بانوان ایران را در اختیار دارد. وی همچنین رکورد‌دار مسابقات رده‌سنی جوانان و نوجوانان کشور، نفر نخست مسابقات بین‌المللی سوریه و نفر برتر مسابقات المپیاد دانشجویی را در کارنامه‌ورزشی خود به ثبت رسانده است.

گفت‌گوی خبرنگار ایلنا را با سهیلا نادری درباره سطح کیفی مسابقات جهانی کارگران، وضعیت ورزش‌های کارگری بخصوص در بخش بانوان، عملکرد فدراسیون و همچنین برنامه‌هایی که پیش‌رو دارد، می‌خوانید...

از چه زمانی با فدراسیون کارگری همکاری می‌کنید؟

اولین سالی بود با فدراسیون همکاری می‌کردم و به مسابقات جهانی اعزام شدم.

میزان توجه به ورزش‌کارگری در ایران چگونه است؟

خوب است. من بسیار راضی‌ام اما اگر رسانه‌ها به ورزش کارگری بها بدهند و بیشتر اطلاع‌رسانی شود و مردم با نام و کار فدراسیون بیشتر آشنا شوند، فدراسیون خیلی جای پیشرفت دارد.

با توجه به سروسامان گرفتن فدراسیون ورزش‌کارگری، این مساله چقدر توانسته به ورزشکاران کارگری کمک کند یا برای آنها امکانات فراهم شود؟

رئیس فدراسیون‌کارگری بسیار انسان خوب و شایسته‌ای است که از هیچ کمکی به ما دریغ نمی‌کند. رسیدگی‌ها خیلی‌خوب بوده و مربی‌های خوبی هم برای ورزشکاران‌کارگری به کار گرفته شده‌اند. تمرینات هم به موقع انجام می‌شود. البته قول‌هایی برای یک‌سری امکانات و جوایز داده‌اند که امیدوارم به مرحله انجام و عمل برسد.

نادری:رسانه‌ها به ورزش‌کارگری بها بدهند/اگر کارگرنبودیم به جهانی اعزام نمی‌شدیمدرباره سطح کیفی مسابقات جهانی کارگران صحبت می‌کنید؟

مسابقات در ماده من از سطح کیفی بسیار خوب و بالایی برخوردار بود.

رقبای اصلی‌ات از چه کشورهایی بودند؟

رقیبانی از روسیه، مکزیک و انگلستان داشتم که خیلی هم حریفان قدری بودند.

با این حال شما درخشش خوبی داشتید و رکوردهای خوبی زدید...

بله؛ خدا را شکر توانستم از عهده کار بر‌آیم و رکورد‌های خوبی بزنم.

نادری:رسانه‌ها به ورزش‌کارگری بها بدهند/اگر کارگرنبودیم به جهانی اعزام نمی‌شدیمدر چه موادی شرکت کردید و موفق به کسب چه رکورد‌هایی شدید؟

 2:15 در ماده 800 متر و 4:40 در ماده 1500 متر

تعدادتان برای حضور در مسابقات کم نبود؟

بله، اگر حداقل یک نفر دیگر همراه ما اعزام می‌شد شانس خیلی بیشتری برای کسب مدال تیمی داشتیم. 

اخیرا انتقادهایی مبنی بر اینکه برخی ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران، کارگر نبوده یا دارای شغل نیستند، شنیده شده؛ شما صحت این صحبت‌ها را تأیید می‌کنید؟

البته تمام این صحبت‌ها در حد همان شایعه است. من این خبر‌ها را تکذیب می‌کنم.

اعضای تیم اعزامی همگی کارگر بودند؟

درباره اعضای تیم دوومیدانی اعزامی به این رقابت‌ها با قاطعیت می‌گویم که تک‌تک‌ بچه‌ها واقعا کارگر بودند که اگر غیر از این بود اصلا برای مسابقات اعزام نمی‌شدیم.

کارگر بودن اعضا تیم از طریق فدراسیون بررسی می‌شود؟

بله، قبل از اینکه اسم ورزشکاران اعزامی را برای حضور در این رقابت‌ها به فدراسیون جهانی بفرستند، از ما مدارک و سوابق کاری گرفتند.

نقش ورزش در سلامت و ایجاد نشاط بین کارگران چیست؟

ما مردم پر مشغله‌ای هستیم. وقتی غرق کار می‌شویم کمتر به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت می‌دهیم. حرکت فدراسیون در جذب ورزشکار از قشر کارگر نه تنها باعث رشد ورزش کشور می‌شود، بلکه به نوعی رواج سلامتی و شادابی در جامعه است. فرصتی را در اختیار کارکنان و کارگران می‌گذارد که علاوه بر قهرمانی و افتخار و شهرت می‌توانند سلامتی، جوانی و روحیه خوبی داشته باشند.

چه رقابت‌هایی پیش‌رو داری؟

در حال حاضر نزدیک‌ترین مسابقات، رقابت‌های لیگ‌کشوری‌ است که اواسط مردادماه در شیراز برگزار خواهد شد. بعد از آن هم مسابقات انتخابی آسیایی(مسابقات داخل‌سالن) در راه است.

با کدام مربی تمرین می‌کنی؟

 زیر نظر مربی علی کاظمی تمرین می‌کنم. برنامه‌های تمرینی وی عالی و کارساز است.

چقدر احتمال می‌دهی در مسابقات پیش‌رو موفق شوی؟ آمادگی داری؟

 به نتیجه مسابقات خیلی امیدوارم و بدن‌شک با آمادگی لازم به میدان می‌روم.

رویا و آرزوی خاصی را در ورزش دنبال می‌کنی؟

بزرگ‌ترین آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به المپیک و کسب مدال‌طلا در المپیک است. این بیشتر از یک رویا، برای من هدفی است که با یاری خدا، مربی خوبم و تلاش زیاد دور از دسترس نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز