خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ جهانی واترپلو- ایتالیا؛

نبرد 8 تیم برتر واترپلوی جهان برای صعود به المپیک ریو

سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو از روز سه‌شنبه (دوم تیر ۱۳۹۴) به میزبانی ایتالیا آغاز می‌شود تا چهره یکی از تیم های صعود کننده به المپیک ریو ۲۰۱۶ مشخص شود.

به گزارش ایلنا، نسخه ۲۰۱۵ سوپر فینال لیگ جهانی واترپلو از سه‌شنبه (دوم تیر ۱۳۹۴) با حضور هشت تیم راه یافته به این مرحله آغاز می‌شود. این رقابت ها به مدت شش روز در شهر برگامو ایتالیا با حضور تیم های صربستان، مجارستان، کرواسی، برزیل، چین، امریکا، استرالیا و ایتالیا برگزار می‌شود.

تیم های صربستان، مجارستان، کرواسی و ایتالیا پس از برگزاری رقابت های انتخابی اروپا در گروه های خود بهترین نتایج را کسب کردند و راهی سوپرفینال شدند.

صربستان مدافع عنوان قهرمانی در گروه خود بالاتر از روسیه، اسپانیا و آلمان ایستاد و به راحتی به جمع هشت تیم راه یافت. از گروه نخست مرحله انتخابی اروپا هم مجارستان (نایب قهرمان دوره پیش) با برتری مقابل یونان، رومانی و اسلوواکی بلیط ایتالیا را رزرو کرد. از گروه دوم انتخابی قاره سبز هم دو تیم کرواسی و ایتالیا میزبان، جواز حضور در این رقابت ها را کسب کردند. کرواسی با ۲۴ امتیاز به طور مستقیم به جمع هشت تیم راه یافت و ایتالیا ۱۷ امتیازه از سهمیه میزبانی استفاده کرد و چهارمین نماینده قاره اروپا لقب گرفت. در این گروه مونته نگرو، ترکیه و فرانسه توفیق حضور در سوپرفینال را نداشتند.

4 تیم دیگر هم پس از برگزاری یک دوره مسابقات بین قاره‌ای راهی ایتالیا شدند. رقابت‌های بین قاره ای واترپلو، انتخابی سوپرفینال لیگ جهانی ۲۰۱۵ از ۱۰ تا ۱۵ فروردین به میزبانی آمریکا برگزار شد. در این مسابقات شش روزه هشت تیم در قالب دو گروه با هم به رقابت پرداختند و در نهایت چهار تیم نخست راهی سوپرفینال لیگ جهانی ایتالیا شدند. استرالیا، برزیل، امریکا و چین تیم های راه یافته به مسابقات سوپرفینال بودند.

تیم های صربستان و مجارستان که سال گذشته در سه فینال پیاپی با هم دیدار کردند از جمله مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. مجارستان در هر سه فینال سال ۲۰۱۴ مغلوب صربستان شد و تنها کسب قهرمانی در این مسابقات می‌تواند آن‌ها را راضی کند. از طرفی صربستان به دنبال تکرار عنوان قهرمانی است و کرواسی همواره از قدرت های بلامنازع واترپلو جهان بوده است. حضور این سه تیم به همراه ایتالیا میزبان قطعا مسابقات جذاب، نفس گیر و هیجان انگیزی را رقم خواهد زد.

نکته دیگری که این مسابقات را بیش از پیش جذاب کرده است سهمیه المپیک است. قهرمانی این مسابقات به منزله ورود به المپیک ریو ۲۰۱۶ هم خواهد بود.

گروهبندی تیم‌ها در سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۵ (ایتالیا):

گروه A : صربستان – آمریکا – ایتالیا – استرالیا

گروه B: مجارستان – برزیل – کرواسی – چین

برنامه مرحله مقدماتی:

 روز نخست (۹۴/۴/۲)

صربستان – امریکا

مجارستان – چین

برزیل – کرواسی

ایتالیا – استرالیا

روز دوم (۹۴/۴/۳)

برزیل – چین

مجارستان – کرواسی

استرالیا – امریکا

صربستان – ایتالیا

روز سوم (۹۴/۴/۴)- پایان مرحله مقدماتی

صربستان – استرالیا

مجارستان – برزیل

چین – کرواسی

امریکا – ایتالیا

کد خبر : ۲۸۴۹۶۸