خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ملوان و داماش در برنامه خصوصی‌سازی قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۵۸۵

نماینده مردم رشت در مجلس بر این‌ که باشگاه‌های باقدمتی همچون ملوان و داماش استان گیلان هم باید مانند باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در دستور خصوصی‌سازی قرار بگیرند٬ تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ضمن بیان این مطلب با اشاره به سابقه باشگاه‌های ورزشی استان گیلان بیان داشت: سابقه باشگاهی مانند ملوان نزدیک به یک قرن است و  باشگاه سپیدرود رشت نیز قدمتی طولانی دارد؛ لذا چنین باشگاه‌هایی که دارای عمری طولانی هستند و یک شبه تشکیل نشده‌اند، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: اگرچه دولت سالن‌های کوچک ورزشی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و هنوز درباره استادیوم‌ها تصمیمی نگرفته است، اما استادیوم‌ها باید به باشگاه‌هایی که خصوصی می‌شوند اختصاص پیدا کنند زیرا شرم‌آور است یک تیم بزرگ ورزشی مثل داماش یا ملوان، زمین تمرین نداشته باشد و بنابر این نباید از این تیم‌ها انتظار معجزه داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: تا زمانی‌که جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاران نباشد خصوصی‌سازی اتفاق نخواهد افتاد و کسی فقط برای دل جوان‌ها سراغ باشگاه‌داری نمی‌رود؛ دولت باید تسهیلاتی را اتخاذ کند تا افراد به این امر جذب شوند درغیر این‌صورت نباید انتظار موفقیت از آنها داشت.

وی افزود: معافیت های مالیاتی ٬نگرفتن عوارض تسهیلاتی است که می‌توان در نظر گرفت زیرا باشگاه‌ها، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

این نماینده مجلس در گفت و گو با خانه ملت ادامه داد: باشگاه‌ها در گذشته به دلیل منابع سرشار نفت به نام خصوصی ولی با ماهیت دولتی ایجاد شدند ولی امروز که منابع ما محدود است و مشکلات کشور افزایش پیدا کرده همچنین درآمد کارخانجات و صنایع دچار مشکل شده حمایت درستی از ورزش صورت نمی‌گیرد بنابراین باشگاه‌های مثل ملوان در انزلیوداماش سپیدرود در رشت دچار درگیر مشکلات شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اهمیت جذب جوانان به ورزش گفت: در زمانی که مسائل زیادی همچون اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، آن چیزی که می‌تواند او را نجات دهد ایجاد فضاهای ورزشی و علاقه‌مندی آن‌ها به ورزش است٬ هواداری و طرفداری از تیم‌های ورزشی یکی از کارهای خوبی است که جوانان انجام می‌دهند متأسفانه در ایران این موضوع جا نیفتاده است بنابراین باید توجه بیشتری نسبت به باشگاه‌ها شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز