خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

امپراتوری تزارها در خطر سقوط! /غول خفته والیبال جهان بیدار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۳۰۶

تیم والیبال روسیه در صورت ادامه روند نزولی‌اش در خطر سقوط به سطح B لیگ جهانی قرار می‌گیرد.

تیم والیبال روسیه با عملکردی که مقابل ایران داشت این ذهنیت را به وجود آورد که آن‌ها انگیزه ای برای دور برگشت و ادامه مسابقات نخواهد داشت اما به دلایل زیادی این تیم در دور برگشت همان روسیه سابق می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ورزش 3،  رقابت در گروه B لیگ جهانی به مراحل حساس رسیده و تیم‌ها آرام‌آرام به یکدیگر نزدیک می‌شوند اما در این بین موضوعی غیر قابل پیش بینی اتفاق افتاد که معادلات زیادی را پیچیده کرد. روسیه در بازی مقابل ایران چهره همیگشی قهرمان المپیک را از خود نشان نداد و این گمانه زنی به وجود آمد که شاید همه تیم ها در دور برگشت بتوانند روی امتیاز بازی با روسیه حساب کنند اما این احتمال بسیار ضعیف است امکان اینکه روسیه به همان قدرت سابق جهان تبدیل شود بسیار است چرا که هنوز لیگ جهانی برای آنها تمام نشده است. ورونکوف و شاگردانش هنوز این قابلیت را در خود می بینند که بتوانند از گروه صعود کنند و حداقل به اندازه تیم دوم گروه صاحب امتیاز شوند. مهمترین دلیلی که این احتمال را به وجود می آورد که روسیه همان تیم سابق شود بقای آنها در لیگ جهانی است.

طبق قانون فدراسیون جهانی والیبال هر سال یک تیم از لیگ جهانی به کلاس B سقوط می کند و قهرمان آن مسابقات به سطح یک اضافه می شود که سال گذشته این اتفاق برای استرلیا افتاد که با قهرمانی در سطح پایین تر خود را به بالاترین کلاس لیگ جهانی رساند اما از آن طرف بلغارستان مجبور شد امسال را با تیم های سطح B طی کند.

در حال حاضر استرلیا تیم آخر گروه A است و روسیه آخرین تیم گروه ما. شرایط روسیه و استرلیا هم مثل یکدیگر است و هر دو تیم 4 بازی خانگی و 2 بازی خارج از خانه دارند اما با این تفاوت که استرلیا 3 امتیاز و یک در برد در کارنامه دارد و این در صورتی است که روسیه تنها یک امتیاز دارد و هیچ بردی هم ندارد. روسیه خطر سقوط به سطح B مسابقات را احساس می‌کند و اگر نخواهد لیگ جهانی را جدی بگیرد به حیثیت ورزشی این کشور لطمه وارد می شود و قطعا مسولان این تیم به فکر جلوگیری از این موضوع هستند.

روسیه در آخرین ست بازی دوم مقابل ایران به خودش آمد و تا مرز پیروزی مقابل ایران هم رفت اما ایران به بلوغ نظام تاکتیکی رسیده بود و توانست به سرعت شکل تیمی خود را حفظ کند. روسیه توانایی پیروزی مقابل هر تیمی را در دور برگشت دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد اتفاقی در حد فاجعه برای والیبال این کشور رخ می دهد. این تیم دو بازی خانگی دارد که قطعا برای پیشی گرفتن از استرلیا نیاز به پیروزی در آنها دارد و تنها بازی خارج از خانه اش در سالن آزادی و مقابل تیم ملی والیبال ایران برگزار خواهد شد که می تواند برای ما یک امتیاز مثبت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز